50 miljoen dollar groeigeld voor Gentse Showpad
De Amerikaanse durfkapitalist Insight Venture Partners heeft samen met Dawn Capital en Hummingbird Ventures niet minder dan 50 miljoen dollar gestoken in het Gentse bedrijf Showpad.
De Amerikaanse durfkapitalist Insight Venture Partners heeft samen met Dawn Capital en Hummingbird Ventures niet minder dan 50 miljoen dollar gestoken in het Gentse bedrijf Showpad.
Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.
Affiliatenetwerk Daisycon is volgens de rechtbank Rotterdam terecht beboet voor 810.000 euro door toezichthouder ACM.
Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.
Dit jaar schreven al meer Nederlandse bureaus zich in om zich onder de vlag ‘Made in Amsterdam’ op de Cannes Lions te presenteren dan in 2015. Voor het tweede jaar slaan tientallen online en creatieve bureaus de handen hiervoor ineen.
Instagram gaat zakelijke gebruikers meer mogelijkheden bieden op het gebied van analytics. Daarmee kunnen merken achterhalen of hun campagnes werken.
Onder de naam Zalon Messenger lanceert de mobiele divisie van Zalando een chatapp waarmee klanten stijladvies kunnen inwinnen bij gespecialiseerde adviseuses. Daarnaast pleegt Zalando een ‘acquihire’ in het mobiele domein.
VICE Digital lanceert een nieuw label op de Nederlandse adverteerdersmarkt: Edition. Daarmee brengt het invloedrijke muzikanten, artiesten, acteurs en social publishers in contact met merken om samen gecoördineerd reclameverhalen te verspreiden.
De verkoper van reizen en tripjes Emesa brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten onder bij TradeTracker, zo laten de partijen weten.
Mobiele notificaties kunnen een belangrijke rol spelen bij marketingcampagnes, maar je moet wel weten hoe. Berichten zomaar afvuren op al je klanten is onverstandig, zegt Microsoft in deze infographic.
Het bieden van een optimale gebruikerservaring en personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor (online) retailers. Veel ondernemingen richten zich daarbij met name op de benodigde data en technologie. En verliezen daardoor te vaak de focus op wat mogelijk het belangrijkste onderdeel van elke datagedreven organisatie is: de data scientists.
Albert Heijn, Blokker en bol.com zijn genomineerd voor onderscheiding voor de beste E-mailcampagne van 2016. Daarnaast zijn nog vier e-mailmarketeers genomineerd als kanshebber voor de titel E-mail Man / Vrouw van het jaar. De E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt door brancheorganisatie DDMA.
Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.
Daar waar verschillende niet gekoppelde databronnen inzichten en waarden bevatten over klanten en prospects, is de doorvertaling naar een klantgerichte strategie een gecompliceerde, maar noodzakelijke uitdaging. Art Valkenburg vertelt er meer over op E-Commerce Live.
Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.