More stories

Spamboete Daisycon gaat niet van tafel

De spamboete die in 2013 is opgelegd aan marketingbedrijf Daisycon gaat niet van tafel. Dat heeft het Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) begin april bepaald. De bestuurders hoeven echter geen extra boetes te betalen.

Legal

SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.

Search

Groningen vestigt digitale toppositie met campagne

De stad en provincie Groningen beginnen een mediacampagne om zich te vestigen als een van Nederlands leidende digitale steden.

Campagnes

B2B verandert rol van sales drastisch

Digitalisering verandert de rol van de salesmedewerker in de B2B-sector drastisch. Is er nog een rol voor sales? En zo ja, hoe ziet deze eruit?

Strategy

Twitter stelt nieuwe API uit

Twitter heeft de veranderingen die het binnenkort in zijn API zou doorvoeren opgeschort. Dat is goed nieuws voor de makers van Tweetbot, Twitterific, Tweetings en Talon, want die waren net van plan om protest aan te tekenen.

Twitter/X

Bouwen aan meer transparantie in programmatic buying

De advertentie-uitgaven op digitale media blijven stijgen wat gevolgen heeft voor de hele supply chain. Zowel aan de vraag- als de aanbodkant wordt de roep om transparantie steeds groter. Wat gaat er dit jaar gebeuren? 

Programmatic

Jobbird verhuist naar Amsterdam

Vacaturesite Jobbird verlaat zijn kantoor in Laren en verkast naar de Herengracht in Amsterdam. Van daaruit wil ondernemer Jan-Peter Cruiming beter de Europese markt kunnen bewerken.

Online advertising
Premium

Waarom online advertising minder irritant maken niet genoeg is

Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?

Online advertising

YouTube-channelmanager beste zzp’er van Nederland

Britt van Smeerdijk is met haar bedrijf Booming Productions afgelopen zaterdag tijdens de Dag van de ZZP’er uitgeroepen tot Freelancer van het Jaar 2018. Van Smeerdijk beheert YouTube-kanalen voor bedrijven.

Video

Apple maakt iMessage geschikt voor klantcontact

Apple introduceert een nieuwe functie in iMessage voor contact tussen bedrijven en hun klanten. Dat betekent dat het bedrijf zich na Facebook, WhatsApp en veel anderen opwerpt als chatapp voor klantcontact.

Customer Engagement

Divimove opent kantoor in Amsterdam

Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.

Influencer marketing

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Cryptografische pseudoniemen in testomgeving Rabobank

Rabobank en IBM werken samen aan cryptografische pseudoniemen op klantgegevens. Beide organisaties spreken over het ‘desensibiliseren’ van data ten behoeve van nieuwe innovatieve technologieën en diensten, zoals mobiele apps en betalingssystemen.

Privacy

Infographic: To Skip or Not to Skip

Influencers worden steeds belangrijker voor online marketing, zo blijkt uit een studie van MediaScience onder 14 tot 24 jarigen. Vlogs worden bijvoorbeeld niet overgeslagen, zoals online reclame, en bovenal wordt de inhoud flink gedeeld, zelfs in veertig procent van de onderzochte gevallen. Ter vergelijking: 85 procent van de preroll advertenties wordt volgens dit onderzoek niet uitgekeken.

Influencer marketing

Appfraude naar 700 tot 800 miljoen dollar

Fraude met mobiele apps bedroeg in de eerste helft van 2018 al zo’n 700 tot 800 miljoen dollar. Dat blijkt uit schattingen van AppsFlyer. Het bedrag is 30 procent hoger dan vorig jaar.

Online marketing