More stories

Marketing Automation voor recruitment: de sollicitant is een lead

Marketing Automation is de inzet van geautomatiseerde systemen om leads aan je bedrijf te binden middels relevante informatiestromen. Een welbekend en succesvol concept binnen B2B leadgeneratie. Eigenlijk is het een ideaal instrument voor recruitment, maar de praktijk toont dat het op dat gebied te weinig wordt toegepast. Door dieper in te gaan op de basisprincipes van Marketing Automation wordt duidelijk hoe recruitment gebruik kan maken van Marketing Automation.

Marketing automation

PSV verrast fans met persoonlijke video’s

Voetbalclub PSV zette afgelopen weekend als eerste profclub een nieuwe mobiele dienst in om fans in het stadion te verrassen en tegelijkertijd goede doelen te steunen. Meer grote clubs, en andere gelegenheden, volgen.

Video

Airbnb staakt verwerking burgerservicenummer

Airbnb heeft het verwerken van burgerservicenummers (BSN) gestaakt op aandringen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook zijn de nummers geschrapt uit alle digitale kopieën van identiteitsbewijzen en heeft het bedrijf alle burgerservicenummers van eerder verzamelde identiteitsbewijzen ook vernietigd.

Privacy

Adtechbedrijf Criteo geeft winstwaarschuwing af na blokkade Apple

Adtechbedrijf Criteo heeft donderdag een winstwaarschuwing afgegeven. Het bedrijf verwacht volgend jaar 22 procent minder omzet doordat Apple in zijn nieuwste versie van iOS de mogelijkheden voor het volgen van consumenten sterk beperkt. De koers van het aandeel Criteo daalde donderdag 26 procent.

Analytics

Neuromarketing: willen mannen harde of zachte cadeaus?

Veel mensen denken altijd dat ze controle over zichzelf hebben en goed weten hoe het reilt en zeilt in hun brein, maar is dit wel echt zo? Sinds de opkomst van nieuwe technologie vragen we ons steeds vakeraf, of wat we denken wel echt is wat we ook doen. Accessoirewinkel Trendhim weet dankzij de breinscanner welke cadeaus mannen écht willen.

Marketing

Multi Touch Attributie zorgt voor hogere conversie

Bij het opstellen van een mediabudget en het toewijzen van dit budget aan verschillende kanalen, is het belangrijk om te weten wat elk kanaal bijdraagt aan conversies. Tijd voor Multi Touch Attributie!

Conversie
Premium

Yourzine en Searchresult lanceren bureau Adeptiv

Een jaar na de overname door PostNL voeren Yourzine en Searchresult een rebranding door. Het nieuwe bedrijf, met daarin ook Marvia en Cendris, gaat vanaf nu door het leven als Adeptiv.

Digital Agencies

Influencerplatform Join haalt geld op voor Europese expansie

Het influencer-marketingplatform Join heeft een niet nader genoemde investering opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Daarmee wil het platform verder uitbreiden op de Europese markt.

Influencer marketing

Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv

Pocket Media, gespecialiseerd in de geautomatiseerde verkoop van video-advertenties, opent een kantoor in Tel Aviv. Dat wordt de vierde locatie naast Amsterdam, New York en Singapore.

Video

Candid Group koopt mediabureau M2Media

De Candid Group uit Amsterdam koopt mediabureau M2Media. De transactie is vooral gericht op het creëren van schaalgrootte.

Online marketing

Kopers betalen tienduizenden euro’s voor domeinen vergelijkingssites

De veiling van twee internetdomeinen rondom vergelijkingssites heeft meer dan honderdduizend euro opgeleverd.

Publishing

Draadjes plaatsen wordt makkelijker in Twitter

Twitter lanceert de threads-functie, waarmee meerdere tweets van een en dezelfde persoon in één keer kunnen worden geplaatst. De update wordt de komende weken uitgerold naar iOS, Android en Twitter.com.

Twitter/X

Videocontent: de strategie van de Persgroep

Voor de Persgroep is video een belangrijk onderdeel van de contentstrategie. Daarom werd mijn bedrijf Makers Channel – inmiddels omgedoopt tot MyChannels – vorig jaar overgenomen. AD.nl is het eerste platform waarop goed zichtbaar is waar de Persgroep heen wil met videocontent.

Video

‘Meer non-digitale reclamebestedingen aan Black Friday’

Adverteerders hebben in Nederland massaal ingehaakt op het koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde naar eigen zeggen circa 10 miljoen euro aan non-digitale reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd.

Online advertising

Hoe je met CRM onboarding je relevantie kunt vergroten

Het herkennen van klanten in de verschillende eigen kanalen is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet is nog een stap. CRM onboarding is de nieuwe data-oplossing die marketeers verder gaat helpen hun klanten terug te vinden op het internet en ze een relevante boodschap te geven. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Online advertising