Groei paid search Europa zakt in
De grote groei in uitgaven aan reclame bij zoekmachines is eruit, laten nieuwe internationale cijfers van Adobe zien. De groei in paid search daalde van zeventien naar nog maar vijf procent in Europa.
De grote groei in uitgaven aan reclame bij zoekmachines is eruit, laten nieuwe internationale cijfers van Adobe zien. De groei in paid search daalde van zeventien naar nog maar vijf procent in Europa.
ABN AMRO gaat per 1 februari webcare voor studenten via Snapchat aanbieden. Dat heeft Jeroen van de Ven, social media manager van de bank, aangekondigd in de DGOC Online Marketing Podcast.
Sociale media is groots. Letterlijk. Facebook heeft alleen al 1,5 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Als Facebook een land was, zou het groter zijn dan China of India. Deze infographic geeft een mooi overzicht van het aantal gebruikers van de bekendste sociale media-platforms. En daar hoort YouTube ook bij.
Klanten van communicatieconcern WPP gaven in 2015 anderhalf miljard dollar meer uit bij Facebook en Google dan het jaar ervoor. Alleen die twee grootste ontvangers van reclame-euro’s la waren vorig jaar goed voor vijf miljard dollar ingezet mediabudget.
Het Nederlandse internationale zakelijke reisbedrijf BCD Travel heeft GetGoing uit San Francisco overgenomen voor een onbekend bedrag.
OOHA, exploitant van digitale reclamemasten, claimt een ‘wereldprimeur’ met zichtbare radioreclames. Daarbij wordt tijdens een radiocommercial een signaal afgegeven waardoor de boodschap tegelijk ook op digitale reclamemasten is te zien.
Snapchat heeft misschien niet zoveel gebruikers als Facebook, maar snapchatters zijn wel enorm actief. Elke seconde worden er via het sociale netwerk 9000 snaps uitgewisseld. 32 procent gebruikt de app twee tot vijf keer per week. Marketeers vinden de jonge doelgroep interessant: 30 procent wil Snapchat gaan inzetten bij campagnes rond de Super Bowl. Tijd voor een Snap Thropology.
Content marketing is niet simpel. Consumenten hebben doorgaans weinig tijd voor lange artikelen, dus moet het kort en bondig. Bitesized of snackable, zijn woorden die de Amerikanen graag gebruiken. Maar hoe bondig? Market legt uit wat ‘snackable satisfaction’ inhoudt. Dat is iets met gifs, tweets, snaps en memes.
HTTPS moet de standaard op alle webpagina’s worden, vindt Google, omdat het ontbreken van de ‘S van secure’ risico’s met zich meebrengt. Dat wil het technologiebedrijf afdwingen met een aanstaande browserupdate.
Het gebruik van professionele sociale netwerken, zoals LinkedIn, neemt vooral onder Nederlandse bedrijven toe. Het gebruik van professionele netwerken loopt nog wel achter op het gebruik van andere sociale netwerken en ze komen vooral in beeld vanaf 22 jaar als mensen met hun werkzame leven beginnen. Dit meldt het CBS.
Het mag geen verrassing heten dat TamTam zijn klanten introduceert aan de nieuwe dochter Expand Online. Hans Anders slaat erop aan en tekent in op het dubbelpakket.
Voor veel website eigenaren is er nog veel onduidelijkheid over de invloed van gebruikersgedrag op hun search rankings. Dus, dat wat bezoekers op je website doen en hoe dat je positie in de Google zoekresultaten beïnvloedt. In dit artikel lees je welke 3 gebruikersfactoren de meeste invloed op de search rankings van je website hebben, en hoe je die kunt optimaliseren voor betere rankings en resultaten.
ING lanceert een nieuw online platform: de ING Community. Klanten van de bank hebben daar contact met elkaar over financiële vraagstukken en thema’s zoals wonen, studeren, pensioen en ondernemerschap en over producten en diensten van ING. Experts verzorgen blogs met tips en klanten kunnen er ideeën over manieren waarop ING haar dienstverlening kan verbeteren delen.
De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.
De grootste regionale luchthaven van Nederland lanceert op EindhovenAirport.nl zijn nieuwe website. Bureau IN10 is betrokken bij de nieuwe positionering, die zich behalve naar de site ook in de fysieke omgeving van het vliegveld zal vertalen.