‘Airbnb oefent druk uit op woonmarkt in Antwerpen’
Airbnb oefent druk uit op residentiële woonmarkt in Antwerpen
Airbnb oefent druk uit op residentiële woonmarkt in Antwerpen
Alle grote OTA’s hebben zich op tours en excursies gestort als logische verlenging van de customer journey. Maar hoe wil de consument die het liefst boeken?
Ook Transavia heeft de lancering van de Nederlandstalige Google Assistent aangegrepen om daar een service op aan te bieden. Het gaat in eerste instantie om vluchtinformatie maar er zit meer in het vat, vertelt Vanja Mlaco, Coach of Digital Team bij Transavia.
De introductie van Google Assistent in het Nederlands is door KLM aangegrepen om daar een nieuwe digitale service voor te ontwikkelen. KLM-klanten kunnen in de Nederlandse taal vluchten zoeken met behulp van voice. Tegelijkertijd is de Engelse versie gelanceerd.
Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”
België gaat bij wijze van proef de passagiersgegevens verzamelen bij trein- en busreizen. Het betreft reizigers die gebruikmaken van Eurostar en Flixbus.
Skyscanner moet ervoor zorgen dat aanbieders op haar website voldoen aan de eisen van de Reclame Code Commissie (RCC). Dit betekent dat de genoemde prijzen daadwerkelijk boekbaar moeten zijn.
Hotels en autoverhuurders zijn digitaal het meest volwassen vergeleken met andere reisaanbieders. Dit blijkt uit onderzoek van McKinsey.
Zandvoort overweegt een andere aanpak met appartementen die voor Airbnb worden verhuurd. Nu mogen eigenaren een hele woning nog maximaal 120 dagen per jaar verhuren aan toeristen via Airbnb. In 2019 zal dat waarschijnlijk minder mogen.
Hi, hi Guide gaat samenwerken met Ctrip, de grootste online reisagent van China. De Nederlandse startup brengt via het platform van Ctrip Chinese reizigers in contact met lokale gidsen in tien grote Europese steden.
Spraakverwarring is iets wat elke reiziger weleens heeft meegemaakt. Volgens ondernemer Michiel van der Vlies zijn de op AI gebaseerde automatische vertaaltools niet altijd een goede oplossing hiervoor. Zijn start-up SpeakEasy maakt daarom gebruik van native speakers die live de gebruiker van de app bijstaan.
Booking Holdings gaat een strategische samenwerking aan met de Chinese taxi-app Didi Chuxing. De bedrijven elkaars diensten in elkaars apps over en weer promoten. Booking Holding investeert ook 500 miljoen dollar cash in Didi.
Airbnb wil zijn verhuurders eerder uitbetalen. Een deel van het huurbedrag zal straks al ten tijde van de boeking worden overgemaakt.
De PostNL Bagageservice die in maart 2017 werd gelanceerd wordt aangesloten op dezelfde technologie als de selfservice bagageafgiftepunten op Schiphol. Hierdoor kan de koffer direct bij het ophalen worden ingecheckt door de bezorger.
De Europese Commissie roept Airbnb op om de voorwaarden aan te passen aan de Europese consumentenregels en transparant te zijn over de getoonde prijzen.