More stories

True Blue: wat kun je leren van het beste airline loyaltyprogramma van de VS?

Vorige maand werd het loyaltyprogramma van low-cost vliegtuigmaatschappij JetBlue uit New York weer verkozen tot het beste airline-loyaltyprogramma van de VS. Deze maatschappij uit 2000 staat bekend om de goede klantbeleving en het loyalteitsprogramma. Wat is er goed aan het programma en hoe kunnen wij deze inzichten gebruiken?

Travel

Dutch Design Week lanceert nieuw digital design event: Forward/

De organisatie van de Dutch Design Week presenteert eind oktober een nieuw programmaonderdeel gericht op digital design: Forward/. Dit evenement gaat in op recente en toekomstige ontwikkelingen binnen dit specifieke domein.

Digital Design

Belangrijkste advertentieman Google naar investeerder Greylock

Sridhar Ramaswamy, de belangrijkste advertentieman van Google, heeft het internetbedrijf verlaten. Onder zijn leiding stegen de inkomsten uit advertenties van 1,5 miljard dollar tot meer dan 100 miljard dollar afgelopen jaar.

Marketing

Dreamforce: hoe bundel je alle marketinginnovaties?

Waar we afgelopen tien jaren onder andere te maken hadden met innovaties als e-commerce, social media, mobile marketing, big en small data, CRM, e-mailmarketing, SEO/SEA, zien we nu dat technologie ons nu gaat helpen om orde op zaken te stellen, om weer het overzicht te krijgen. Dat maakte Dreamforce, het jaarlijkse event van Salesforce, duidelijk. Maar is het gemiddelde marketingteam hier klaar voor? 

Marketing automation

Hypotheses: twee processen, een gedragsmodel

Als Consumer Psychology Expert bij Online Dialogue analyseer ik gedrag op basis van webdata. De data laten zien hoe een bezoeker zich voortbeweegt over een site, met welke keuzes hij of zij geconfronteerd wordt en waar deze keuzes voor pijnpunten zorgen. Door te analyseren welke factoren invloed hebben op het gedrag van de bezoeker gedurende een dergelijk pijnpunt wordt het mogelijk om vanuit deze kennis nieuwe varianten te bedenken. Op deze manier kun je stap voor stap de pijnpunten verminderen en deze uiteindelijk zelfs verwijderen.

Online marketing

Personalisatie: rule-based versus machine-learning

Dat het zinvol is om je klanten persoonlijk aan te spreken op je website, in e-mailcampagnes en in advertising, daar twijfelt niemand meer aan. In de praktijk worden er twee personalisatiemethodes gebruikt: rule-based en machine-learning. Wanneer zet je welke methode in?

Analytics

Het Digital asset management (DAM) systeem, het vierde component van je marketingstack

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de meeste organisaties beschikken over een marketing automation-, content management- en CRM-systeem. In deze whitepaper wordt de vierde, minder bekende component van een succesvolle marketingstack besproken: het digital asset management (DAM) systeem.

B2B Digital

PayPal blijft sponsor van Ajax eSports

PayPal heeft zijn sponsorship met Ajax eSports met een jaar verlengd. Het betaalbedrijf wil er zijn zichtbaarheid onder het jongere gamerpubliek blijven vergroten.

Payment

Appie Fly verder getest op Rotterdam Airport

Appie Fly, een gezamenlijk bedenksel van de innovatielabs van Albert Heijn en Transavia, wordt verder getest. De boodschappenservice zal gedurende drie maanden worden aangeboden aan passagiers die landen op Rotterdam The Hague Airport.

Customer Engagement

Rem op cookiegebruik Safari en Firefox: wat kan de adverteerder?

Online adverteerders stuiten op een enorme uitdaging. Webbrowser Safari heeft nieuwe privacy-instellingen geïntroduceerd en elimineert daarmee het 24-uurs toegangsvenster op cookies. Firefox doet binnenkort hetzelfde. Behalve dat gepersonaliseerde retargeting dan onmogelijk is, raakt ook de conversie-attributie vertroebeld. Wat zijn de gevolgen voor de grootste DSP’s?

Online advertising

Deliveroo: ‘Voice is lastig voor ons’

Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.

Voice

Infographic: de micro-influencer

Influencer marketing is inmiddels een bekend begrip. Hiermee worden invloedrijke bloggers en vloggers met specifieke kennis bedoeld. Die hoeven zeker geen miljoenen volgers te hebben. Zogenoemde micro-influencers kunnen voor bepaalde merken juist interessanter zijn. Influencer marketing platform SocialPubli legt in deze infographic uit hoe merken hierop kunnen inspelen.

Influencer marketing

Wat je moet weten over structured data

Structured data leeft nog niet, concludeert Brent Meulenberg, maar onder webbouwers proeft hij wel de behoefte aan meer informatie. Daarom een overzicht van de basis van structured data, de voordelen en hoe ermee aan de slag te gaan.

Search

‘Big data onvoldoende op radar van Nederlands mkb’

Meer dan zes op de tien Nederlandse mkb’ers vindt big data niet relevant voor het functioneren van het eigen bedrijf. Bij het kleinbedrijf – bedrijven met 10 tot 20 werknemers – is dit maar liefst 75 procent en voor bedrijven met 20 tot 250 werknemers geldt dat grofweg de helft big data niet relevant vindt. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar TNO in opdracht van ABN AMRO onder 614 organisaties in het midden- en kleinbedrijf.

Analytics

Nieuw loyaliteitsprogramma voor Nordstrom

De luxe Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom pakt haar loyaliteitsprogramma grondig aan. Het oude programma wordt vervangen door het gloednieuwe ‘The Nordy Club’. Het huidige transactioneel gedreven programma krijgt er hierdoor een aantal interessante pijlers bij.

Customer Loyalty