Google bouwt weer aan Google Plus
Google weigert zijn grotendeels mislukte sociale platform Google Plus los te laten. Het bedrijf test nieuwe functies en zoekt daarvoor proefpersonen.
Google weigert zijn grotendeels mislukte sociale platform Google Plus los te laten. Het bedrijf test nieuwe functies en zoekt daarvoor proefpersonen.
De kwartaalresultaten vorige week van Alphabet (Google) en Facebook maken nog eens duidelijk dat de digitale advertentiemarkt volledig wordt bepaald door twee internetreuzen. Geen enkel ander platform heeft meer dan vijf procent marktaandeel, in elk geval wat betreft de grootste markt, die in Noord Amerika.
Tesla gaat een nieuwe fase in van het masterplan van Elon Musk: eind dit jaar komt de Model 3 op de markt, een elektrische auto voor het grote publiek. Tegelijk is de marketing van elektrisch rijden een continu proces, zegt Kim Liebregts (39), Country Director van Tesla Nederland.
Nederlandse organisaties moeten meer investeren in big data strategieën en diensten. Op dit moment maakt slechts zes procent van de Nederlandse bedrijven serieus gebruik van de mogelijkheden van big data. Dat percentage moet omhoog, zegt Johan Versendaal, lector Digital Smart Services van Hogeschool Utrecht. Maar wel met aandacht voor transparantie.
Microblog Twitter heeft in het afgelopen kwartaal het aantal maandelijkse actieve gebruikers met vijf procent zien toenemen. Het aantal dagelijkse gebruikers steeg in een jaar tijd met 12 procent. CEO Jack Dorsey zegt blij te zijn met die groei, maar verdienen doet Twitter nauwelijks aan die nieuwe gebruikers.
De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.
Telefonisch ongewenst een abonnement aangeboden krijgen waar je vervolgens heel lastig vanaf komt is momenteel de grootste ergernis van consumenten. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.
Blijkbaar zit er toekomst in traditionele marketing, want het Newyorkse bedrijf PebblePost dat consumenten benadert via ouderwetse post, heeft 47 miljoen dollar aan financiering opgehaald.
De reclame- en productiebureaus De Suggestie, Print People, Wespire Media en The Supply Group zijn sinds deze maand gefuseerd. Zij gaan verder onder de naam Maerschalk.
Voormalige sms-dienstverlener CM heeft haar positionering, visuele identiteit en website vernieuwd. De nieuwe identiteit is volgens het bedrijf zelf ‘eigentijdser’.
De Amsterdamse videostartup Ubideo werkt aan een nieuw platform waarmee bedrijven via hun eigen online kanalen live video kunnen streamen.
Greenhouse Group en Exterion hebben op het Centraal Station in Eindhoven een eerste hyper gelokaliseerde dynamische advertentie getoond op een Digital Out Of Home (DooH) scherm.
SAP is nog steeds de grootste partij als het gaat om CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. In dit segment is meer dan een kwart van de CRM-installaties afkomstig van SAP. Dat blijkt uit analyse door Computer Profile.
Een groep Nederlandse ondernemers heeft een nieuwe virtuele munt in de markt gezet voor de online advertentiemarkt. De munt moet zijn waarde gaan bewijzen met het genereren van clicks, leads en klanten binnen advertentienetwerken als Google Adsense.