More stories

Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2018 bekend

De nominaties van de negende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekend gemaakt. De selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op variabelen als concept, design, resultaat en interactiviteit.

Digital Agencies

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy
Premium

Simpel kiest voor RLVNT als digitaal marketingbureau

Telecomwinkel Simpel verlengt zijn samenwerking met marketingbureau RLVNT, onderdeel van de Digital Agency Group.

Digital Agencies
Premium

DDA organiseert Dutch Digital Day 2018

Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 29 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. Het thema van de vierde editie is ‘Meet you on the other side’.

Digital Agencies

Hoe je wél met data omgaat: 5 lessen uit het Facebook-schandaal

Iedereen weet dat het slecht is om de controle over je klantgegevens te verliezen. Maar waarom gebeurt het dan nog steeds? De afgelopen weken waren Facebook en Cambridge Analytics veel in het nieuws, en terwijl dit verhaal zich verder ontwikkelt, komt alweer een nieuw lek voorbij van 880.000 betaalkaarten van online reissite Orbitz. Wat gaan we er tegen doen?

Privacy
Premium

32 Nederlandse nominaties voor Webby Awards

Nederland heeft 32 nominaties binnengesleept bij de Webby Awards, de Oscars onder de webprijzen. De winnaars worden 24 april bekend gemaakt.

Digital Agencies

Hillenaar start bureau voor ‘nano en micro influencers’

Hillenaar, beter bekend als aanbieder van out-of-home media, lanceert een nieuw influencer bureau genaamd Social Friendz. Het full service influencer agency zich richt naar eigen zeggen vooral op nano en micro influencers.

Marketing

Facebook: gegevens maximaal 87 miljoen mensen misbruikt

Wereldwijd zijn niet 50 miljoen, maar maximaal 87 miljoen mensen betrokken geweest bij het dataschandaal rond Cambridge Analytica. Dat heeft Facebook bekend gemaakt. CEO Mark Zuckerberg gaf gisteren telefonisch toelichting.

Facebook

Albert Mombarg (Philips) naar Sooqr Search

Albert Mombarg, ooit hoofd Smart TV van Philips, is de nieuwe CEO van Sooqr Search, de zoekmachine voor op de website. Mombarg gaat zich bezighouden met de doorontwikkeling van het product en de introductie ervan in nieuwe markten.

Search

Spielwork: ‘Ruimte voor nieuw soort jobboard – openheid loont’

Er blijkt verrassend genoeg nog ruimte te zijn voor een nieuw soort jobboard. Op het recent gelanceerde Spielwork zijn de standaard, door een HR-afdeling gefabriceerde, vacatureteksten uit den boze. En komen bedrijven er niet mee weg als ze slechts twee regels wijden aan dat wat ze zelf te bieden hebben. Spielwork – in feite een vacaturesite en contentbureau in één – vraagt bedrijven eerlijk te zijn over het werk. Onder meer KPN, Elsevier en Vopak gingen het experiment aan en gaven de touwtjes deels uit handen.

Recruitment

‘Voice en chat moeten uit de marketinghoek’

Digitale assistenten als voice en chat moeten uit de marketinghoek. Ze moeten als serieus onderdeel van de dienstverlening van een bedrijf worden gezien”, vindt creatief directeur Daniël Sytsma van Studio Kraftwerk.

Online marketing

Klantloyaliteit verbetert met de juiste prijsstelling

Als het lukt om klantenloyaliteit hoog te houden en de klant een tweede keer terugkomt om een nieuwe aankoop te doen, is de kans erg groot dat hij ook een derde en vierde aankoop zal doen. Kies dan wel voor de juiste prijsstrategie. 

Customer Loyalty

WPP CEO Martin Sorrell legt taken tijdelijk neer na beschuldigingen

CEO Martin Sorrell van reclamereus WPP heeft zijn taken tijdelijk neergelegd na beschuldigingen over ‘persoonlijke misdragingen’ en misbruik van bedrijfsbezittingen. Een onafhankelijk comité gaat onderzoek doen.

Online advertising

Facetnavigatie: 5 oplossingen voor e-commerce SEO

SEO en eCommerce gaan niet altijd hand in hand. Vooral voor grote eCommerce sites, als Wehkamp of Zalando, met veel producten en een wildgroei aan nieuwe pagina’s, is dat een uitdaging. Terwijl het is juist die wildgroei van pagina’s is die voor problemen zorgt. Niet alleen voor gebruikers en webmaster, ook zoekmachines hebben hier moeite mee. En laten zoekmachines nu juist de partij zijn die je te vriend wilt houden. Gelukkig zijn er verschillende manieren om deze uitdaging aan te pakken!

Search

Heb je al CRO met scrum gecombineerd?

We spelen steeds slimmer, sneller en makkelijker in op wensen en behoeften van klanten. De focus ligt op zowel ‘het snel live zetten van’ als het ‘continu optimaliseren’ van (nieuwe) producten, diensten en digitale kanalen. De combinatie van Scrum en CRO kan wel eens een winnende zijn.

Agile