More stories

Google wil meer recensies webwinkelend publiek

Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.

Retail

eBay wil meer ‘interne reclame’ op handelsplatform

eBay wil dat handelaren op zijn site meer reclamediensten gaan kopen. Een belangrijke vernieuwing is dat reclamelinks niet meer naar externe sites verwijzen maar naar product- en winkelpagina’s op eBay zelf.

Online advertising

Wehkamp flirt met affiliate partner Performance Horizon

wehkamp gaat een affiliate programma van Performance Horizon testen en zoekt daarvoor kandidaten. De huidige samenwerking met Tradedoubler blijft nog wel bestaan.

Online advertising
Premium

Gemiddelde app is in drie dagen al 80 procent gebruikers kwijt

Voor appmakers is het volkomen normaal te kampen met lage retentiecijfers. Het blijkt een grote uitdaging gebruikers na de download zover te krijgen om een app op te nemen in hun dagelijkse ritme. Maar wat zijn normale cijfers? En hoe verhouden die zich tot de meest succesvolle apps?

Mobile

WeFlyCheap: mobiele conversie bij partners is een uitdaging

Start-up WeFlyCheap bestaat bijna vier jaar, telt inmiddels veertien medewerkers en is actief in zowel Nederland als België. Medeoprichter Ruud Raaijmakers vertelt over de toekomstplannen: nieuwe markten, WhatsApp-personalisatie en een automatische dealzoeker.

Travel

OBI4wan opent eerste buitenlandse kantoor in Berlijn

OBI4wan, dat vorige maand nog de overname aankondigde van reputatieanalysebureau Buzzcapture, opent een kantoor in Berlijn, ter ondersteuning van de Europese groei en een lokaal aanbod voor de Duitstalige regio.

Analytics

eMarketer verwacht lagere advertentieomzet bij Snap

De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.

Online advertising

D-reizen nu ook bereikbaar via WhatsApp

D-reizen is van start gegaan met het beantwoorden van klantvragen via WhatsApp. Doel is zowel sales te genereren als een extra klantenservicekanaal te bieden, vertelt Anousha de Ruiter, social media coördinator bij D-rt Groep.

Travel

Meer rendement uit je A/B-testen

Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.

Conversie

Big Data hoeft niet zo ‘big’ te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Analytics

Presentatietechnieken voor een webinar

Voor veel mensen blijkt het presenteren voor een webinar een uitdaging te zijn. Presenteren voor een webinar is toch heel anders […]

Webcasts

Booking.com: social media stimuleren reislust millennials

Millennials laten zich sterk beïnvloeden door reisposts op social media. Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen (45 procent) zegt dat hun social media feed hen het gevoel geeft dat iedereen op reis is behalve zijzelf.

Travel

SxSW 2017: terugkijken op 20 jaar data

Eén van de beste tips voor een succesvol SxSW bezoek is om sessies te bezoeken die buiten je eigen vakgebied liggen. Je leert daar het minste, maar krijgt de kans om de besten uit andere disciplines te zien. Maar als about.com een analyse over 20 jaar aan data gaat presenteren laat je als data nerd de kans natuurlijk niet liggen daarbij te zijn.

SxSW

Integratie online en offline analytics blijft onbekend terrein

Voor de meeste bedrijven is het combineren van webanalytics en data uit tv, radio of print nog onbekend terrein. Dat bevestigen diverse experts. Wel zeggen ze de vraag naar oplossingen voor deze uitdaging te zien toenemen. Er wordt gezocht naar integratiemogelijkheden. Men is al in staat onderin de funnel, dicht op het koopmoment, nauwkeurig te meten hoe gebruikers zich bewegen en reageren op iedere uitgegeven marketingeuro. Maar of en hoe een merkcampagne op tv concreet de conversie beïnvloedt is voor velen nog gissen.

Analytics

De Persgroep op schermnetwerk retail met verkiezingsnieuws

De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.

Start-ups