Google wil meer recensies webwinkelend publiek
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
eBay wil dat handelaren op zijn site meer reclamediensten gaan kopen. Een belangrijke vernieuwing is dat reclamelinks niet meer naar externe sites verwijzen maar naar product- en winkelpagina’s op eBay zelf.
wehkamp gaat een affiliate programma van Performance Horizon testen en zoekt daarvoor kandidaten. De huidige samenwerking met Tradedoubler blijft nog wel bestaan.
Voor appmakers is het volkomen normaal te kampen met lage retentiecijfers. Het blijkt een grote uitdaging gebruikers na de download zover te krijgen om een app op te nemen in hun dagelijkse ritme. Maar wat zijn normale cijfers? En hoe verhouden die zich tot de meest succesvolle apps?
Start-up WeFlyCheap bestaat bijna vier jaar, telt inmiddels veertien medewerkers en is actief in zowel Nederland als België. Medeoprichter Ruud Raaijmakers vertelt over de toekomstplannen: nieuwe markten, WhatsApp-personalisatie en een automatische dealzoeker.
OBI4wan, dat vorige maand nog de overname aankondigde van reputatieanalysebureau Buzzcapture, opent een kantoor in Berlijn, ter ondersteuning van de Europese groei en een lokaal aanbod voor de Duitstalige regio.
De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.
D-reizen is van start gegaan met het beantwoorden van klantvragen via WhatsApp. Doel is zowel sales te genereren als een extra klantenservicekanaal te bieden, vertelt Anousha de Ruiter, social media coördinator bij D-rt Groep.
Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.
Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?
Voor veel mensen blijkt het presenteren voor een webinar een uitdaging te zijn. Presenteren voor een webinar is toch heel anders […]
Millennials laten zich sterk beïnvloeden door reisposts op social media. Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen (45 procent) zegt dat hun social media feed hen het gevoel geeft dat iedereen op reis is behalve zijzelf.
Eén van de beste tips voor een succesvol SxSW bezoek is om sessies te bezoeken die buiten je eigen vakgebied liggen. Je leert daar het minste, maar krijgt de kans om de besten uit andere disciplines te zien. Maar als about.com een analyse over 20 jaar aan data gaat presenteren laat je als data nerd de kans natuurlijk niet liggen daarbij te zijn.
Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.
De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.