Klarna bespaart met genAI 10 miljoen op marketingkosten
Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.
Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.
Met de start van PLUS Retail Media een jaar geleden biedt supermarkt PLUS leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid hun merk onder de aandacht te brengen via onder andere de instore mediakanalen van de winkelketen. Het team is zich nog volop aan het oriënteren, zegt Olivier Fornier in de videoserie Retailmedia.
Voor zuivelproducenten is retailmedia een spel dat al decennialang wordt gespeeld. Met de komst van nieuwe digitale proposities binnen dit domein zijn de advertentiemogelijkheden echter fors uitgebreid. Zuivelcoöperatie FrieslandCampina merkt dat als geen ander. Zeggen Gerbrand Hoogvliet (chef e-commerce) en Guido Weisfelt (mediamanager) in de nieuwe videoserie Retailmedia, die zo dadelijk live gaat.
Het zijn momenteel de grote internationale techbedrijven die de trom slaan in retailmedialand. Met Amazon in de voorhoede. Ondertussen ontvouwt zich binnen onze landsgrenzen een eigen speelveld. Welke kansen liggen er om opgepakt te worden? Hoe verzilver je die? Wat zijn de laatste groeiprognoses voor de komende periode en daarna? Je hoort het van Mario Bersem (ABN) en Rogier Lammers (VIA) in de videocollectie Retail Media.
Webbureau RUMAG en moederbedrijf Just Another Media Company zijn dinsdag failliet verklaard. Het platform is vooral bekend van opvallende teksten met tussen de woorden spaties.
Social Media Expert Kirsten Jassies gaat Tijdens Emerce Marketing Live (6 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam) samen met Christine van Dijken (Wehkamp) en Karisa Jansen (Albert Heijn) dieper in op hoe grote merken Instagram en TikTok inzetten, en hoe het onderdeel is van hun hele marketingstrategie.
Klanten van Odido kunnen via hun provider series en films gaan kijken bij Apple TV.
Soms lijkt het alsof alles geautomatiseerd wordt met behulp van AI, zeker in de marketingwereld. Waarom heb je nog een SEA-consultant nodig?
De bruto omzet van Duitse digital agencies over 2023 is uitkomen op 2,5 miljard euro. De top tien-bureaus groeiden gezamenlijk zes procent.
MediaMarkt komt met een nieuw reclameproduct waarmee merkadverteerders extra aandacht kunnen kopen in de app en site van de elektronicawinkel.
27 mei 2024
Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers
Een eigen merk geeft je niet alleen meer controle over je producten en/of diensten, maar draagt ook bij aan je naamsbekendheid en is belangrijk voor je bestaansrecht.
Roompot en Landal GreenParks vereenvoudigen de organisatie en namen daartoe een paar ferme beslissingen. De naam Roompot verdwijnt en het Zeeuwse kantoor wordt gestript.
Met ruim 422 miljoen actieve dagelijkse gebruikers is Snapchat een van de meest gebruikte techplatforms ter wereld. Wat in 2011 begon met AR-filters en ‘berichtjes die na 24 uur weer verdwijnen’ is vandaag de dag uitgegroeid tot een volwaardige communicatietool.
Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop voor SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global.