More stories

50 miljoen dollar groeigeld voor Gentse Showpad

De Amerikaanse durfkapitalist Insight Venture Partners heeft samen met Dawn Capital en Hummingbird Ventures niet minder dan 50 miljoen dollar gestoken in het Gentse bedrijf Showpad.

B2B Digital

Samwers steken miljoenen in start-up influencermarketing

Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.

Social

Boete van 810.000 euro aan Daisycon terecht opgelegd

Affiliatenetwerk Daisycon is volgens de rechtbank Rotterdam terecht beboet voor 810.000 euro door toezichthouder ACM.

Online marketing

Adobe met gratis apps voor visuele verhalen

Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.

Contentmarketing
Premium

Grote interesse Nederlandse bureaus voor Cannes Lions

Dit jaar schreven al meer Nederlandse bureaus zich in om zich onder de vlag ‘Made in Amsterdam’ op de Cannes Lions te presenteren dan in 2015. Voor het tweede jaar slaan tientallen online en creatieve bureaus de handen hiervoor ineen.

Digital Agencies

Instagram rolt analytics uit voor zakelijke gebruikers

Instagram gaat zakelijke gebruikers meer mogelijkheden bieden op het gebied van analytics. Daarmee kunnen merken achterhalen of hun campagnes werken.

Analytics

Zalando lanceert eigen mobiele messenger

Onder de naam Zalon Messenger lanceert de mobiele divisie van Zalando een chatapp waarmee klanten stijladvies kunnen inwinnen bij gespecialiseerde adviseuses. Daarnaast pleegt Zalando een ‘acquihire’ in het mobiele domein.

Customer Service

VICE start Edition, label influencermarketing in Nederland

VICE Digital lanceert een nieuw label op de Nederlandse adverteerdersmarkt: Edition. Daarmee brengt het invloedrijke muzikanten, artiesten, acteurs en social publishers in contact met merken om samen gecoördineerd reclameverhalen te verspreiden.

Social

Affiliatemarketing Emesa naar TradeTracker

De verkoper van reizen en tripjes Emesa brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten onder bij TradeTracker, zo laten de partijen weten.

Online advertising

Mobiele notificaties: zo moet het (infographic)

Mobiele notificaties kunnen een belangrijke rol spelen bij marketingcampagnes, maar je moet wel weten hoe. Berichten zomaar afvuren op al je klanten is onverstandig, zegt Microsoft in deze infographic.

Dialogue Marketing

Data scientists: dé asset van elke datagedreven e-commerce organisatie

Het bieden van een optimale gebruikerservaring en personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor (online) retailers. Veel ondernemingen richten zich daarbij met name op de benodigde data en technologie. En verliezen daardoor te vaak de focus op wat mogelijk het belangrijkste onderdeel van elke datagedreven organisatie is: de data scientists.

Analytics

Albert Heijn, Blokker en bol.com genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2016

Albert Heijn, Blokker en bol.com zijn genomineerd voor onderscheiding voor de beste E-mailcampagne van 2016. Daarnaast zijn nog vier e-mailmarketeers genomineerd als kanshebber voor de titel E-mail Man / Vrouw van het jaar. De E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt door brancheorganisatie DDMA.

E-mailmarketing
Premium

Thijs van Schothorst naar BrandBase

Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.

Digital Agencies

E-Commerce Live! uitgelicht: Nespresso

Daar waar verschillende niet gekoppelde databronnen inzichten en waarden bevatten over klanten en prospects, is de doorvertaling naar een klantgerichte strategie een gecompliceerde, maar noodzakelijke uitdaging. Art Valkenburg vertelt er meer over op E-Commerce Live.

Analytics

Instagram, de bron voor earned content

Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.

Social