More stories

Premium

Travel with Zoey: machine-learning helpt de medewerkers

Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”

Artificial Intelligence

België verzamelt ook passagiersgegevens bij trein- en busreizen

België gaat bij wijze van proef de passagiersgegevens verzamelen bij trein- en busreizen. Het betreft reizigers die gebruikmaken van Eurostar en Flixbus. 

Legal

Skyscanner moet zich aan Reclamecode Reisaanbiedingen houden

Skyscanner moet ervoor zorgen dat aanbieders op haar website voldoen aan de eisen van de Reclame Code Commissie (RCC). Dit betekent dat de genoemde prijzen daadwerkelijk boekbaar moeten zijn.

Legal

McKinsey: Europese reisbedrijven laten kansen liggen in online marketing

Hotels en autoverhuurders zijn digitaal het meest volwassen vergeleken met andere reisaanbieders. Dit blijkt uit onderzoek van McKinsey.

Online marketing

Zandvoort wil andere aanpak Airbnb verhuur

Zandvoort overweegt een andere aanpak met appartementen die voor Airbnb worden verhuurd. Nu mogen eigenaren een hele woning nog maximaal 120 dagen per jaar verhuren aan toeristen via Airbnb. In 2019 zal dat waarschijnlijk minder mogen.

E-commerce

Samenwerking Hi,hi Guide en Ctrip

Hi, hi Guide gaat samenwerken met Ctrip, de grootste online reisagent van China. De Nederlandse startup brengt via het platform van Ctrip Chinese reizigers in contact met lokale gidsen in tien grote Europese steden.

Start-ups
Premium

SpeakEasy: live vertalers helpen reizigers

Spraakverwarring is iets wat elke reiziger weleens heeft meegemaakt. Volgens ondernemer Michiel van der Vlies zijn de op AI gebaseerde automatische vertaaltools niet altijd een goede oplossing hiervoor. Zijn start-up SpeakEasy maakt daarom gebruik van native speakers die live de gebruiker van de app bijstaan. 

Start-ups

Booking investeert 500 miljoen in taxi-app Didi

Booking Holdings gaat een strategische samenwerking aan met de Chinese taxi-app Didi Chuxing. De bedrijven elkaars diensten in elkaars apps over en weer promoten. Booking Holding investeert ook 500 miljoen dollar cash in Didi.

Travel

Airbnb wil verhuurders eerder betalen

Airbnb wil zijn verhuurders eerder uitbetalen. Een deel van het huurbedrag zal straks al ten tijde van de boeking worden overgemaakt.

Travel

PostNL checkt koffers Corendon-passagiers alvast in

De PostNL Bagageservice die in maart 2017 werd gelanceerd wordt aangesloten op dezelfde technologie als de selfservice bagageafgiftepunten op Schiphol. Hierdoor kan de koffer direct bij het ophalen worden ingecheckt door de bezorger.

Fulfillment

Airbnb moet eerlijk en helder communiceren van de EU

De Europese Commissie roept Airbnb op om de voorwaarden aan te passen aan de Europese consumentenregels en transparant te zijn over de getoonde prijzen.

Venture

Agile bij NS International: zo boekt het Retentieteam succes

Dat het Retentieteam van NS International een jaar geleden begonnen is met agile werken, heeft zijn vruchten afgeworpen. Een hogere e-mail opt-in percentage en conversieverbetering op herhaalaankopen zijn slechts twee van de successen. Maar wat voor veranderingen brengt deze aanpak op de werkvloer? Een blik op de praktijk.

Agile
Premium

Google: ’65 procent meer leads naar hotels’

Google zegt dat het afgelopen jaar 65 procent meer leads naar hotels wereldwijd heeft gestuurd vanuit zijn zoekresultaten.

Search

Marriott test gezichtsherkenning bij inchecken

Marriott en Fliggy, het reisplatform van Alibaba, gaan samenwerken aan een proef waarbij gasten van Chinese hotels kunnen inchecken met behulp van gezichtsherkenning.

Customer Experience

CWT introduceert price tracking tool

Zakenreisorganisatie Carlson Wagonlit Travel heeft een price tracking tool ontwikkeld die vluchten en hotelkamers opnieuw boekt als de prijzen dalen. Volgens CWT leverde de applicatie in de testperiode klanten besparingen op van tot 2 procent op de totale reiskosten.

Analytics