More stories

Facebook: nu ook reizigers targeten in inspiratiefase

Facebook heeft de mogelijkheden van reisadvertenties uitgebreid. Met trip consideration helpt Facebook naar eigen zeggen reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald.

Facebook Advertising

Vijf overwegingen bij het aanschaffen van marketing automation software

Marketing automation in de praktijk kan lastig zijn. Een nieuwe softwaretool leidt nog niet tot een nieuwe manier van werken. Dit zijn vijf overwegingen bij het aanschaffen van een marketing automation platform, aan de hand van Tesla’s, fietsroutes en Italiaans ijs. 

Marketing automation

DDMA start mythbuster-campagne rond AVG

DDMA, vereniging voor data en marketing, is een mythbuster-campagne gestart, bedoeld om twijfels bij het Nederlandse bedrijfsleven over de nieuwe privacywetgeving weg te nemen. Tijdens de campagne ontkracht DDMA tot 25 mei elke dag een belangrijke AVG-mythe.

Privacy

Facebook lanceert advertenties in Marketplace

Na Instagram, Messenger en expresartikelen heeft Facebook nu ook Marketplace opengezet voor adverteerders. Hiermee kunnen bedrijven straks met één druk op de knop bestaande advertenties in de tijdlijn ook binnen deze omgeving aan te bieden.

Facebook Advertising

Voegen prijsvergelijkingen op je hotelwebsite echt waarde toe?

Denk je erover na om een prijsvergelijking op je hotelwebsite te plaatsen? Daar hangt een aantal onverwachte do’s en don’ts aan vast.

Conversie

Nederlander is negatief over samenhang advertenties

Nederlanders denken heel wat negatiever over advertenties dan gemiddeld. En marketeers en consumenten verschillen nogal van mening over of de uitingen binnen een campagne een geheel vormen. Dit blijkt uit een nieuwe editie van het AdReaction onderzoek van Kantar Millward Brown.

Programmatic

Martijn van Lom Europees marketingdirecteur Kaspersky

Nederlander Martijn van Lom (41) gaat de marketingafdeling van online beveiliger Kaspersky Lab in Europa leiden. Vanaf 1 april rapporteert hij aan Ilijana Vavan die onlangs is benoemd als directeur voor Europa.

Online marketing

Facebooks perfecte maar gestopte assistent ‘M’: lessen over chatbots

Facebook is gestopt met de persoonlijke assistent ‘M’. Het experiment dat kunstmatige intelligentie en menselijke ondersteuning combineerde, was lastig uit te rollen naar een groter aantal gebruikers. Wat leert het experiment over de mogelijkheden en beperkingen van bots?

Customer Engagement

Zo verander je een salesafwijzing in een verkoop

Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.

Customer Loyalty

Gebruik Flash binnen Chrome sterk teruggelopen

Het gebruik van Adobe Flash op Google Chrome is in een kleine vier jaar tijd met zo’n 70 procent afgenomen. Dat vertelde Parisa Tabriz, verantwoordelijk voor de beveiliging van Google Chrome, een dezer dagen op een symposium.

Marketing

Adwords maakt automated bidding eenvoudiger

De biedingen van je AdWords-campagnes in handen van machines geven, middels automated bidding, is een grote stap. Sinds kort heeft Google AdWords zelfs een geïntegreerde functie voor automated bidding: het zogenaamde Google Smart Bidding, waarbij Google machine learning inzet om voor jouw campagnes optimale biedingen in te stellen. Vooralsnog was het testen van deze resultaten niet altijd even handig, maar met deze functie doe je heel eenvoudig een A/B test.

Online advertising

RetailCoin in de maak: blockchain voor koppelen spaarprogramma’s

Begin deze maand startte de Initial Coin Offering voor de RetailCoin. Met het opgehaalde geld wil Hugo Leijtens van Digital MKB een blockchaintoepassing ontwikkelen waarmee retailers spaarprogramma’s aan elkaar kunnen koppelen. Zo zijn ze in staat samen te werken en trouwe klanten te belonen met de cryptomunt.

Customer Loyalty

Meeste detailhandel per 2021 digitaal beïnvloed

Meer dan de helft van alle omzet in de Europese detailhandel wordt over drie jaar in mindere of meerdere mate beïnvloed door digitale impulsen.

Online marketing

Infographic: verhaallijnen op sociale media

Verhaallijnen worden steeds populairder bij sociale media, denk aan Instagram Stories, Medium Series en YouTube Reels. Hier liggen natuurlijk mooie kansen voor marketeers om een merk onder de aandacht te brengen. In deze infographic van Fastory de nieuwste bereikcijfers van onder meer Skype Highlights, WhatsApp Status en Snapchat Stories.

Social

Subway wil scoren met nieuw loyaltyprogramma

Fastfoodketen Subway verkeert in zwaar weer. Volgens financieel analisten werd er over 2017, 4.4% minder omzet geboekt. Een medio maart nieuw te lanceren loyaltyprogramma genaamd MyWay Rewards, gedreven op transacties, in combinatie met een vernieuwde app moeten het tij nu doen keren. Is dit voldoende?

Customer Loyalty