More stories

User testing: hoe pak je dat professioneel aan?

User testing betekent niet alleen de gebruiker achter een scherm zetten en kijken hoe hij met je product omgaat. In de beginfase van User testing kan je gebruikers op verschillende manieren betrekken. Het gaat erom een begrip te krijgen van de mensen in je doelgroep, zodat je hierop begrip kunt krijgen. Door gebruikers vroeg al te betrekken zit je sneller in een goede richting dan wanneer je alleen je gut feeling volgt. Onderstaand een kijkje in de keuken van User Testing bij TamTam.

Customer Engagement
Premium

Burst en Puurpxl winnen pitch Natuurmonumenten

Na een uitgebreid pitchtraject heeft Natuurmonumenten gekozen voor digital production agency Burst in samenwerking met digital creative agency Puurpxl. Beide bureaus zijn als strategisch partner voor de komende jaren aangesteld.

Digital Agencies
Premium

Fujifilm kiest IN10 voor camera’s van Instax

Het instant fotocameramerk Instax van Fujifilm kiest voor IN10 om het merk in Nederland bekender te maken.

Digital Agencies

Eerste milestone voor eigen YouTube-concept Tiny Riot!

Jongeren wereldwijd beginnen warm te lopen voor de YouTube-muziekconcept Continuum, een idee van contentstudio Tiny Riot! en mediabedrijf Zoomin.TV. De eerste milestone is bereikt: honderdduizend kanaalabonnees. Fans mogen nu de naam van de band gaan verzinnen.

Online marketing

Vliegtickets.nl evalueert WhatsApp

Vliegtickets.nl heeft drie maanden geleden WhatsApp als servicekanaal ingevoerd en evalueert deze pilot nu. Twintig procent van de klanten maakt gebruik van de messaging app om contact op te nemen en de responstijd is twee keer sneller dan via e-mail.

Travel

Micro-influencer soms belangrijker dan groot bereik

Bereik bij influencers is lang niet altijd belangrijk. Vertelden Eva Piers (Joolz), Lonneke Nooteboom (Stylemyday) en Judith Franse (Center Parcs) vanochtend op The Social Conference in Amsterdam. Aan micro influencers heb je doorgaans veel meer.

Influencer marketing

Hootsuite neemt Snapchat expert over

Hootsuite heeft het bedrijf achter een Snapchat analyticstool Naritiv uit Los Angeles overgenomen. Dat is niet zomaar een startup. Naritiv heeft onder meer 4 miljoen dollar financiering van Disney opgehaald.

Analytics

Wat kunnen marketeers met reviews?

Beoordelingen zijn een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Als je ze juist inzet, leiden reviews tot een hogere doorklikratio, een grotere kans op een aankoop en meer kwalitatieve traffic. In deze blog geven we tips om dit te bereiken.

Customer Experience

API voor Periscope Producer

De Periscope Producer van Twitter wordt breder beschikbaar gesteld via een API. Met die API kun je straks vanaf je smartphone, camera of XBox livestreamen.

Video

‘Google Flights speelt nog geen rol van betekenis’

Google Flights’ invloed op de reisbranche is nog relatief beperkt. Dit blijkt uit onderzoek van OAG onder 2500 Amerikaanse reizigers, van wie slechts 10 procent hun zoektocht naar een vliegreis begint op Google Flights.

Travel

Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.

Online advertising

Nieuwste versie Chrome biedt ondersteuning voor WebGL 2.0

Google heeft ondersteuning voor WebGL 2.0 in zijn nieuwste Chrome-versie ingebouwd. Met WebGL kunnen 3D-beelden zonder plug-in in een browser worden getoond.

Web-design

Dick Molman (Sanoma) voorzitter Stichting Reclame Code

Dick Molman wordt de nieuwe voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code. Hij volgt Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.

Online advertising

‘Snapchat, VR en chatbots stellen reisexperts voor een raadsel’ (infographic)

Snapchat is het communicatiekanaal dat reisexperts het verwarrendst vinden. Dat blijkt uit de Travel Expert Index van Sabre, die maandelijks een panel van professionals uit de reisbranche prangende kwesties voorlegt.

Travel

Marktonderzoeker Macromill naar de beurs

De Japans-Nederlandse marktonderzoeker Macromill (met hoofdkantoor in Tokio en Rotterdam) is vanochtend naar de beurs gegaan in Japan.

Analytics