Ryanair verkoopt Air Malta-vluchten op haar website
Ryanair gaat vluchten van Air Malta op haar eigen website verkopen. Volgens de Ierse low-cost carrier is dit een logische stap in het streven om de ‘Amazon van de reisbranche’ te worden.
Ryanair gaat vluchten van Air Malta op haar eigen website verkopen. Volgens de Ierse low-cost carrier is dit een logische stap in het streven om de ‘Amazon van de reisbranche’ te worden.
Video wordt door de meeste marketeers gebruikt voor merkbekendheid, oftewel de upper funnel. Search wordt ingezet voor een directe reactie in de lower funnel. Maar zou je ook video kunnen inzetten om consumenten tot conversie te bewegen? Die vraag heeft luchtvaartmaatschappij Hawaiian Airlines beantwoord.
The Student Hotel (TSH) heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee het naar eigen zeggen de gastbeleving naar een nieuw niveau tilt. Naast de basics die je van een hotel verwacht, moet de app ook een rol gaan spelen in het leven van de gebruiker, conform de missie van TSH: het vormen van een connected community. Die moet binnen vijf jaar uit 1 miljoen mensen bestaan.
Ongeveer de helft van de leden van frequent flyer programma’s begrijpt niet hoe zij mijlen kunnen sparen en besteden. Dit blijkt uit de J.D. Power 2018 Airline Loyalty Program Satisfaction Study. Het gemak waarmee mijlen kunnen worden verdiend en uitgegeven is tevens de belangrijkste factor in klanttevredenheid.
Het internationale reismerk dat het beste presteert op social media is volgens Netbase Marriott. Onderzocht werden het aantal mentions, het bereik, de awareness en de betrokkenheid bij het merk. In de top-15 staan vijf hotelketens, acht luchtvaartmaatschappijen (niet KLM), een cruisemaatschappij en een boekingssite. Dit is wat er per categorie opvalt.
Betaald of onbetaald, je komt niet meer zo gemakkelijk bovenaan de zoekresultaten van Google te staan. Dus zal je je marketingeuro’s slim moeten inzetten door de klant zo goed mogelijk te leren kennen, is de boodschap van het rapport Understanding The Travel Consumer van Eye For Travel. Maar dat blijkt in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.
De Nederlandse start-up FlyGRN is live gegaan. Deze zoekmachine voor vliegtickets compenseert de CO2-uitstoot van de vliegreis gedeeltelijk of helemaal zonder dat de reiziger daar een toeslag voor betaalt.
Succesvol ondernemen in de reis-, horeca- en vrijetijdssector hangt nauw samen met een persoonlijke benadering. Hoe kan deze sector voldoen aan de AVG en tegelijkertijd de persoonlijke service blijven bieden die gasten gewend zijn?
Het hotelrecensiesysteem is kapot en online beoordelingen zijn een puinhoop. Blockchaintechnologie heeft de potentie om voor disruptie te zorgen in deze gefragmenteerde industrie die wordt gekenmerkt door gebrekkige en vaak misleidende communicatie tussen hotels en consumenten. Hoe kan blockchain voor een positieve verandering zorgen?
Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.
Ongeveer 100 NS-conducteurs krijgen nog dit jaar een smartwatch met een door NS ontwikkelde app waarmee de punctualiteit moet worden […]
Expedia neemt voor 60 miljoen US dollar de overige 25 procent van de aandelen in AirAsieExpedia Travel over van AirAsia en wordt daarmee volledig eigenaar van de online reisagent. AAE Travel begon als joint venture maar AirAsia trekt zich nu dus terug.
Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.
Slechts 35 procent van de internationale zakenreizigers heeft er alle vertrouwen in dat de gegevens van hun werkgevers onderweg veilig zijn. Onder reizigers uit Noord- en Zuid-Amerika is het vertrouwen beduidend groter (46 procent) dan onder reizigers uit Azië-Pacific (28 procent) en Europa (27 procent).
Amadeus telt 1,52 miljard dollar neer voor de acquisitie van TravelClick, dat is gespecialiseerd in cloudoplossingen voor middelgrote ketens en onafhankelijke hotels. Het gaat niet alleen om reserveringssystemen maar ook data-, gast- en mediamanagementoplossingen en web- en videotools.