More stories

Facebook lijft Amerikaanse appmaker tbh in

Facebook heeft bij hoge uitzondering weer eens een bedrijf overgenomen, al is die overname minder spectaculair dan die van WhatsApp of Instagram enkele jaren terug. Het sociale netwerk betaalde naar verluidt minder dan 100 miljoen dollar voor tbh (kort voor ‘to be honest’), een app waarmee gebruikers hun vrienden kunnen beoordelen.

Facebook

Twitter rolt Video Website Card uit

Twitter introduceert de Video Website Card. Deze nieuwe functie combineert video met de mogelijkheid om gebruikers naar een website te sturen, waar ze meer informatie kunnen krijgen of nadere actie kunnen ondernemen.

Twitter/X

Traffic Builders in nieuwe Europese alliantie

Acht onafhankelijke digitale marketingbureaus in Europa slaan de handen voor een internationale alliantie, Digital Alliance International. Nederland is in Dall Int. vertegenwoordigd in de vorm van Traffic Builders.

Online advertising

LinkedIn test automatisch afspelen video-advertenties

LinkedIn is een kleinschalige proef gestart met het automatisch afspelen van video advertenties. Daaraan doet een kleine groep adverteerders mee.

Online advertising

Emerce Performance: een cryptomunt voor de adverteerdersmarkt

Nieuwe cryptomunten schieten als paddenstoelen uit de grond, nu is er ook de nieuwe virtuele munt voor de adverteerdersmarkt: Adcoin.

Online advertising

Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar?

Meer omzet door betere teksten op jouw website, nieuwsbrief of andere online uitingen. Succesvolle ondernemers kunnen nog succesvoller ondernemen door enkele eenvoudige aanpassingen te maken. Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar? In deze aflevering van 7 Ditches TV delen we vijf praktische ondernemerslessen van online marketing en sales expert Aartjan van Erkel.

Contentmarketing

Accenture: ‘Reisbranche moet digitale kloof overbruggen’

Reizigers verwachten meer van travel merken dan wat er nu wordt geleverd. Dit is de conclusie van Accenture in een onderzoek naar de impact van gepersonaliseerde marketing op de perceptie en beleving van de consument.

Customer Engagement

UvA en The Talent Institute ontwikkelen marketing bootcamps

De Amsterdam Advanced Graduate School (AAGS) van de Universiteit van Amsterdam heeft samen met The Talent Institute twee bootcamps ontwikkeld die digital marketing professionals leren sneller te innoveren en groeien.

Marketing

Google koopt AMP-bedrijf

Google heeft Relay Media gekocht, een bedrijf van een voormalige Google medewerker dat reguliere webpagina’s converteert naar het AMP formaat.

Web-design

Walter Flaat Chief Data Officer van Dentsu Aegis Network

Walter Flaat, nu nog directeur van data-label DAN DNA, wordt per ingang van 1 november Chief Data Officer van Dentsu Aegis Network in Nederland. Hij wordt tevens verantwoordelijk voor technologie-ontwikkeling, GDPR, data- en technologie partnerships en de integratie met eventuele data-gerelateerde acquisities.

Analytics

Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  

Search

Marktplaats overgestapt op real-time header bidding

Marktplaats zegt als eerste grote website in Nederland volledig te zijn overgestapt op real-time header bidding. Dit is een techniek die alle display advertentie posities volledig geautomatiseerd ontsluit.

Programmatic

Programmatic: een jaar na de ANA Papers

De reclamewereld was een jaar geleden in de ban van de ANA Papers. De discussie over fraude en torenhoge marges vlakte af, maar Procter & Gamble zwengelde haar onlangs weer aan. Veel vingers wijzen naar programmatic advertising. Hoe gaat de branche het imago herstellen?

Marketing

ProRail, Kadaster en Fietsenwinkel.nl in de finale Dutch BI Data Science Award 2017

Spoorbeheerder ProRail, het Kadaster en International Bike Group (fietsenwinkel.nl) zijn de finalisten voor de Dutch BI Data Science Award. Op 7 december strijden ze om de titel Slimste Organisatie van Nederland 2017.

Analytics

Albert Heijn koppelt Siri aan boodschappenlijstje

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone en iPad die werkt met spraakherkenning. Nog geen enkele andere retailer in Nederland heeft Siri gekoppeld aan haar eigen apps, benadrukt de supermarkt.

Customer Experience