More stories

Rubicon Project koopt nToggle

Rubicon Project, een van de grotere spelers op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, heeft voor 38,5 miljoen dollar branchegenoot nToggle opgeslokt.

Marketing

Online Bereiksonderzoek uitgebreid met Facebook, Google en Twitter

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.

Online advertising

Arthur Detering in managementteam van Happy Data

Het label van de Happy Horizon groep in Eindhoven dat zich toelegt op data-analyse en data-kwaliteit versterkt zich met Arthur Detering. De voormalig directeur van Wegener DM krijgt de leiding in het verder uitbouwen van Happy Data.


Online marketing

Video advertenties volgend jaar overwegend mobiel

Video advertenties worden volgend jaar al overwegend mobiel bekeken. Zegt Zenith in een nieuwe studie. De video advertentiemarkt zal dit jaar 15,2 miljard dollar bedragen, 12 miljard komt voor rekening van mobiel.

Marketing

Bohemian Birds: ‘Reisbranche doet te weinig aan persoonlijke sales’

Bohemian Birds begon ooit als groepsreisorganisatie voor individuele reizigers maar al snel kwam oprichter Jasper Mutsaerts erachter dat hij daar de schaalgrootte voor miste. Dat was de start van Bohemian Birds als organisator van lustrumreizen, vertelt Mutsaerts tijdens eTravel 2017.

Marketing

Retailmarketingbureau IPOS naar Amsterdam

Het Britse retailmarketingbureau IPOS heeft een nieuw kantoor in Amsterdam geopend, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester.

Retail

Offline ervaringen voeden online buzz

Voor twintig mensen een diner organiseren en daarmee 1,6 miljoen views op YouTube scoren, dat is de combinatie van experiential marketing en social media in optima forma. Hoe kun je met je evenement zoveel mogelijk buzz creëren?

Customer Engagement
Premium

FCB Amsterdam aan de slag voor easyJet

FCB Amsterdam ontwikkelt voortaan alle marketingactiviteiten van easyJet voor de Nederlandse markt. Zo is het bureau verantwoordelijk voor alle social media en digitale activiteiten.

Digital Agencies

Thinking, Fast and Slow: je beslist sneller dan je denkt

We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat de vraag naar informatie groeit en het voor organisaties steeds belangrijker is om consumenten én professionele inkopers van de juiste content te voorzien. Maar welke informatie is juist? En waar ga je het verschil maken met de concurrentie?

Conversie

Amsterdam School of Data Science start minor in data science

De Amsterdam School of Data Science biedt vanaf komend studiejaar de minor Data Science aan voor alle universitaire bachelorstudenten.

Analytics
Premium

Digitale industrie in Nederland groeit 16 procent

De digitale industrie is met een stijging van 16 procent één van de grootste groeisectoren in de Nederlandse economie. Dat stelt Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) op basis van zijn jaarlijkse kengetallenonderzoek. In 2015 bedroeg de groei nog 10 procent.

Digital Agencies

Directeur NRC Media: ‘Big data wordt gehypet’

Goed gebruik van data kan een bedrijf veel opleveren, maar leidinggevenden missen vaak een manier om alle informatie in te zetten voor bedrijfsgroei, meent Xavier van Leeuwe, Directeur Marketing & Data bij NRC Media.

Analytics

Customer engagement: hoe goed wil je zijn?

Het belang van customer engagement is voor iedereen duidelijk, maar als je niet weet waar je naartoe wilt, verdwaal je gemakkelijk. Een praktische handleiding.

Customer Engagement

Elton John stopt geld in analytics startup Qloo

Zanger Elton John heeft samen met AXA Strategic Ventures 6,5 miljoen dollar geïnvesteerd in de startup Qloo. Die analyseert consumentenvoorkeuren op het gebied van mode, tv, boeken en muziek.

Analytics

Markt voor geprogrammeerde inkoop van advertenties staat onder druk

De markt voor geprogrammeerde inkoop van advertenties staat onder druk. Dat blijkt uit MediaRadar’s 2016 Consumer Advertising Report. Voor het eerst is de verkoop met 12 procent afgenomen.

Marketing