More stories

Premium

Telegram gaat advertentie-inkomsten delen met kanaaleigenaren

Kanaaleigenaren op Telegram die ten minste 1000 abonnees hebben, kunnen voortaan geld verdienen met advertenties die in hun kanalen worden getoond. Het bedrijf beloont gebruikers met zogenoemde Toncoins op de TON Blockchain die op elk moment kunnen worden uitbetaald.

Online advertising

Onderzoek retailmedia: groeiende kansen voor branding en non-endemic adverteerders

De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).

Marketing

Emerce Retailmediarapport 2024

Dit rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2024 en benoemt de belangrijkste spelers, marktveranderingen en […]

Emerce Research
Premium

Odido: Marketing-KPI’s hoger na rebranding

De rebranding van T-Mobile naar Odido pakt goed uit voor het telecombedrijf. De merk-KPI’s liggen hoger en het bedrijf heeft er meer klanten door gekregen.

Marketing

Jort Kelder wint hoger beroep tegen Google over nepadvertenties

Tv maker Jort Kelder heeft in hoger beroep een tegen Google gewonnen. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelt dat Google te weinig heeft gedaan om nepadvertenties met de beeltenis van Kelder te weren.

Online advertising

Viktor van der Wijk nieuwe managing director UM

Viktor van der Wijk start per 2 april als managing director bij mediabureau UM. Hij volgt daarmee Carolien van ’t […]

Digital Agencies

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data

Friends of Search 2024 recap: AI, AI, AI en de rest

Friends of Search 2024 bracht professionals samen om inzichten, vernieuwende strategieën en toekomstige ontwikkelingen te verkennen.

Search
Premium

The Cirqle met partnerprogramma voor bureaus

Influencerplatform The Cirqle begint een partnerprogramma voor media- en marketingbureaus. Bovendien koppelt het Nederlandse bedrijf met Youtube en Shopify.

Influencer marketing
Premium

Emerce Retail: ‘Webwinkels, stop met SEO. Maak je eigen content’

Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”

Online marketing

Shampoo Bars en HEMA winnen Friends of Search Awards 2024

Tijdens Friends of Search 2024 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEA’ (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor. In de categorie ‘Beste SEO’ versloeg HEMA de concurrentie.

Search

OOH platform Sage+Archer gaat verder als Vistar Media

Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.

Online marketing

M2|OC verzorgt mediastrategie Bike Totaal

Fietsretailer Bike Totaal, onderdeel van Dynamo Retail Group, heeft na een proef van drie maanden gekozen om ook voor de lange termijn samen te gaan werken met mediacommerce-bureau M2|OC. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.

Online marketing

Terug van nooit weggeweest: nepadvertenties met bekende Nederlanders

Terug van nooit helemaal weggeweest: Online advertenties op sociale media en zoekmachines beloven gouden bergen als je aandelen of crypto’s investeert. Met als lokkertje: een Bekende Nederlander die dagelijks tot wel 6000 euro per dag verdient, met slechts een inleg van 250 euro. Wie toehapt wordt plat gebeld, gemaild en onder druk gezet om nog meer geld te storten.

Online advertising

Herre Deurloo nieuwe e-commercemanager van Amac

Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac.

Online marketing