More stories

Premium

Bureaus Dept krijgen allemaal naam van het moederbedrijf

De namen van digital agencys TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, eBrella, Tricode en Unskippable verdwijnen. Ze nemen allemaal de naam van het moederbedrijf aan, Dept. De rebranding wordt in alle landen doorgevoerd waar Dept dochters heeft. Enkel Studio Dumbar houdt zijn eigen naam om historisch redenen.

Digital Agencies

Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR

In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.

Virtual reality

Snapvertisement past goed in social mediastrategie

Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland

Social

Europa tegen Engelsen: .eu-domeinen inleveren

Personen of instanties in Engeland die eind maart 2019 een .eu-domein hebben, kunnen die zomaar kwijtraken. De Europese Commissie maakt duidelijk dat ze bevoegd is de registraties naar wens in te trekken.

Legal

Adobe lanceert analytics voor audiostreams

Adobe heeft Analytics voor audiostreams aangekondigd. Hiermee verkrijgen merken voor het eerst inzicht in zowel online als offline audio.

Marketing

Criteo Amsterdam: focus op grotere klanten

Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona. Er wordt gewerkt met een nieuw, breder productaanbod.

Online advertising
Premium

Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?

In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.

Affiliate marketing
Premium

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Waze lanceert gelokaliseerde reclamedienst

Navigatieapp Waze van Google neemt Waze Local officieel in gebruik na een publieke betaperiode van een jaar. Adverteerders kunnen contextueel relevante reclameposities inkopen op de landkaarten voor autobestuurders.

Online advertising

Facebook beperkt datasets voor adverteerders

Facebook neemt verdere maatregelen om eventueel misbruik van data te voorkomen. Zo kunnen adverteerders bij het gericht benaderen van bezoekers geen datasets meer van derden inzetten.

Facebook Advertising

Nieuw kanaal marketing automation: chatbots stap richting meer AI

Met de overname van een chatbotbedrijf speelt HubSpot in op een volgende stap binnen marketing automation: de integratie van kunstmatige intelligentie en aanvullende (nieuwe) communicatiekanalen. Volgen bedrijven straks geautomatiseerd hun leads op via een bot?

Marketing automation

Personalisatie in retail vraagt om realtime benadering

Consumenten worden nog steeds veeleisender en verwachten een persoonlijke benadering, zowel in de winkel als online. Grote generalistische marketingcampagnes verliezen hun kracht en maken plaats voor gepersonaliseerde boodschappen. Het liefst realtime, want dat is the moment of truth.

Customer Engagement

Daisycon is eigenaar van online marketingbureau Conversive

Performance based marketing netwerk Daisycon is eigenaar geworden van het Utrechtse online marketingbureau Conversive. Dat bureau biedt marketinginkoop, -beheer en -optimalisatie voor een breed scala aan ondernemingen.

Online marketing

Mozilla blokkeert Facebook trackers

Mozilla, de non profit-organisatie achter de webbrowser Firefox, richt zijn pijlen wederom op Facebook. Nadat Mozilla een petitie in het leven had geroepen om Facebook te herinneren aan zijn privacyverplichtingen en de organisatie een advertentiestop had afgekondigd, is dinsdag een nieuwe tool vrijgegeven die advertentietrackers van Facebook blokkeert.

Marketing

Waarom Unilever blockchain test voor programmatic reclame

Unilever en IBM hebben bekendgemaakt te experimenteren met een blockchaintechnologie voor de handel in advertenties. De bedrijven doen dit omdat ze denken er transparantie mee te creëren in de automatische, programmatic, inkoop. Wat is precies het probleem en wat denken de bedrijven ermee op te lossen?

Programmatic