Europcar en Snappcar met nieuw model autoverhuur
Snappcar rolt een nieuw model voor auto’s delen uit over Europa met zijn aandeelhouder Europcar. Na proeven in Frankrijk wordt Drive & Share aangeboden in Duitsland en Denemarken.
Snappcar rolt een nieuw model voor auto’s delen uit over Europa met zijn aandeelhouder Europcar. Na proeven in Frankrijk wordt Drive & Share aangeboden in Duitsland en Denemarken.
Google wil zijn maildienst Gmail nog dit jaar verrijken met de versnelde mobiele pagina (Accelerated Mobile Pages, ook wel AMP genoemd).
Bedrijven zijn hard bezig om per 25 mei te voldoen aan de Europese privacywetgeving AVG (GDPR), maar het kabinet moet nu ook echt aan de bak. Dat zegt branchevereniging Nederland ICT.
De waarde van advertenties wordt vaak verkeerd bepaald. Advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden krijgen een hogere waarde toegekend. Maar, hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Een langere zichtbaarheid van je advertentie is geen garantie voor meer impact en het behalen van je doelstellingen. Afgaan op de standaarden voor viewability, zonder daarbij de context van de advertentie mee te nemen, leidt tot verkeerde beslissingen. Dit heeft twee redenen.
Iedereen kent de melk- en yoghurtdrinks van Campina en Optimel wel, eet soms een toetje van Mona, drinkt graag een glas Chocomel of lust een plak Milnerkaas op de boterham. Wat niet iedereen weet, is dat ruim 350 producten van 9 FrieslandCampina-merken sinds 2013 voorzien zijn van een unieke Eurosparen-code. Toch voeren consumenten dagelijks 30.000 codes in.
Pizza, sushi of een hamburger, dankzij de nieuwe samenwerking tussen Schiphol, HMSHost International en Deliveroo is het nu mogelijk die tot aan de gate te laten bezorgen.
De commercials voor de nieuwe internationale reclamecampagne ‘Book Your Next Story’ van Booking.com zijn gemaakt met video’s van zijn eigen medewerkers.
Het belang van 1-op-1 datadriven marketing is voor iedereen duidelijk maar de meeste bedrijven staan nog aan het begin van de weg daarnaartoe. Dit blijkt uit onze jaarlijkse quick scan van Nederlandse bedrijven met grote klantdatabases.
De eerste periode na de introductie van Ads.txt leek het er internationaal op dat de implementatie hiervan niet erg hard ging. Hierin is echter een duidelijke kentering gekomen. Zo gebruikt ondertussen ruim 20 procent (16-1-2018) van de top 5.000 Alexa-websites Ads.txt. En een totaal ‘gecrawlde’ lijst van ruim 7.500.000 websites laat een gebruik zien van 1,26 procent.
De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.
Google Shopping staakt de ondersteuning voor de import van datafeeds uit de API’s van softwareplatformen BigCommerce, Magento of PrestaShop. Webwinkeliers moeten op zoek naar alternatieven.
Of je nu een ZZP-er, een MKB-ondernemer of marketeer bij een groot bedrijf bent, je kunt in 2018 niet meer om marketing automation heen. Van een simpele e-mail autoresponder tot een met kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde website: marketing automation is volop in ontwikkeling. Tien marketing experts delen in dit artikel hun belangrijkste marketing automation trends voor 2018 met je.
Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars en krijgt daarmee de plek die het verdient. Dat zegt ITDS, een adviesbureau voor financiële dienstverleners, dat jaarlijks onderzoek doet naar de inzet van sociale media door verzekeraars.
Het Openbaar Ministerie (OM) Oost-Nederland heeft vorige week werkstraffen van 150 en 120 uur geëist tegen twee verdachten uit Den Haag. Zij worden verdacht van fraude met speciale vouchers, uitgegeven door een niet nader genoemde landelijke zelfbedieningsgroothandel. Deze vouchers, onder meer onderdeel van kerstpakketten die door de groothandel waren samengesteld, konden worden ingewisseld tegen digitale cadeaubonnen van verschillende webwinkels.
De Brusselse rechtbank van eerste aanleg volgt de argumentatie van de Belgische Privacycommissie en heeft Facebook vandaag verboden om zonder toestemming gegevens van gebruikers te verzamelen. Wanneer Facebook zich niet aan het vonnis houdt, volgt een dwangsom van 250.000 euro per dag.