More stories

Antwoord op volle inbox: betaal ontvanger voor lezen van marketingmail

Is het denkbaar dat de ontvanger van een marketingmail geld gaat vragen voor het lezen ervan? En bedrijven dus betalen voor gegarandeerd bereik? Sommigen denken van wel. Het zou een antwoord kunnen zijn op de overvolle inboxen.

E-mailmarketing

TanQyou introduceert personal pricing

TanQyou introduceert naar eigen zeggen als eerste tankstation in Nederland een zogenoemd personal pricing systeem, als aanvulling op het slimme loyaliteitsysteem dat TanQyou al langer biedt.

Marketing

CRO: de 5 belangrijkste lessen van Conversion Hotel

Wat zijn de laatste lessen op het gebied van A/B-testen, conversieoptimalisatie en webanalyse? Onder meer Ronny Kohavi van Microsoft en Els Aerts van AG Consult deelden hun ervaringen tijdens Conversion Hotel. Dit zijn de vijf belangrijkste bevindingen.

Conversie

Dit zijn de 12 mobiele trends in 2018

De nieuwste smartphones zijn net zo krachtig als veel laptop computers. Het is onvoorstelbaar hoeveel we vandaag de dag met onze mobieltjes kunnen. Wat betekent deze ontwikkeling voor onze marketing? Met welke mobiele trends krijgen we het komende jaar zoal te maken? Waar liggen de kansen? En waar liggen de bedreigingen? Een diepgaande Expert Roundup.

Mobile

Duitse Log-in-Allianz naar Nederland

Een groot Duits ‘media-initiatief’ wordt ook naar Nederland uitgerold zodat lokale partijen uiteindelijk tegenwicht kunnen bieden aan Amerikaanse techgiganten.

Marketing

François Pacot benoemd tot CTO van Tradedoubler

François Pacot is de nieuwe Chief Technology Officer van advertentiebedrijf Tradedoubler. Hij kwam Tradedoubler eind vorig jaar versterken, toen zijn e-mailmarketingbedrijf R-Advertising werd overgenomen.

Online advertising

Het einde van A/B-testen in Adwords

Moeten we standaard Google’s nieuwe ‘Optimize ad rotation’ gebruiken en A/B-testen laten varen? Ja. Waarschijnlijk dacht je dat deze testen de manier zijn om de beste advertenties te ontdekken en te tonen, SEA-icoon Martin Röttgerding gooit dat beeld overhoop.

Online advertising

Onlinemarketingbedrijf Blue Mango winnaar Dutch Search Awards

Het bedrijf Blue Mango ging gisteren met vier Dutch Search Awards naar huis, voor ‘Search in Retail’, ‘Beste lokale campagne, ‘Beste Bing Campagne’ en de publieksprijs voor ‘Beste Agency’.

Search

Angela Pellaupessy over first price bid auctions

Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als tweede Angela Pellaupessy, Benelux-baas Improve Digital.

Marketing

Nederlandse datamarketeers ‘bewust onbekwaam’

Het is vooruitgang, maar marketeers in Nederland scoren nog niet beter dan ‘bewust onbekwaam’ met datagedreven klantcommunicatie.

Online marketing

Europese online mediabestedingen naar 22,2 miljard

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2017 voor 22,2 miljard euro uit aan online reclamecampagnes. Dat is 11,5 procent meer dan het jaar ervoor.

Online advertising

Blauw Gras aan de slag voor VakantieVeilingen

Content marketing-bureau Blauw Gras gaat aan de slag voor VakantieVeilingen. Het Amsterdamse bureau zal het veilingplatform ondersteunen met digitale campagnes en sociale media.

Contentmarketing

Hoe maak je de verwachtingen van de klant waar? Take control

Intern kun je een ingewikkeld bestelproces, onduidelijke voorraadinformatie of prijsverschillen in kanalen misschien vergoelijken door naar legacy systemen of de silo’s in de organisatiestructuur te wijzen. Maar je klanten hebben hier geen boodschap aan. Hoe voorkom je dat ze overstappen naar een andere leverancier? Take control.

Marketing

KNVB wint DDMA Customer Data Award 2017

KNVB heeft de DDMA Customer Data Award 2017 gewonnen. De ingezonden case van de voetbalbond werd door de jury uitverkozen boven die van de andere genomineerden, Vacanceselect, Manutan en Bilderberg Hotels.

Analytics

Hyatt: marketing wordt digital-first

Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”

Customer Experience