More stories

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Boeteboekje AP ligt voor AVG nog in de la

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) staat niet op scherp om per 25 mei, met de inwerkingtreding van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), direct boetes uit te delen.

Legal

Improve Digital met first price auction-optie in header bidding

First price bid auction was tijdens de afgelopen Dmexco-vakbeurs in Keulen hét buzzword. Technologiebedrijf Improve Digital brengt de techniek nu in de praktijk. Uitgevers moeten ervan gaan profiteren omdat ze meer kunnen verdienen aan hun inventory. Adverteerders moeten beter bedenken hoeveel ze willen betalen voor een uiting.

Programmatic

Tientallen Nederlandse organisaties naar #SxSW18

Zeker vijftig bedrijven en organisaties uit Nederland reizen komende dagen af naar Austin in Texas om daar de Nederlandse delegatie New Dutch Wave vorm te geven.

SxSW

Greenwheels: van brievensysteem naar marketing automation

De in totaal 2500 deelauto’s van Greenwheels in Nederland worden door een team van dertig mensen gemanaged. Dat kan doordat de processen zoveel mogelijk zijn geautomatiseerd. Des te opvallender is het dat de marketingactiviteiten grotendeels handmatig en met een verouderd systeem werden uitgevoerd. Maar daar komt nu verandering in, vertelt Marketing Manager Paul van Merrienboer.

Marketing automation

Facebook: nu ook reizigers targeten in inspiratiefase

Facebook heeft de mogelijkheden van reisadvertenties uitgebreid. Met trip consideration helpt Facebook naar eigen zeggen reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald.

Facebook Advertising

Vijf overwegingen bij het aanschaffen van marketing automation software

Marketing automation in de praktijk kan lastig zijn. Een nieuwe softwaretool leidt nog niet tot een nieuwe manier van werken. Dit zijn vijf overwegingen bij het aanschaffen van een marketing automation platform, aan de hand van Tesla’s, fietsroutes en Italiaans ijs. 

Marketing automation

DDMA start mythbuster-campagne rond AVG

DDMA, vereniging voor data en marketing, is een mythbuster-campagne gestart, bedoeld om twijfels bij het Nederlandse bedrijfsleven over de nieuwe privacywetgeving weg te nemen. Tijdens de campagne ontkracht DDMA tot 25 mei elke dag een belangrijke AVG-mythe.

Privacy

Facebook lanceert advertenties in Marketplace

Na Instagram, Messenger en expresartikelen heeft Facebook nu ook Marketplace opengezet voor adverteerders. Hiermee kunnen bedrijven straks met één druk op de knop bestaande advertenties in de tijdlijn ook binnen deze omgeving aan te bieden.

Facebook Advertising

Voegen prijsvergelijkingen op je hotelwebsite echt waarde toe?

Denk je erover na om een prijsvergelijking op je hotelwebsite te plaatsen? Daar hangt een aantal onverwachte do’s en don’ts aan vast.

Conversie

Nederlander is negatief over samenhang advertenties

Nederlanders denken heel wat negatiever over advertenties dan gemiddeld. En marketeers en consumenten verschillen nogal van mening over of de uitingen binnen een campagne een geheel vormen. Dit blijkt uit een nieuwe editie van het AdReaction onderzoek van Kantar Millward Brown.

Programmatic

Martijn van Lom Europees marketingdirecteur Kaspersky

Nederlander Martijn van Lom (41) gaat de marketingafdeling van online beveiliger Kaspersky Lab in Europa leiden. Vanaf 1 april rapporteert hij aan Ilijana Vavan die onlangs is benoemd als directeur voor Europa.

Online marketing

Facebooks perfecte maar gestopte assistent ‘M’: lessen over chatbots

Facebook is gestopt met de persoonlijke assistent ‘M’. Het experiment dat kunstmatige intelligentie en menselijke ondersteuning combineerde, was lastig uit te rollen naar een groter aantal gebruikers. Wat leert het experiment over de mogelijkheden en beperkingen van bots?

Customer Engagement

Zo verander je een salesafwijzing in een verkoop

Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.

Customer Loyalty

Gebruik Flash binnen Chrome sterk teruggelopen

Het gebruik van Adobe Flash op Google Chrome is in een kleine vier jaar tijd met zo’n 70 procent afgenomen. Dat vertelde Parisa Tabriz, verantwoordelijk voor de beveiliging van Google Chrome, een dezer dagen op een symposium.

Marketing