More stories

Facebook: Gebruikers blijven advertentieproduct

Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.

Facebook Advertising
Premium

Martin and Lewis aan de slag voor modelabel BRAEZ

Het Amsterdamse modelabel BRAEZ heeft creatief bureau Martin and Lewis aangesteld om de online en sociale kanalen te verbeteren en het merk internationaal beter te positioneren.

Digital Agencies

‘Airlines promoten hun apps onvoldoende’

Luchtvaartmaatschappijen zijn onvoldoende bezig met het promoten van hun mobiele apps. De functionaliteiten die worden geboden kunnen ook beter. Dit zegt IdeaWorksCompany die de apps van vijftien low-cost carriers heeft vergeleken.

Marketing

Voor blijvend succes moeten merken bouwen aan vertrouwen

In tijden waarin consumenten wantrouwend zijn ten aanzien van bedrijven, politiek en media, groeit de behoefte aan betrouwbare merken. Marketeers die hun customer experiencestrategie centreren rondom het groeien van vertrouwen, doen in 2018 goede zaken.

Customer Loyalty

Wat is de impact van mobiele laadtijd op onbewuste beleving?

We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?

Customer Experience

Nederlandse Kappersakademie: efficiency door tooling

De Nederlandse Kappersakademie (NKA) is een particulier opleidingsinstituut voor het kappersvak, maar heeft ook kapsalons en doet aan baanbemiddeling. Om die drie pijlers in goede banen te leiden was een nieuwe marketingstrategie hard nodig, vertelt directeur Martijn Abers.

Marketing
Premium

Adjan Kodde uit bestuur van steeds sterker DDA

Adjan Kodde treedt terug als bestuursvoorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA) en geeft het roer aan Ivo Roefs, CEO van Tribal DDB. Terugkijkend op zijn termijn constateert Kodde dat hij een veel grotere, inclusieve organisatie achter zich laat die zich ook in Den Haag wil laten horen.

Digital Agencies

Trekkingen Lotto verhuizen naar Facebook Live

De trekkingen van Lotto verhuizen in zijn geheel naar Facebook en verdwijnen van de buis. Zaterdag is de eerste trekking bij Facebook Live.

Facebook

Nespresso-campagne: visueel zeer indrukwekkend

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een bijzonder crossmediale brandingcampagne van Nespresso.

Customer Engagement
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2018 bekend

De nominaties van de negende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekend gemaakt. De selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op variabelen als concept, design, resultaat en interactiviteit.

Digital Agencies

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy
Premium

Simpel kiest voor RLVNT als digitaal marketingbureau

Telecomwinkel Simpel verlengt zijn samenwerking met marketingbureau RLVNT, onderdeel van de Digital Agency Group.

Digital Agencies
Premium

DDA organiseert Dutch Digital Day 2018

Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 29 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. Het thema van de vierde editie is ‘Meet you on the other side’.

Digital Agencies

Hoe je wél met data omgaat: 5 lessen uit het Facebook-schandaal

Iedereen weet dat het slecht is om de controle over je klantgegevens te verliezen. Maar waarom gebeurt het dan nog steeds? De afgelopen weken waren Facebook en Cambridge Analytics veel in het nieuws, en terwijl dit verhaal zich verder ontwikkelt, komt alweer een nieuw lek voorbij van 880.000 betaalkaarten van online reissite Orbitz. Wat gaan we er tegen doen?

Privacy
Premium

32 Nederlandse nominaties voor Webby Awards

Nederland heeft 32 nominaties binnengesleept bij de Webby Awards, de Oscars onder de webprijzen. De winnaars worden 24 april bekend gemaakt.

Digital Agencies