More stories

Socialcampagne Van Gogh Museum voor een Oscar

Het Van Gogh Museum voert op socialmedia de campagne #Vincentdeservesthis in de hoop regisseur Hugh Welchman te helpen een Oscar te winnen voor zijn film ‘Loving Vincent’.

Marketing

Rechtszaak op komst tegen dubieuze domeinverkoper

Diverse ondernemers die slachtoffer zijn van acquisitiefraude starten een rechtszaak tegen Trademark Office. Dat bedrijf biedt domeinnamen aan voor 29,75 euro per jaar, maar wie ingaat op het aanbod zit er maximaal vijftien jaar aan vast.

Marketing

‘Meer sitesnelheid en conversie door pre-rendering op basis van klikpaden’

Hoe snel Nederlandse sites gemiddeld ook zijn, bedrijven zoeken naar technieken om de laadtijd nog wat verder omlaag te brengen. Aan de rij mogelijkheden is een nieuwe optie toegevoegd. Door pagina’s te ‘pre-renderen’ met behulp van de klikpaden uit Google Analytics brengt marketingbureau Fingerspitz de laadtijd tot een kwart omlaag.

Analytics

Pinterest stelt eerste COO aan

Pinterest heeft een eerste COO aangesteld. Francoise Brougher komt van Google en Square.

Marketing

‘Programmatic is geen Bermudadriehoek’

De besteding van advertentiebudgetten is verschoven van traditionele media (tv, print) naar online en dan met name programmatic. Voorheen kocht men advertenties in op basis van een IO (Insertion Order), waarbij je voor een bepaald bedrag binnen een bepaalde periode een vooraf vastgesteld aantal impressies voorgeschoteld kreeg. Daarbij kon je niet tussentijds bijsturen. Programmatic bood in dat opzicht uitkomst, maar de betrouwbaarheid ervan wordt door het bedrijfsleven in twijfel getrokken. Tijd om dat recht te zetten.

Programmatic

WPP: ‘Langzame start van 2018’

Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.

Marketing

Zo kun je adverteren met de Facebook Pixel

De Facebook Pixel is een stukje JavaScript-code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker bekijkt. Dankzij deze Facebook Pixel kun je het gedrag meten van jouw doelgroepen. Hoe gebruiken ze je website? En vanaf welk apparaat? Ook meet de pixel de conversie vanuit Facebook en helpt je nieuwe doelgroepen te vinden. Gebruik deze informatie, dan wordt adverteren op Facebook nog effectiever.

Facebook Advertising

Pricewise koopt Vergelijken.nl

Vergelijkingssite Pricewise heeft, naar nu blijkt, het domeinnaam Vergelijken.nl voor een kleine zestigduizend euro gekocht uit een veiling door BVA Auctions.

Online marketing

GDPR: Eerlijk is het nieuwe stiekem

In deze podcast van Emerce & Awin in discussie met Christof Coenders (Euroclix) en Harmke Lankhorst (SOLV). Zij bediscussiëren waar bedrijven rekening mee moeten houden en vooral welke kansen de AVG/GDPR biedt. Zij gaan onder andere in op de vragen ‘Is de consument GDPR-ready?’ en ‘Kan de AVG/GDPR het klantvertrouwen herstellen?’

Affiliate marketing

Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?

Customer Service

The Social Conference: Zijn je klanten klaar voor de chatbot?

Het is onderzoekers van de Carnegie Mellon University gelukt om een chatbot nauw samen te laten werken met menselijke collega’s. Deze ontwikkeling raakt direct aan een van de hoofdvragen van The Social Conference, op 22 maart in Amsterdam: waar blijft het menselijke aspect in social als bots alles over nemen?

Social

AdBirds strikt Zuid-Amerikaans Linio

Digital agency AdBirds uit Amsterdam gaat het grote Zuid-Amerikaanse e-commerceplatform Linio helpen om meer uit zijn online marketingbudget te halen.

Online advertising

P&G: Nog minder mediabureaus en strenger op online

P&G gaat komende jaren nog eens vierhonderd miljoen dollar extra besparen op marketinguitgaven bovenop de 750 miljoen die het afgelopen twee jaar realiseerde. Het aantal mediabureaus waarmee wordt gewerkt wordt met eenderde teruggebracht en de eisen aan online partners worden strenger.

Marketing

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

Google lanceert Auto Ads

Google laat voortaan kunstmatige intelligentie los op zijn AdSense advertentieproduct. Het bedrijf claimt dat Auto Ads een veel hogere respons […]

Online advertising