More stories

Premium

Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?

In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.

Affiliate marketing
Premium

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Waze lanceert gelokaliseerde reclamedienst

Navigatieapp Waze van Google neemt Waze Local officieel in gebruik na een publieke betaperiode van een jaar. Adverteerders kunnen contextueel relevante reclameposities inkopen op de landkaarten voor autobestuurders.

Online advertising

Facebook beperkt datasets voor adverteerders

Facebook neemt verdere maatregelen om eventueel misbruik van data te voorkomen. Zo kunnen adverteerders bij het gericht benaderen van bezoekers geen datasets meer van derden inzetten.

Facebook Advertising

Nieuw kanaal marketing automation: chatbots stap richting meer AI

Met de overname van een chatbotbedrijf speelt HubSpot in op een volgende stap binnen marketing automation: de integratie van kunstmatige intelligentie en aanvullende (nieuwe) communicatiekanalen. Volgen bedrijven straks geautomatiseerd hun leads op via een bot?

Marketing automation

Personalisatie in retail vraagt om realtime benadering

Consumenten worden nog steeds veeleisender en verwachten een persoonlijke benadering, zowel in de winkel als online. Grote generalistische marketingcampagnes verliezen hun kracht en maken plaats voor gepersonaliseerde boodschappen. Het liefst realtime, want dat is the moment of truth.

Customer Engagement

Daisycon is eigenaar van online marketingbureau Conversive

Performance based marketing netwerk Daisycon is eigenaar geworden van het Utrechtse online marketingbureau Conversive. Dat bureau biedt marketinginkoop, -beheer en -optimalisatie voor een breed scala aan ondernemingen.

Online marketing

Mozilla blokkeert Facebook trackers

Mozilla, de non profit-organisatie achter de webbrowser Firefox, richt zijn pijlen wederom op Facebook. Nadat Mozilla een petitie in het leven had geroepen om Facebook te herinneren aan zijn privacyverplichtingen en de organisatie een advertentiestop had afgekondigd, is dinsdag een nieuwe tool vrijgegeven die advertentietrackers van Facebook blokkeert.

Marketing

Waarom Unilever blockchain test voor programmatic reclame

Unilever en IBM hebben bekendgemaakt te experimenteren met een blockchaintechnologie voor de handel in advertenties. De bedrijven doen dit omdat ze denken er transparantie mee te creëren in de automatische, programmatic, inkoop. Wat is precies het probleem en wat denken de bedrijven ermee op te lossen?

Programmatic

Nieuw netwerk voor Digital Out Of Home (DOOH)

Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Daarbij kunnen campagnes op grote beeldschermen centraal aangestuurd worden zonder technische tussenkomst van media-exploitanten.

Online advertising

Marketing & Sales Talpa naar Amsterdam

Vanaf 3 april komen alle verkoop- en zakelijke marketingactiviteiten van het nieuwe mediabedrijf Talpa Network centraal op één plek aan het Rietlandpark in Amsterdam te zitten, en wel onder de naam Talpa Media Solutions.

Marketing

Bas de Vos naar Kantar Media

Bas de Vos gaat GfK na iets langer dan een jaar verlaten voor Kantar Media. Hij wordt daar chef Audience Targeting & Activation.

Analytics

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

Mark Zuckerberg wil niet verschijnen voor parlementaire commissie in UK

Ondanks paginagrote advertenties vol excuses in Britse kranten wil Facebook topman Mark Zuckerberg niet zelf getuigen voor een parlementaire commissie in Engeland over het schandaal rond Cambridge Analytica.

Legal

Heeft linkbuilding nog wel zin?

Tot een paar jaar geleden was het dé manier om je site hoger in Google te krijgen, maar tegenwoordig lijkt de aandacht volledig verschoven naar ‘hoogwaardige content’. Is het actief verzamelen van backlinks dan helemaal niet meer belangrijk in 2018?

Search