More stories

Sanoma wordt partner in Buy-media.nl

Uitgeverij Sanoma sluit zich aan bij het reclameplatform Buy-media.nl, dat nu ongeveer alle grootste algemene mediabedrijven vertegenwoordigt met één kopersloket voor adverteerders.

Online advertising

Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Social

Nauwere samenwerking DimCoppen en Media Outlaws

DimCoppen en Media Outlaws gaan nog nauwer samenwerken. De digitale bureau hopen vanuit kantoren in Venlo en Eindhoven klanten in Brabant nog beter te bedienen.

Digital Design

D66: ‘Meer handen nodig bij privacytoezicht’

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft meer, veel meer, meer mensen nodig om zijn werk onder de nieuwe privacywet goed te kunnen doen. Dat stelt D66-kamerlid Kees Verhoeven. Ook Duitsland meldt een tekort.

AVG

Googles AMP voor e-mailmarketing: inbox wordt interactief

Google maakt de techniek achter AMP beschikbaar voor e-mail. Het betekent dat er straks veel meer interactieve elementen zijn op te nemen in de e-mailmarketing. En het postvak-in gevuld raakt met mini-websites. Wat kunnen marketeers ermee?

E-mailmarketing

Flinke groei Digital Out of Home, tragere groei programmatic

De Nederlandse online advertentiemarkt is vorig jaar met 9 procent gegroeid naar een omzet van 1,8 miljard euro. Dat is meer dan alle andere traditionele mediumtypen samen. Een opmerkelijk rol was weggelegd voor Digital Out of Home advertising (DOOH), dat met 116 procent groeide.

Online advertising

Facebook overweegt rechtszaak tegen Cambridge Analytica

Facebook overweegt een rechtszaak tegen Cambridge Analytica en de onderzoeker Aleksandr Kogan die dat bedrijf via een app aan gebruikersgegevens hielp. Dat zei Facebook-CEO Mark Zuckerberg vandaag tijdens een hoorzitting in het Huis van Afgevaardigden.

Facebook
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

P&G dwingt ‘fusie’ reclamebureaus af

’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.

Creative

Ineens verlangt menigeen weer naar Hyves

Na alle kritiek op Facebook verlangen sommigen weer naar Hyves, het sociale netwerk dat in 2013 is gestopt. Studenten Joas Hoogendijk en Patrick van der Nat zijn al een jaar bezig met de rentree van Hyves.

Social

Emerce Conversion: ‘Evalueren attributiemodellen wordt steeds belangrijker’

Michel Bodaan neemt je op Emerce Conversion mee in de ontwikkeling van de mediastrategie van PostNL door de jaren heen. Hij doet dat samen met Sander Blokker van Addurance. Bodaan is online media manager bij PostNL en verantwoordelijk voor de displaystrategie en advertentie-inkoop.

Conversie

Bureau Qban verhuist en wordt Havana Harbor

Digitaal productiebureau Qban is verhuisd naar Rotterdam en verandert zijn naam in Havana Harbor. “Qban stond bij de oprichting voor Quality Banners, maar doen we veel meer”, zegt Maarten de Vries van moederbedrijf Digital Agency Group. “We onderscheiden ons in creatie.”

Creative

Zuckerberg: ‘Facebook zal altijd gratis blijven’

Mark Zuckerberg wil ondanks de crisis waarin het verzeild is geraakt geen betaalde versie van Facebook zonder gerichte marketing introduceren. “Onze ervaring is dat gebruikers relevante advertenties willen in plaats van helemaal geen advertenties. Gebruikers kunnen zelf bepalen hoeveel informatie ze willen delen.”

Facebook

Mark Zuckerberg wordt vanavond het vuur aan de schenen gelegd

Als voor het vuurpeloton. Zo zal Mark Zuckerberg zich waarschijnlijk voelen als rond 20.15 uur Nederlandse tijd leden uit de Senaat hem gaan ondervragen in het Amerikaanse Capitool. Een team van experts heeft Zuckerberg voorbereid op het verhoor.

Facebook

Hotelchamp wil one-stop-shop voor hotelmarketing worden

Hotelchamp breidt het platform dusdanig uit dat hoteliers er al hun marketingactiviteiten op kunnen managen. Op deze manier wil Hotelchamp een complete marketinghub worden voor hoteliers.

Travel