Zanox verandert naam in Awin
De Europese affiliatenetwerken Zanox en Affiliate Window veranderen hun naam in Awin. Daarnaast rolt het binnenkort een nieuw platform uit naar zijn internationale gebruikers.
De Europese affiliatenetwerken Zanox en Affiliate Window veranderen hun naam in Awin. Daarnaast rolt het binnenkort een nieuw platform uit naar zijn internationale gebruikers.
Ondernemer Michiel Mol, oprichter van internetbedrijf Lost Boys, is samen met Stefan Nuijten (Forza) en CFO Maarten Elshove (Force Field) een nieuw digitaal bureau begonnen, The Fightclub. De nadruk ligt op de inzet van data en de nieuwste digitale technieken bij sales en marketing.
Wanneer we een nieuwe pagina aanmaken, willen we natuurlijk ook weten hoe hij presteert. Hiervoor kijken we naar verschillende metrics in Google Analytics. Voorbeelden hiervan zijn de bounce rate, time on page en uitstappercentage. Zijn deze metrics echter wel te vertrouwen? Het simpele antwoord is, ‘nee’. Hoe meet je ze wel betrouwbaar?
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.
Het Amsterdamse bedrijf Qelp wil nieuwe markten aanboren, ook buiten de telecomsector waar het nu aanwezig is.
Gert-Jan Lasterie, onder meer oprichter van Flabber, gaat naar TMG Digital voor de functie Director Business Development.
B2B-bedrijven doen vaak nog te weinig hun voordeel met gepersonaliseerde marketing en sales. Deze aanpak wordt ook wel Account-Based Marketing (ABM) genoemd en om hier echt succesvol mee te zijn is – naast een goede samenwerking tussen sales en marketing – relevante, persoonlijke content cruciaal. In dit artikel geef ik je een aantal handige tips om direct met gepersonaliseerde content aan de slag te gaan.
Wil je als marketeer weten of bepaalde kanalen of campagnes hebben bijgedragen aan een doel op de site dan kijk je naar de conversie-attributie. Zo wordt duidelijk of het budget goed is besteed of dat bijsturing nodig is. Maar zijn de modellen echt zo zinnig als ze lijken? En welke uitdagingen kom je zoal tegen?
Online heeft de advertentiemarkt veranderd. Met hulp van klikgedrag en cookies is het kinderlijk eenvoudig geworden om er achter te komen waar je doelgroep zit. Dat geldt nog niet voor print.
Een van de grootste uitdagingen in het leven van een onlinemarketeer is het meten en beoordelen van Cross Device Data. Gelukkig is het nu een stuk makkelijker gemaakt om Cross Device Data te meten en inzichten te krijgen in hoe de campagnes tussen verschillende apparaten presteren. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!
We vroegen in het kader van de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen een aantal van onze gastbloggers om vanuit hun expertise de websites van de politieke partijen te beoordelen en er lessen uit te trekken waar je als onlinemarketeer of ondernemer wat aan hebt voor je eigen website.
Remco Frank is onlangs overgestapt van Media Monks naar Mangrove om bij het Rotterdamse bureau eindverantwoordelijke Creatie te worden.
Internetbureau Incentro opent vandaag een eigen kantoor onder de vlag van Incentro in Nairobi, Kenia.
Voor een webshop is ROI van campagnes berekenen relatief simpel. Maar als je geen producten verkoopt, en je vooral inkomsten krijgt uit subsidies? Hoe bepaal je de impact van je content en campagnes? Wat is dan het rendement van je website, of van jezelf, als contentmarketeer voor je organisatie?
Zijn beacons alweer passé? Beacons blijken commercieel in ieder geval minder bruikbaar dan geregeld is voorspeld. Tot die conclusie komt het Nederlandse loyaliteitsplatform Fanly. Het bedrijf gebruikt de technologie al ruim twee jaar bij honderden retailbedrijven.