Nederlandse start-ups met New Dutch Wave naar SxSW
StartupDelta en StartupAmsterdam hebben twaalf start-ups geselecteerd om voor Nederland aanwezig te zijn op de the New Dutch Wave-stand tijdens de vakbeurs van SxSW.
StartupDelta en StartupAmsterdam hebben twaalf start-ups geselecteerd om voor Nederland aanwezig te zijn op de the New Dutch Wave-stand tijdens de vakbeurs van SxSW.
Heineken doet in Nederland een campagne op digitale abri’s om zijn media-impact te vergroten. Korte succesfilmpjes uit Zuid-Korea gaan in Nederland rond de spits live op Exterions schermennetwerk.
Consumenten willen gratis interessante content lezen. Adverteerders willen op hun beurt inzicht in wie hun producten koopt. En tegelijkertijd zoeken content publishers naar nieuwe manieren om hun bezoekers te bedienen en hierbij geld te verdienen, zodat zij journalistiek gratis aan kunnen blijven bieden. Dit alles ligt ten grondslag aan het commission sharing-concept.
Search-event Friends of Search stond in het teken van automation, AI, conversational search en chatbots. Zowel Google als Microsoft waren goed vertegenwoordigd tijdens deze editie met namen als Purna Virja en Gary Illyes. Dit zijn de belangrijkste vijf key takeaways op het gebied van search.
Het toeristische ticketplatform annex mobiele app Tiqets stelt Ken Frohling aan om de Amerikaanse markt te ontwikkelen voor het Nederlandse bedrijf.
Google, Facebook en Twitter passen hun voorwaarden aan na onderzoek van Europese toezichthouders. Uit dat onderzoek bleek dat consumenten via de kleine lettertjes vaak akkoord gaan met voorwaarden die hun rechten beperken.
De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.
One-to-moment marketing was in 2016 en 2017 een hot topic, maar post-digital marketing gaat veel verder dan dat. Twee jaar geleden werd de post-digital world aangekondigd door Forrester, met 2017 als stip op de horizon. Deze drie trends helpen je om deze belofte waar te maken.
Uit onderzoek van brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland blijkt dat veel grotere Nederlandse bedrijven 53 procent van hun SEA activiteiten (adverteren in zoekmachines) vandaag de dag al automatiseren.
Kinderen zullen wettelijk gezien vanaf hun 13 jaar een profielpagina mogen hebben op sociale media. Daarvoor pleit de Belgische staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD). Hij gaat daarvoor een wetsontwerp indienen.
Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.
Creatief bureau Koroko sluit zich aan bij MakerStreet, het bedrijf van Joris van Heukelom, de voormalige baas van digital Sanoma. Doel is om het aanbod van met name digitaal flink te verbreden.
Google blokkeert vanaf vandaag automatisch via de populaire Chrome browser advertenties die niet voldoen aan de voorwaarden van de Coalition for Better Ads.
De verwachte alles-in-éénapps van retailers blijven uit. Pas een handjevol bedrijven combineert de belangrijkste winkelfuncties met een spaarsysteem en mobiele portemonnee in één applicatie. Na Walmart volgde Target recent het voorbeeld van Starbucks. En in eigen land zet Albert Heijn een eerste voorzichtige stap. Maar waar blijven de anderen?
Een van ’s werelds grotere online videospelers, JW Player, koppelt met de technologie van het reclamenetwerk van SpotX. Dat maakt header bidding mogelijk, een vorm van geautomatiseerde inkoop van reclameruimte.