More stories

Nieuwe naam, nieuwe partner voor Woedend!

Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Het bureau verandert als teken van een nieuwe propositie zijn naam in ‘Woedend! The New Creatives’.

Digital Agencies

Nieuw onderdeel Cannes Lions focust op creators

Het Cannes Lions International Festival of Creativity krijgt een nieuw onderdeel dat zich speciaal richt op ‘contentcreators’.

Marketing

Nieuwe tak Kinesso voor inhousing

Kinesso introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten.

Digital Agencies
Premium

Publicis: Eerste tekenen herstel techsector

Marketing- en reclamegroep Publicis rapporteert een omzetgroei van 5,3 procent tot 3,2 miljard euro. De plus komt mede door de aantrekkende reclameuitgaven van de techsector.

Digital Agencies

Hostingaanbieder moet dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stopzetten

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt hostingaanbieder DigitalOcean een bindende aanwijzing op. Met deze aanwijzing wordt het bedrijf opgedragen haar dienstverlening aan illegale affiliatewebsites stop te zetten.

Online marketing

Geen alcoholreclame meer op digitale reclameborden Deventer

Op digitale reclameborden van de gemeente Deventer is binnenkort geen alcoholreclame meer toegestaan. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten.

Marketing

OnSocial en Alfred bundelen krachten

Social media & creator agency OnSocial wordt onderdeel van Alfred International. OnSocial richt zich op short-form videocontent, met een sterke focus op platforms zoals TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts.

Social

Linehub doet Duitse overname

Linehub, de Nederlandse groep met specialistische online marketingdiensten, koopt het Duitse bedrijf adnymics. Daarmee krijgt het expertise rondom CRM-gedreven insertmarketing.

Online advertising

Genomineerden van de DDMA EMAS Awards 2024 zijn bekend

De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2024 is eruit. De jury nomineert Uitgekookt, FitFor Me en Ancienne Belgique in de categorie Email Marketing Automation Excellence. In de categorie Outstanding Email gaan PostNL, Allianz Direct en Autogroep Twente met elkaar de strijd aan.

E-mailmarketing

Nicky Levinschi nieuwe directeur ZIGT Nederland

Nicky Levinschi is per 1 april actief als de nieuwe algemeen directeur van mediabureau ZIGT.

Digital Agencies

Instagram goed voor 27% Meta’s omzet

Instagram realiseerde in 2021 een omzet van 32 miljard dollar, omgerekend 27 procent van de totaalomzet van moederbedrijf Meta.

Online advertising
Premium

Nederlandse reclameprimeur met cookieloze macrotargeting

Misschien is het wel een wereldprimeur, het targetingsysteem voor online reclame van start-up Rayn. Het is gebaseerd op een geraffineerd Google-concept en wordt gebouwd door serie-ondernemer Tim Geenen en drie compagnons.

Online advertising

team5pm neemt social media bureau Lijm Amsterdam over

team5pm neemt social media bureau Lijm Amsterdam over. Daarmee versterkt het bureau de specialistische kennis van sociale platformen waaronder TikTok, Instagram en Snapchat.

Digital Agencies

Het is primetime voor retailmedia en TV-schermen in winkels

Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.

Retailmedia

Nieuw bureau Aurora slaat brug creatie & media met AI

Fama Volat lanceert een nieuw onafhankelijk bureau dat de brug slaat tussen creatieve en mediabureaus: The Next Aurora. Met een eigen benadering, waarbij onder meer communicatieplanning, generatieve AI en PR samenkomen.

Digital Agencies