More stories

Ruim 400 AI-bedrijven in Europa, vooral in data analytics

Het aantal Europese bedrijven dat zich bezighoudt met kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) neemt snel toe. De veelal jonge bedrijven begeven zich met name op het vlak van analytics, zo blijkt uit een analyse. Opvallend: in veertig procent van de gevallen claimt men wel een AI-oplossing aan te bieden, maar dat blijkt dan vaak vooral marketingtaal.

Analytics

Online dienstverlener Moneyou voert rebranding door

Online dienstverlener Moneyou, een dochter van ABN, voert een rebranding door. Het bedrijf neemt afscheid van haar huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice.

Marketing

KLM: core app is best beoordeelde kanaal

De core app van KLM krijgt van gebruikers de hoogste waardering. Om dat zo te houden wordt de komende tijd de booking flow aangepakt en werkt KLM aan het geven van relevante informatie en toepassen van personalisatie, vertelt Koen Harbers, director Digital Development van KLM.

Travel

Rich snippets voor reviews in Google verdwenen? Enkele praktische tips

Tijdens het zoeken naar een product of bedrijf in Google kom je ze vaak tegen. Oranje reviewsterren onder de zoekresultaten, ook wel rich snippets voor reviews of kortweg review snippets genoemd. Ze visualiseren de beoordelingen van consumenten over een product of bedrijf en hebben een serieuze impact op de hoeveelheid bezoekers die een website krijgt. Het is dan ook niet gek dat veel websitebeheerders graag de moeite nemen om deze review snippets in te stellen op hun website.

Online advertising

Booking test optimale sterrenclassificatie

Booking.com heeft geëxperimenteerd met de sterrenclassificatie van een hotel om te zien welke optie de voorkeur heeft van klanten. Dit meldt de website MoneySavingExpert.com. Daarbij werden verschillende prijzen gerekend voor dezelfde kamer en reisdata.

Marketing

Dikke IKEA catalogus gewoon weer op papier (wel met app)

Hoezo digitaal? Retailer IKEA leverde gisteren zijn papieren catalogus, 328 pagina’s groot, bij miljoenen Nederlandse huishoudens af.

Marketing

2 miljoen euro groeigeld voor spaarkaartenapp Joyn

De Belgische app voor digitale spaarkaarten Joyn haalt 2 miljoen euro op bij de bestaande aandeelhouders.

Marketing

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Customer Experience

‘Amazon zoekt mediapartner’

Retailer Amazon zoekt een nieuwe partner voor de inkoop en planning van reclamecampagnes. Amazon geeft jaarlijks naar verluidt 1 miljard dollar aan reclame uit.

Marketing

Nieuwe CEO voor CRM specialist Selligent

John Hernandez wordt de nieuwe CEO van CRM specialist Selligent. Hij was tot voor kort COO en senior vicepresident Service Cloud bij Salesforce.

Marketing

Sonos: ‘Partners worden steeds vaker concurrenten’

Door mee te liften op het succes van muziekdiensten als Spotify en Deezer kan audiofabrikant Sonos explosief groeien. En wil daarbij vooral nieuwe markten aanboren. “Wij hebben een goede uitgangspositie nu stembediening cruciaal wordt”, aldus Adriaan Thierry (44), Managing Director EMEA.

Marketing

Doorbreek de trackingmuur

Het is bijna vast prik geworden, je moet eerst toestemming geven om getrackt te worden voordat je toegang krijgt tot een website of voordat je nieuwe slimme apparaat het volledig doet. Het is tijd dat er grenzen worden gesteld aan deze tracking ratrace. De tijd is rijp dat Brussel ingrijpt.

Online advertising

26 Red Dot Awards voor Nederlandse designs

Zesentwintig Red Dot Awards gaan dit jaar naar Nederlandse designs. Tot de winnaars behoren onder meer de bureaus Achtung, Uselab, Born05 en Cleverfranke.

Digital Design

Slimme toepassingen voor mobiele marketingcampagnes

Om meer gevoel bij te krijgen van de voordelen en de mogelijkheden binnen mobile advertising, heb ik de meest toffe toepassingen en cases verzameld in dit blog. Ook kijken we naar de huidige en toekomstige ontwikkelingen. Wordt het niet tijd dat AR meer geïntroduceerd wordt in online advertising? En wat kun je precies doen met de mensen die hun mobiel gebruiken in je fysieke winkel? 

Mobile

Facebook brengt abusievelijke kliks niet langer in rekening

Facebook gaat adverteerders van het Audience Network niet langer abusievelijke kliks in rekening brengen. Advertenties waarop per ongeluk geklikt wordt via de muis of met de vinger op een aanraakscherm worden niet langer meegerekend.

Marketing