More stories

Pets Place zet assortiment op bol.com

Online dierenwinkel Pets Place zet zijn volledige assortiment op bol.com en breidt daarmee automatisch uit naar België. Het bedrijf voelt de hete adem van de pure play online concurrentie in de nek.

Retail

Individuele targeting: laat je data voor je werken

De meeste bedrijven maken gebruik van de bekende plug ‘n’ play analytics tools die op de markt zijn. Maar als iedereen met dezelfde tool werkt, kom je niet tot vernieuwende inzichten over je doelgroep die zijn toegespitst op je eigen bedrijf. Wie dus verder wil komen met data, zal zelf een model moeten bouwen.

Analytics

‘Ondernemer Julius Krechting spin in web van nepprofielen’

Ondernemer Julius Krechting lijkt de spin in het web van tenminste 2000 datingsites met nepprofielen in Nederland en Denemarken. Dat […]

Social

SocialBrands start marktplaats voor influencers

Social Brands start een voor iedereen toegankelijke database met informatie over influencers, oftewel invloedrijke vloggers en bloggers. Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en zonder kosten alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien.

Influencer marketing

Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?

Customer Loyalty

Leidt data driven recruitment tot betere kandidaten?

Data is hip, ook in recruitment. De zoektocht naar het juiste talent is niet gemakkelijk: bedrijven halen alles uit de kast om top-notch kandidaten te werven in een innoverende en hypercompetatieve markt. Data geeft hierbij veel inzicht, maar hoe verbind je data met de kwaliteit van een uniek talent?

Recruitment

Trackingbescherming automatisch ingeschakeld bij Firefox voor iOS

In de nieuwe versie van de browser Firefox voor iOS staat trackingbescherming standaard ingeschakeld. De optie was zes maanden geleden al gelanceerd, maar gebruikers moesten hem toen nog zelf inschakelen.

Analytics

Datahuis Jibes koopt DataDogs

Jibes, leverancier van analyticsproducten, neemt de Amsterdamse branchegenoot DataDogs over. Beide bureaus helpen klanten bij het gebruik van data.

Marketing

Zo bouw je een datamanagementstrategie

Iedere organisatie kan met vier eenvoudige stappen starten met data driven marketing, ongeacht de volwassenheid van de organisatie. Daar heb je wel een stevig fundament voor nodig; eerst zoek je naar de redenen van het gestructureerd verzamelen en bewerken van data. Dit leg je vast in een datamanagementstrategie en het egel-principe is daarbij een handig hulpmiddel.

Strategy
Premium

Nieuwe naam en directie voor ConversionMob

Digitaal marketingintelligencebureau ConversionMob verandert zijn naam in Gradient. Joost Jongbloed treedt toe tot het management en krijgt de positie van algemeen directeur.

Digital Agencies

Martin Sorrell stapt definitief op

Martin Sorrell, de topman van reclamereus WPP, heeft naar aanleiding van een onderzoek naar ‘ongepast gedrag’ besloten op te stappen. Eerder liet hij weten dat de beschuldigingen, die tot op heden niet nader zijn toegelicht, volkomen onterecht waren.

Online advertising

Infographic: Facebook Insights

Facebook oprichter Mark Zuckerberg moest zich deze week onder ede verantwoorden voor het Amerikaanse Congres en het Huis van Afgevaardigden, nadat informatie van vermoedelijk maximaal 87 miljoen gebruikers was buitgemaakt door een bedrijf gelieerd aan de presidentscampagne van Donald Trump. Ondanks deze grootste privacycrisis uit de geschiedenis van het bedrijf, zijn marketeers niet van plan om Facebook aan de kant te zetten. Vooral voor kleine bedrijven biedt het platform belangrijke voordelen. Leer meer over Facebook Insights.

Marketing

Dataschandaal Facebook jaagt adverteerders niet weg

Het dataschandaal rond Cambridge Analytica heeft geen noemenswaardige invloed gehad op het advertentie-aanbod bij Facebook in het eerste kwartaal van 2018. Dat stelt in elk geval mediaplanner 4C.

Facebook

Je merk onderscheiden? Branded commerce

Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?

Customer Experience

Sonos opent Concept Store in Berlijn

Geluidsspecialist Sonos heeft in Berlijn een Concept Store geopend aan de Oranienburger Straße 83 in het stadsdeel Mitte. Vorig jaar zijn er al Sonos-winkels gevestigd in New York en Londen.

Retail