More stories

‘Minder mobiele advertenties naar Twitter’

Amerikaanse marketeers gaan dit jaar minder geld uitgeven aan Twitter. Dat voorspelt het bureau eMarketer. Het marktaandeel van Twitter voor wat betreft mobiele advertenties daalt naar verwachting van 2,6 procent vorig jaar naar 2 procent dit jaar.

Twitter/X

E-mail Benchmark: prestaties reisbranche kunnen beter

De click-to-open-ratio (CTO) van e-mailcampagnes is in de reisbranche opnieuw gedaald, naar 14 procent. De meeste ontvangers openen de mailings op hun smartphone en marketing automation is zowel de grootste trend als de grootste uitdaging. Dit alles blijkt uit de E-mail Benchmark van e-Village.

Travel

Verkiezingsprognose sociale media: flink verlies voor PVV en PvdA

De PVV komt morgen niet verder dan 16 zetels, grootste winnaar wordt de VVD met 25 zetels. Dat voorspelt Clipit op basis van het sentiment op sociale media.

Social

Positie-analyse vergroot effect programmatic campagnes

Programmatic buying kan effectiever. Door als publisher data te delen over de prestaties van bannerposities wordt het voor adverteerders gemakkelijker om de KPI’s van campagnes te realiseren.

Programmatic

Ergernis over advertenties in Verkenner Windows 10

Microsoft experimenteert met advertenties voor Office 356 en andere diensten in de Verkenner van Windows 10. Gebruikers zijn er niet blij mee.

Online advertising
Premium

Yvonne de Jager nieuwe directeur IAB Nederland

Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”

Digital Agencies

Jacada: bespaar miljoenen met een digitale klantenservice

‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.

Customer Service

Workshop: aan de slag met call tracking

Weet je eigenlijk hoeveel telefoontjes je website precies oplevert en via welk marketingkanaal deze binnen komen? En wat de waarde ervan is? Door nieuwe advertentievormen als click-to-call neemt dit soort verkeer alleen maar toe. De ROI meet je met call tracking.

Attributie

Mooi Parfumerie: meer klanten online en in de winkel dankzij één klantprofiel

Hoe vertaal je als omnichannel retailer de data uit al je kanalen tot één bruikbaar klantprofiel, zodat je e-mailmarketing past bij de levenscyclus van de klant? Een herkenbaar probleem, waarvoor ook Mooi Parfumerie een oplossing zocht.

E-mailmarketing

Waarom een mobielvriendelijke site nodig is (infographic)

1,2 miljard mensen wereldwijd gebruiken het internet mobiel. Ruim de helft daarvan doet ook online aankopen via internet of oriënteren zich op producten. Kortom, reden genoeg om je site mobielvriendelijk te maken. Deze infographic van Harris Myers Business Development legt nog eens uit waarom je niet zonder kan.

Web-design

bGenius in partnerprogramma Bing Nederland

bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.

Online advertising

Tenzing Travel: slim omgaan met klein marketingbudget

Tenzing Travel kreeg te maken met een SEO-uitdaging toen de oude naam Kuoni twee jaar geleden helemaal verdween. Nu e-commerce manager Daan Lodewijks dat weer op orde heeft, is er tijd voor nieuwe projecten. “Conversieoptimalisatie is geen doel op zich.”

Travel

Chatbots goed alternatief voor e-mail en andere pushmarketing?

Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?

E-mailmarketing

Infographic: YouTube steeds vaker mobiel bekeken

Steeds meer consumenten kijken mobiel naar YouTube. Het aandeel bedraagt al zo’n 70 procent en wordt vooral bepaald door jong volwassenen en vrouwen. Mobiel brengt wel met zich mee dat er naar kortere video’s wordt gekeken. Desktopgebruikers kijken langer.

Video

Campagnepanel over BUX: ‘Nogal verwarrend’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een tv-commercial van beleggingsapp BUX die werd gemaakt op basis van internetfilmpjes.

Campagnes