More stories

Premium

Designbureau Skybox onderdeel van TRIMM

Het Amsterdamse designbureau Skybox wordt onderdeel van TRIMM. Daardoor ontstaat volgens de twee partners meer slagkracht op het gebied van visual design en ‘digitaal vakmanschap’.

Digital Agencies

En wie is je klant dan wel? Hoe segmentatie beter kan

Waarom zie ik op veel sites of nieuwsbrieven nog teksten als ‘speciaal voor u geselecteerd’ of ‘ook interessant voor u’ terwijl ik die producten nog nooit gezocht, gekocht of gebruikt heb? Ik klik het bericht weg of gooi ze direct mijn prullenbak in en ga over tot de orde van de dag. Ik besteed geen aandacht en tijd aan irrelevante informatie en ben daarin niet de enige.

Analytics

Anderhalve ton schadevergoeding voor Max Verstappen in zaak tegen Picnic

Websuper Picnic moet Max Verstappen een schadevergoeding van 150.000 euro betalen naar aanleiding van een grappig bedoelde video waarin de spot werd gedreven met een Jumbo reclame. Dat heeft de Rechtbank Amsterdam woensdag bepaald.

Legal

Commerce in content, logisch toch?

In deze podcast ‘Commerce in content, logisch toch?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Sophie Lamkin (Lindanieuws) en Aart Wallet (Biano). Hoe loopt de route van commerceplatform naar contentproducent? En wat verwachten of accepteren je lezers als je startpunt nieuwscontent is? De continue uitdaging is dat content gericht op bereik niet per sé hetzelfde is als content gericht op conversie.

Affiliate marketing
Premium

22 Nederlandse inzendingen kregen Webby Award

De jaarlijkse Webby Awards gingen dit jaar naar 22 Nederlandse inzendingen. Grote winnaar was wederom Mediamonks (acht onderscheidingen) naast Mobgen, DDB & Tribal Amsterdam en Dept.

Digital Agencies

Dit moet je doen om een echte e-mailprofessional te worden

De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?

E-mailmarketing

Nederlandse jongeren laten Facebook en Twitter massaal vallen

Facebook en Twitter vinden steeds minder aansluiting bij jongeren, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper Insights.

Facebook

Schiphol prikkelt reclamewereld met campagne

Schiphol wil zich in het vizier van de reclamewereld werken met een pop-up mini-reclamebureau. Marketeers en bureaus mogen briefings sturen en krijgen binnen 24 uur een concept-op-maat- met Schipholmedia.

Creative

DPDgroup lanceert campagne #LawsOfDelivery

DPDgroup heeft de hulp ingeroepen van de Britse filmregisseur Simon Levene voor zijn nieuwe online campagne #LawsOfDelivery. Daarin staan de diensten die DPDgroup ontwikkeld heeft om online aankopen te vergemakkelijken in de schijnwerpers: Predict, Pickup, Live-Tracking en retouroplossingen.

Campagnes

Consument wantrouwt bank, vertrouwt fintech

Consumenten vertrouwen fintechbedrijven meer dan traditionele financiële instellingen. Dat blijkt uit onderzoerk van Trustpilot, een platform voor klantenbeoordelingen.

Online marketing

Dept blijft strategisch partner van Waternet

Waternet gaat verder met Dept als strategisch partner voor de digitalisering van het waterbedrijf. De organisatie werkt inmiddels al acht jaar samen met Dept (voorheen TamTam).

Marketing

Ook Twitter keert Kaspersky de rug toe

Beveiligingsbedrijf Kaspersky komt in de VS steeds meer in de problemen. Het Russische bedrijf wordt niet alleen gewantrouwd door de Amerikaanse overheid, maar ook door Twitter.

Online advertising

Bizerba: digitale transformatie in 10 stappen

Een eeuwenoud familiebedrijf digitaal transformeren is een uitdaging. Bizerba, een traditioneel maar innovatieve onderneming met snij- en weegtechnologie, deed traditionele marketing met een groot salesteam en beursdeelnames. Een gefaseerde aanpak zorgt ervoor dat het bedrijf steeds digitaler wordt.

Digital Design

Waarom we blij moeten zijn dat marketeers persoonsgegevens verwerken

In de media komen veel berichten over marketeers die persoonsgegevens verwerken ten behoeve van hun marketingcampagnes. In bijna alle gevallen wordt hier de link gelegd met het schenden van de privacy van consumenten en wordt geconcludeerd dat dat een schandalige praktijk is. Wat is er aan de hand? 

AVG

Is profiling nu verboden onder de AVG?

Dat de komst van de AVG zorgt voor onzekerheid bij veel marketeers en compliance-verantwoordelijken mag duidelijk zijn. De laatste maanden ligt bij bijna alle organisaties op het duiden van de nieuwe richtlijnen en het implementeren van processen om aan de richtlijnen te voldoen.

AVG