More stories

Tiqets vindt aansluiting tot Wechat

Tiqets sluit een samenwerkingsverband met het Chinese Qyver om tickets voor toeristische attracties aan te bieden op WeChat Mini.

Travel
Premium

Dentsu Aegis Network wereldwijd mediapartner Intel

Dentsu Aegis Network wordt wereldwijd de officiele mediapartner van chipmaker Intel. Vorig jaar gaf het bedrijf 1,4 miljard aan marketing uit.

Digital Agencies

Magento verrijkt met Adobes Experience Cloud

Zes maanden na de overname door Adobe is Magento begonnen met het integreren van Adobes Experience Cloud in de Commerce Cloud van het bedrijf. Hierdoor kunnen klanten onder meer beschikken over oplossingen op het gebied van analytics en marketing.

Marketing

Markt video advertenties groeit stevig

De (Amerikaanse) markt voor online video advertenties zit stevig in de lift. Volgens eMarketer groeit de markt dit jaar met 30 procent naar ruim 27 miljard dollar.

Video

Totale programmatic ad spend groeit naar 292 miljoen euro

De komst van strengere privacyregelgeving heeft geen zichtbare negatieve impact gehad op de omzet van programmatic advertising, oftewel geautomatiseerde advertentieverkoop. Dit blijkt uit de Programmatic Advertising Study 2018 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de belangenverenigingen van de online advertentiesector.

Programmatic

WeTransfer wint Lovie voor The Bunt Machine

WeTransfer heeft samen met onder meer Game of Thrones, Refinery29 UK, Nowness, International Rescue Committee (IRC), Burberry, Google, Expressen en FC Milano Internazionale een Lovie Award in de wacht gesleept. De winnaars zijn vandaag bekend gemaakt.

Web-design

Emerce Retail Europa: ‘VW zoekt de beleving’

Een klant komt gemiddeld 1,6 keer bij een dealer voordat hij een auto koopt. VW hecht daarom steeds meer belang aan het vergroten van de beleving in de oriëntatiefase. Voornamelijk via online media.

Marketing

Salesforce koopt emailspecialist Rebel

Salesforce heeft ter versterking van zijn Marketing en Commerce Cloud voor een onbekend bedrag emailbedrijf Rebel overgenomen. Rebel werd als […]

Marketing

Zo vorm je een hypothese voor je optimalisatieprogramma

Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen de verschillende onderzoeken die je uitvoert. Deze overlap zorgt niet alleen voor een hoger rendement van jouw programma maar ook voor de waarborging van kennis binnen je organisatie. Maar hoe vorm je een hypothese? 

Conversie
Premium

Uselab nieuwe digitaal bureau van NVM

De Nederlandse vereniging van makelaars en taxateurs in onroerende goederen (NVM) heeft Uselab als nieuwe digitale partner geselecteerd. Uselab gaat de online presentatie en dienstverlening ondersteunen en verbeteren, van websites tot online campagnes.

Uselab helpt de NVM om haar verenigingsleden een betere online dienstverlening te bieden. Ook wordt gesleuteld aan de positionering van het merk NVM.

Naast het vernieuwen van de website staan er verschillende campagnes op het programma waarbij in aanvulling op reclamespotjes op radio en televisie internet een belangrijker kanaal wordt.

Digital Agencies

Van basis e-mailmarketing naar slimme e-mailpersonalisatie

In deze casestudy wordt beschreven hoe Wijnvoordeel, in samenwerking met Yellowgrape, personalisatie naar een hoger niveau heeft weten te tillen door samenhang te creëren tussen productaanbevelingen, notificatie, slimme e-mailpersonalisatie en on-site personalisatie op de website van Wijnvoordeel.

E-mailmarketing

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

SpotX lanceert onestopshop voor ‘bumper ads’

Videoadvertentieplatform SpotX lanceert vandaag SPOT6: naar eigen zeggen de ‘eerste onestopshop in Europa’ die het mogelijk maakt om via één kanaal bumper ads (advertenties van zes seconden) tegelijkertijd in te kopen bij alle uitgevers en zenders.

Marketing

Willemijn Schneyder (SwipeGuide): ‘We maken een eind aan de papieren handleiding’

De gemiddelde klantenservice krijgt regelmatig vragen over de handleiding van een product. Onderzoek van SwipeGuide onder 50 bedrijven laat zelfs zien dat dat dat om zo’n 20 procent van alle vragen gaat. Hoe makers van handleidingen ook hun best doen, het blijft lastig om in tekst en met hulp van een paar plaatjes uit te leggen hoe een ingewikkeld proces werkt. SwipeGuide denkt dat het anders kan.

Customer Service

BrightonSEO 2018: De learnings van 5 SEO-experts

BrightonSEO is de grootste SEO-conferentie in Europa. Deze experts vatten de belangrijkste zeven learnings voor je samen.

Search