More stories

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

Mark Zuckerberg wil niet verschijnen voor parlementaire commissie in UK

Ondanks paginagrote advertenties vol excuses in Britse kranten wil Facebook topman Mark Zuckerberg niet zelf getuigen voor een parlementaire commissie in Engeland over het schandaal rond Cambridge Analytica.

Legal

Heeft linkbuilding nog wel zin?

Tot een paar jaar geleden was het dé manier om je site hoger in Google te krijgen, maar tegenwoordig lijkt de aandacht volledig verschoven naar ‘hoogwaardige content’. Is het actief verzamelen van backlinks dan helemaal niet meer belangrijk in 2018?

Search

Google zoekindex voortaan ‘mobile first’

Google is voor de indexering van zijn zoekmachine na een jaar testen en experimenteren overgestapt op ‘mobile first’. Dat wil zeggen dat altijd eerst de mobiele webpagina’s worden geïndexeerd.

Search

E-mail Benchmark 2018: marketing automation is grootste uitdaging

De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018. 

E-mailmarketing
Premium

Snakeware opent kantoor in Amsterdam

Digitaal mediaspecialist Snakeware opent een nieuw kantoor in Amsterdam. Zo wil het een deel van zijn klanten lokaal kunnen bedienen en nieuw talent kunnen aantrekken.

Digital Agencies

FTC kondigt onderzoek naar Facebook aan

De Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) begint een onderzoek naar Facebook. De toezichthouder wil weten of het technologiebedrijf privacyrichtlijnen heeft geschonden.

Facebook

Omoda: ‘Data-innovatie versnellen om klant te blijven verrassen’

Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.

Customer Experience

Google Data Studio maakt datavisualisatie simpeler en goedkoper

Twee jaar geleden lanceerde Google een eigen gratis dashboarding/datavisualisatie tool: Google Data Studio. Inmiddels heeft Google het product verder ontwikkeld en wordt het steeds interessanter voor marketeers. Datanerd Danny Oosterveer is een groot fan van de tool. In dit artikel deelt hij zijn kijk op wat het tot een waardevolle tool maakt.

Analytics

‘WeChat is enorm waardevol voor recruitment’

Een recruiter die met China te maken krijgt kan niet om ‘messaging’ en WeChat heen. Het is één van de belangrijkste lessen die Floor Nobels van Worklife Recruitment China opdeed in het land. Op Emerce Recruitment deelt ze haar ervaringen en lessen. En een kijk op hoe dit de werving in Nederland gaat beïnvloeden.

Recruitment

Creatieve studio DIFR naar GoudUberconnected

GoudUberconnected neemt de creatieve studio DIFR over. Oprichter Jerry Lieveld blijft actief als directeur Experience Design.

Creative

Zijn Progressive Web Apps relevant voor SEO?

Dankzij responsieve websites zijn afzonderlijke mobiele websites of subdomeinen (m.website.tk) niet meer nodig. Nu Safari PWA’s ondersteunt, is ook de laatste grote browser PWA ready. Gaat de PWA (Progressive Web App) ervoor zorgen dat native apps net zo overbodig worden als afzonderlijk mobiele websites/subdomeinen? Of gaat een PWA je alleen maar meer technische kopzorgen bezorgen en je marketinginspanningen verwateren? En zijn er nog SEO-voordelen?

Search

ING: Van adverteerder naar uitgever

De media-activiteiten van ING ontwikkelen zich van campagnegedreven naar always-on. De bank overweegt daarom serieus om een eigen uitgeef- en productieteam op te bouwen.

Online marketing
Premium

Infographic: de A.I. marketeer

Voor de meeste marketeers zal kunstmatige intelligentie net een brug te ver zijn, maar zij krijgen er in de toekomst wel steeds vaker mee te maken. De technologie is nodig om personalisatie te verbeteren. Enkele voordelen: de juiste programma’s voor het juiste publiek kunnen voorspellen. Of met precisie de juiste gebruikerservaring kunnen voorschotelen.

Artificial Intelligence

Google weer aangeklaagd voor e-mail marketing

Google heeft een proces aan zijn broek gekregen voor het analyseren van e-mails voor marketingdoeleinden. Gallo LLP zegt verschillende Amerikaanse consumenten te vertegenwoordigen die hiervan niet gediend zijn.

Marketing