More stories

Het ontwikkelen van een efficiënt leadgeneratieproces met marketing automation

Wat is de toegevoegde waarde van marketing automation voor marketing en sales? Elke B2B-organisatie zal herkennen dat sales en marketing steeds meer in elkaar overlopen. Lijnen en verantwoordelijkheden vervagen met één gemeenschappelijk doel: meer (online) conversie. In deze whitepaper lees je hoe de inzet van marketing automation je helpt om het leadgeneratie proces te optimaliseren en kan bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.

B2B Digital

De balans tussen online gebruikerservaring en online performance

Het is voor bedrijven belangrijk om de juiste balans te vinden tussen gebruiksvriendelijkheid en website performance. Door goed user experience management ben je in staat om de online gebruikerservaring te bieden die bezoekers verwachten. Deze whitepaper kan als handleiding gebruikt worden voor het optimaliseren van de online gebruikerservaring en het verbeteren van de websiteperformance.

Marketing

TravelHunter: geautomatiseerd de goedkoopste reisaanbiedingen verzamelen

Op zich is een site met goedkope reisaanbiedingen geen vernieuwend concept. Waar Alannah Paans zich met haar startup TravelHunter onderscheidt van de andere koopjesjagers is dat ze ook de laagste prijzen voor een all-in vakantie, twee weken en een luxe verblijf weergeeft. Dat gebeurt geautomatiseerd met behulp van een zelf ontwikkelde tool.

Start-ups

Google verwijderde in 2017 3,2 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 3,2 miljard dubieuze advertenties verwijderd, 88 procent meer dan vorig jaar, toen het nog om 1,7 miljard ging. Anders gezegd: Google verwijderde 100 advertenties per seconde.

Online advertising

Nominaties SpinAwards 2018 bekend

De genomineerden voor de SpinAwards 2018 zijn bekend. In totaal zijn er dit jaar 84 nominaties. De nieuwe categorieën ‘Artificial Intelligence’ en ‘AR&VR’ hebben meerdere bijzonder vooruitstrevende nominaties voortgebracht. De grootste kanshebbers in getal zijn DDB & Tribal Amsterdam, KPN en N=5.

Marketing

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising
Premium

DigitasLBi gaat verder als Digitas

Digitaal marketing agency DigitasLBi gaat wereldwijd verder onder de naam Digitas. Sinds de fusie tussen Digitas en LBi in 2013 is het bureau al geïntegreerd tot een verenigd netwerk.

Digital Agencies

‘Handhaving regels spam affiliatemarketing blijft uitdaging’

Het is heel goed mogelijk voor affiliatemarketingpartijen om spamregels na te leven, maar dit vergt wel inspanningen van alle betrokken partijen. Dat is de conclusie van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving.

Affiliate marketing

‘Met persuasion en profiling gaat conversie door het dak’

Wie de basis van vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid op orde heeft, richt zich op persuasion. Nieuwste toevoeging: profiling. Door content vloeibaar te maken kunnen marketeers echt aan hun conversie sleutelen, vertelt Martin van Kranenburg – onder meer docent voor Emerce Opleidingen.

Conversie
Premium

Contentmarketing combineert prima met native advertising

Adverteren is binnen contentmarketing vaak een vies woord. Er is echter een groot grijs gebied, waarin meerdere disciplines elkaar kunnen ontmoeten om hun content én doorklikratio van advertenties te kunnen verhogen. Geen shady business, niks op het darkweb, maar gewoon met native advertising.

Native advertising

‘Twitter wil advertentieverkoop volledig automatiseren’

Twitter is van plan om zijn advertentieverkoop volledig te automatiseren, zo melden bronnen aan AdAge. Het platform gaat daarmee veel verder dan andere sociale media.

Twitter/X

Foto’s opening stand New Dutch Wave op SxSW

De Nederlandse delegatie op SxSW Interactive heeft inmiddels al een heel weekend achter de rug en laaft zich deze dagen aan inspiratie en netwerkmogelijkheden. Wij hebben de foto’s van de opening van de stand waar Nederlandse start-ups zich op de beurs presenteren.

SxSW
Premium

KLM test persoonlijke audiocommercials op Spotify

KLM voert een proef uit met het personaliseren van audiocommercials op Spotify. Op basis van het luistergedrag en realtime omgevingsfactoren krijgt de luisteraar een bijpassende boodschap te horen over een Europese citytripbestemming.

Online advertising

Ontslagen bij Zalando door automatisering Marketing

Er verdwijnen tot 250 banen bij Zalando als gevolg van verregaande automatisering bij de afdeling Marketing. Klanten zullen anders worden benaderd, meer op basis van data met technologie, waardoor minder medewerkers nodig zijn.

Marketing

Infographic: niet alleen millennials zijn verslaafd aan de mobiel

Marketeers richten zich met mobiele advertenties vooral op millennials, maar die zijn niet als enige verslaafd aan de smartphone, zo blijkt uit onderzoek van Porter Novelli. Zeker de helft van de senioren heeft er inmiddels ook een. 62 procent van de consumenten die ouder zijn dan millennials gebruiken hun mobiel de ganse dag. Boomers besteden 46 minuten per dag aan hun mobiel.

Mobile