More stories

Center Parcs scoort met Enzo Knol

Hoe overtuig je tieners ervan dat Center Parcs heel cool is? Door vlogger Enzo Knol de boodschap over te laten brengen, vertelt Judith Franse tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Campagnepanel: ‘Zalando rules’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de online commercial ter introductie van de nieuwe collectie van Zalando. Met rapper A$AP en fotomodellen.

Campagnes
Premium

DDA organiseert Dutch Digital Day 2017

Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 30 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day.

Digital Agencies

Instagram gaat over Snapchat heen in gebruik Stories

Instagram is druk bezig Snapchat te evenaren en in te halen met features en, belangrijker, gebruikscijfers. Het dagelijks gebruik van Instagram Stories is gestegen tot boven de tweehonderd miljoen.

Facebook
Premium

J. Walter Thompson Amsterdam partner van Microsoft Nederland

J. Walter Thompson Amsterdam gaat samen met Microsoft digitale transformatie-trajecten tot leven brengen voor klanten van beide organisaties.

Digital Agencies

Baas Facebook Duitsland naar Snapchat

De eindverantwoordelijke voor de Duitstalige markt bij Facebook verlaat het bedrijf voor zijn nieuwe concurrent: Snapchat.

Duitsland
Premium

Uitgaven ‘native’ 600 procent gestegen, maar ook afvallers

De uitgaven aan native advertenties, commerciële content die niet meteen als zodanig wordt herkend, zijn de afgelopen drie jaar met liefst 600 procent gestegen. Toch zijn er ook afvallers, constateert bureau Nativo in een maandag verschenen onderzoek.

Native advertising

NLE ziet waardering toenemen: NPS stijgt van -45 naar +15

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) zag de Net Promoter Score (NPS) in een aantal jaar stijgen van -45 naar +15. Dat vertelt Olaf Ouwerkerk die sinds 2015 de titel ‘Voice of the Customer’ draagt bij het bedrijf. Hoewel het bedrijf eerder bij veel mensen vooral bekendstond om de reclames is dat volgens hem nu wel anders. “We komen van ver. Maar op basis van de NPS zijn we nu de meest klantgerichte energieleverancier. Het gemiddelde in de branche ligt met -25 een stuk lager.”

Customer Service

Snaps eerste Nederlandse campagne: Oreo-koekjes

De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.

Online advertising

Zo maak je de beste profielfoto volgens de wetenschap

LinkedIn nadert het half miljard leden. Het is daarmee verreweg het grootste en belangrijkste netwerk voor professionals. En dat geldt zeker voor marketeers en ondernemers. En wat is het allerbelangrijkste onderdeel van je LinkedIn profiel? Juist, je profielfoto! Kijk eens kritisch naar je eigen profielfoto. Kan die eigenlijk wel door de beugel?

Social

VidCon: zeven contentinzichten van de BBC

Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.

Contentmarketing

Groeigeld voor Antwerpse start-up SweepBright

De Antwerpse start-up SweepBright krijgt 1,5 miljoen euro toegeschoven door Volta Ventures. Met dat geld wil het bedrijf de internationale markt op.

B2B Digital

Omoda begint televisiecampagne

Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.

Retail

Gevestigde freelancers vormen designbureau Ronin Amsterdam

Een aantal van Nederlands betere freelance designers vormen het nieuwe productiebureau Ronin Amsterdam.

Digital Design

Facebook Messenger bereikt 1,2 miljard gebruikers

Facebook Messenger heeft nu 1,2 miljard actieve gebruikers. Dat maakte David Marcus van Facebook zojuist bekend.

Facebook