More stories

Zo wordt Pinterest interessant voor adverteerders

Pinterest biedt een platform dat door een combinatie van ‘visual search’, personalisatie en de vele advertentieformaten, veel mogelijkheden oplevert voor adverteerders. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe kun je ze het beste inzetten?

Online advertising
Premium

DigitasLBi gaat verder als Digitas

Digitaal marketing agency DigitasLBi gaat wereldwijd verder onder de naam Digitas. Sinds de fusie tussen Digitas en LBi in 2013 is het bureau al geïntegreerd tot een verenigd netwerk.

Digital Agencies

‘Handhaving regels spam affiliatemarketing blijft uitdaging’

Het is heel goed mogelijk voor affiliatemarketingpartijen om spamregels na te leven, maar dit vergt wel inspanningen van alle betrokken partijen. Dat is de conclusie van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving.

Affiliate marketing

‘Met persuasion en profiling gaat conversie door het dak’

Wie de basis van vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid op orde heeft, richt zich op persuasion. Nieuwste toevoeging: profiling. Door content vloeibaar te maken kunnen marketeers echt aan hun conversie sleutelen, vertelt Martin van Kranenburg – onder meer docent voor Emerce Opleidingen.

Conversie
Premium

Contentmarketing combineert prima met native advertising

Adverteren is binnen contentmarketing vaak een vies woord. Er is echter een groot grijs gebied, waarin meerdere disciplines elkaar kunnen ontmoeten om hun content én doorklikratio van advertenties te kunnen verhogen. Geen shady business, niks op het darkweb, maar gewoon met native advertising.

Native advertising

‘Twitter wil advertentieverkoop volledig automatiseren’

Twitter is van plan om zijn advertentieverkoop volledig te automatiseren, zo melden bronnen aan AdAge. Het platform gaat daarmee veel verder dan andere sociale media.

Twitter/X

Foto’s opening stand New Dutch Wave op SxSW

De Nederlandse delegatie op SxSW Interactive heeft inmiddels al een heel weekend achter de rug en laaft zich deze dagen aan inspiratie en netwerkmogelijkheden. Wij hebben de foto’s van de opening van de stand waar Nederlandse start-ups zich op de beurs presenteren.

SxSW
Premium

KLM test persoonlijke audiocommercials op Spotify

KLM voert een proef uit met het personaliseren van audiocommercials op Spotify. Op basis van het luistergedrag en realtime omgevingsfactoren krijgt de luisteraar een bijpassende boodschap te horen over een Europese citytripbestemming.

Online advertising

Ontslagen bij Zalando door automatisering Marketing

Er verdwijnen tot 250 banen bij Zalando als gevolg van verregaande automatisering bij de afdeling Marketing. Klanten zullen anders worden benaderd, meer op basis van data met technologie, waardoor minder medewerkers nodig zijn.

Marketing

Infographic: niet alleen millennials zijn verslaafd aan de mobiel

Marketeers richten zich met mobiele advertenties vooral op millennials, maar die zijn niet als enige verslaafd aan de smartphone, zo blijkt uit onderzoek van Porter Novelli. Zeker de helft van de senioren heeft er inmiddels ook een. 62 procent van de consumenten die ouder zijn dan millennials gebruiken hun mobiel de ganse dag. Boomers besteden 46 minuten per dag aan hun mobiel.

Mobile

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Boeteboekje AP ligt voor AVG nog in de la

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) staat niet op scherp om per 25 mei, met de inwerkingtreding van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), direct boetes uit te delen.

Legal

Improve Digital met first price auction-optie in header bidding

First price bid auction was tijdens de afgelopen Dmexco-vakbeurs in Keulen hét buzzword. Technologiebedrijf Improve Digital brengt de techniek nu in de praktijk. Uitgevers moeten ervan gaan profiteren omdat ze meer kunnen verdienen aan hun inventory. Adverteerders moeten beter bedenken hoeveel ze willen betalen voor een uiting.

Programmatic

Tientallen Nederlandse organisaties naar #SxSW18

Zeker vijftig bedrijven en organisaties uit Nederland reizen komende dagen af naar Austin in Texas om daar de Nederlandse delegatie New Dutch Wave vorm te geven.

SxSW

Greenwheels: van brievensysteem naar marketing automation

De in totaal 2500 deelauto’s van Greenwheels in Nederland worden door een team van dertig mensen gemanaged. Dat kan doordat de processen zoveel mogelijk zijn geautomatiseerd. Des te opvallender is het dat de marketingactiviteiten grotendeels handmatig en met een verouderd systeem werden uitgevoerd. Maar daar komt nu verandering in, vertelt Marketing Manager Paul van Merrienboer.

Marketing automation