More stories

Google gaat exchangefraude automatisch vergoeden

Google gaat samen met partners als AppNexus en OpenX automatisch geld teruggeven wanneer ze ontdekken dat er fraude heeft plaatsgevonden met internetreclame op hun handelsplaatsen.

Marketing

ABN AMRO wordt Official eSports Partner van Ajax

ABN AMRO wordt Official eSports Partner van Ajax. De bank gaat zich ook in de snel groeiende virtuele voetbalwereld focussen op talentontwikkeling en het waarmaken van ambities.

Marketing

Vergelijkers in Google Shopping: wat zijn de gevolgen?

Het hoge woord is eruit: Google is van plan andere vergelijkers een plekje te geven op het Google Shopping platform. Voor veel adverteerders is het de grote vraag wat de gevolgen zijn voor hun campagnes. Tot nu toe roept dit vooral negatieve reacties op. Hoewel er nog veel onduidelijk is over de exacte invulling, zijn er wel al een aantal voorspellingen te doen.

Online advertising

HubSpot koopt botontwikkelplatform Motion.ai

Marketingbedrijf HubSpot heeft botontwikkelplatform Motion.ai uit Chicago overgenomen voor een onbekend bedrag.

Marketing

Dmexco: bedrijven stap terug in de tijd, bureaus aan zet

‘Dmexco is pure business’. Met deze boodschap groots op de banner bij de ingang werden alle ruim vijftigduizend bezoekers welkom geheten. In ons werk draait het tenslotte allemaal om ‘the business of doing business’. Met de belofte dat Dmexco ‘disruptive trends’ toont ben ik voor de eerste keer deze immens grote beurs gaan bezoeken: een stap terug in de tijd.

Innovatie

Microsoft ook lid van Coalition for Better Ads

Microsoft is het volgende grote bedrijf dat zich aansluit bij de Coalition for Better Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.

Online advertising

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

Customer Experience
Premium

Miljoen groeigeld voor Burst

Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.

Digital Agencies

Hoe optimaliseer je de klantbeleving? Be personal

Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.

Marketing

Studio Kraftwerk wordt onderdeel Isobar

Studio Kraftwerk verhuist van Dentsu Aegis naar Isobar, een interne wisseling. Onder de nieuwe organisatorische paraplu kan het label zich meer richten op zijn ontwerpspecialisme en internationale groei.

Marketing

McDonald’s restaurant van de toekomst: individualisering centraal

McDonald’s ontwikkelt zich op digitaal vlak. Behalve in de VS, zijn er ook in Duitsland stappen gezet. Een mobiele bestelapp, bezorgservice en personalisatie zijn belangrijke ingrediënten voor het fastfoodrestaurant van de toekomst. Dat vertelde Susan Schramm, CMO van de Duitse vestiging op het marketingcongres Dmexco.

Customer Loyalty

Wat is de beste lengte voor een online video?

De juiste lengte voor een online video? Verschillende factoren wegen daarin mee. Denk aan de doelgroep, boodschap en het doel van een video. Maar lengte is ook afhankelijk van trends, restricties of juist beloningen van bijvoorbeeld sociale platformen. De belangrijke ontwikkelingen en handvatten op een rij.

Video
Premium

Transavia start proef met retargeting op digitale radio

Transavia gaat vandaag van start met een retargeting campagne op digitale radio. Het betreft een test die samen met OMS en NMPi is opgezet en tot het einde van dit jaar loopt, vertelt Nick Brandts, Base Lead Direct van Transavia.

Marketing

B2B marketing: denk ook aan Pinterest en Instagram

Doet jouw bedrijf al ‘iets’ met Pinterest of Instagram? Met name B2B bedrijven laten deze sociale netwerken meestal links liggen. Maar is dat verstandig? Etienne van der Boel laat zien of het zinvol voor je is om Pinterest en/of Instagram in je marketing te betrekken en hoe je met deze sociale netwerken aan de slag kunt als B2B bedrijf.

B2B Digital

Groen licht voor fusie Awin en affilinet

Awin heeft alle verplichte goedkeuringen voor de fusie van affilinet ontvangen. De fusie kan daarmee begin oktober worden afgerond.

Online marketing