More stories

Hillenaar start bureau voor ‘nano en micro influencers’

Hillenaar, beter bekend als aanbieder van out-of-home media, lanceert een nieuw influencer bureau genaamd Social Friendz. Het full service influencer agency zich richt naar eigen zeggen vooral op nano en micro influencers.

Marketing

Facebook: gegevens maximaal 87 miljoen mensen misbruikt

Wereldwijd zijn niet 50 miljoen, maar maximaal 87 miljoen mensen betrokken geweest bij het dataschandaal rond Cambridge Analytica. Dat heeft Facebook bekend gemaakt. CEO Mark Zuckerberg gaf gisteren telefonisch toelichting.

Facebook

Albert Mombarg (Philips) naar Sooqr Search

Albert Mombarg, ooit hoofd Smart TV van Philips, is de nieuwe CEO van Sooqr Search, de zoekmachine voor op de website. Mombarg gaat zich bezighouden met de doorontwikkeling van het product en de introductie ervan in nieuwe markten.

Search

Spielwork: ‘Ruimte voor nieuw soort jobboard – openheid loont’

Er blijkt verrassend genoeg nog ruimte te zijn voor een nieuw soort jobboard. Op het recent gelanceerde Spielwork zijn de standaard, door een HR-afdeling gefabriceerde, vacatureteksten uit den boze. En komen bedrijven er niet mee weg als ze slechts twee regels wijden aan dat wat ze zelf te bieden hebben. Spielwork – in feite een vacaturesite en contentbureau in één – vraagt bedrijven eerlijk te zijn over het werk. Onder meer KPN, Elsevier en Vopak gingen het experiment aan en gaven de touwtjes deels uit handen.

Recruitment

‘Voice en chat moeten uit de marketinghoek’

Digitale assistenten als voice en chat moeten uit de marketinghoek. Ze moeten als serieus onderdeel van de dienstverlening van een bedrijf worden gezien”, vindt creatief directeur Daniël Sytsma van Studio Kraftwerk.

Online marketing

Klantloyaliteit verbetert met de juiste prijsstelling

Als het lukt om klantenloyaliteit hoog te houden en de klant een tweede keer terugkomt om een nieuwe aankoop te doen, is de kans erg groot dat hij ook een derde en vierde aankoop zal doen. Kies dan wel voor de juiste prijsstrategie. 

Customer Loyalty

WPP CEO Martin Sorrell legt taken tijdelijk neer na beschuldigingen

CEO Martin Sorrell van reclamereus WPP heeft zijn taken tijdelijk neergelegd na beschuldigingen over ‘persoonlijke misdragingen’ en misbruik van bedrijfsbezittingen. Een onafhankelijk comité gaat onderzoek doen.

Online advertising

Facetnavigatie: 5 oplossingen voor e-commerce SEO

SEO en eCommerce gaan niet altijd hand in hand. Vooral voor grote eCommerce sites, als Wehkamp of Zalando, met veel producten en een wildgroei aan nieuwe pagina’s, is dat een uitdaging. Terwijl het is juist die wildgroei van pagina’s is die voor problemen zorgt. Niet alleen voor gebruikers en webmaster, ook zoekmachines hebben hier moeite mee. En laten zoekmachines nu juist de partij zijn die je te vriend wilt houden. Gelukkig zijn er verschillende manieren om deze uitdaging aan te pakken!

Search

Heb je al CRO met scrum gecombineerd?

We spelen steeds slimmer, sneller en makkelijker in op wensen en behoeften van klanten. De focus ligt op zowel ‘het snel live zetten van’ als het ‘continu optimaliseren’ van (nieuwe) producten, diensten en digitale kanalen. De combinatie van Scrum en CRO kan wel eens een winnende zijn.

Agile
Premium

Bureaus Dept krijgen allemaal naam van het moederbedrijf

De namen van digital agencys TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, eBrella, Tricode en Unskippable verdwijnen. Ze nemen allemaal de naam van het moederbedrijf aan, Dept. De rebranding wordt in alle landen doorgevoerd waar Dept dochters heeft. Enkel Studio Dumbar houdt zijn eigen naam om historisch redenen.

Digital Agencies

Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR

In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.

Virtual reality

Snapvertisement past goed in social mediastrategie

Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland

Social

Europa tegen Engelsen: .eu-domeinen inleveren

Personen of instanties in Engeland die eind maart 2019 een .eu-domein hebben, kunnen die zomaar kwijtraken. De Europese Commissie maakt duidelijk dat ze bevoegd is de registraties naar wens in te trekken.

Legal

Adobe lanceert analytics voor audiostreams

Adobe heeft Analytics voor audiostreams aangekondigd. Hiermee verkrijgen merken voor het eerst inzicht in zowel online als offline audio.

Marketing

Criteo Amsterdam: focus op grotere klanten

Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona. Er wordt gewerkt met een nieuw, breder productaanbod.

Online advertising