More stories

Welke commerciële kansen biedt de metaverse?

Omdat de metaverse nog in de kinderschoenen staat is het juist nu interessant om er als merk mee aan de slag te gaan.

Metaverse
Premium

Meer kijktijd voor TikTok dan YouTube, ook voor search

Al twee jaar gunnen jongeren meer kijktijd aan TikTok dan aan YouTube. Het gat tussen de twee wordt alleen maar groter. Onderzoek laat zien dat kinderen en tieners niet enkel voor vermaak maar ook voor vrij gewone zoekopdrachten niet meer naar Google maar naar Insta of TikTok gaan.

Search
Premium

Influencer marketing expert Content Icons naar Ace

Influencer marketing bureau Content Icons is vanaf vandaag onderdeel van Ace. Met de toetreding van Content Icons versterkt Ace naar eigen zeggen haar positie in het jongerendomein.

Influencer marketing
Premium

Netflix in reclamepact met Microsoft: goedkopere abonnementen

Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.

Marketing
Premium

Dentsu somber over advertentiemarkt

Media- en reclamebedrijf Dentsu stelt zijn verwachtingen voor de komende maanden naar beneden bij als gevolg van de geopolitieke onrust. […]

Marketing
Premium

DDMA groeit door met 18 nieuwe leden in tweede kwartaal 2022

Branchevereniging DDMA heeft de afgelopen drie maanden 18 nieuwe leden verwelkomd, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.

Online marketing
Premium

Audiobestedingen voor het eerst boven de 100 miljoen euro in de eerste helft van het jaar

In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.

Online advertising

In zes stappen succesvol aan de slag met online video

Bij goede videomarketing maak je keuzes over je doelgroep, je distributiestrategie en welke videoformats je inzet, om zo het meeste uit je video’s te halen.

Video
Premium

DDMA organiseert nieuw congres over digital analytics

Branche-organisatie DDMA organiseert 13 oktober 2022 in B. Amsterdam een nieuw congres: de Digital Analytics Summit. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale sprekers je op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie, privacy, organisatie en cultuur.

Marketing

Als er een klik is, kun je elkaar als ondernemers versterken

The HERD doet niet aan fuseren of overnames, maar brengt gespecialiseerde ondernemingen bijeen in een digital & creative agency collective. 

Strategy

Omnichannel in de praktijk: online én offline verkoop stimuleren met Google Ads

Online advertenties helpen marktaandeel te verwerven in je online verkoop. Maar je kunt zulke advertenties ook inzetten om je offline verkoop te stimuleren.

Online advertising

Google Analytics verboden of niet? Het completere en complexere verhaal

Europese toezichthouders maken veel impact. Maar komt er een algeheel verbod op Google Analytics of niet? En wat is de bredere betekenis van de besluiten?

Privacy
Premium

Verbod op ongerichte gokreclames en sponsoring

Reclames voor online kansspelen worden verder beperkt. Zo mogen aanbieders van risicovolle online kansspelen per 1 januari 2023 geen ongerichte reclame meer maken voor hun gokaanbod. Dit geldt ook voor sponsoring.

Entertainment
Premium

ACM opent informatielijn voor hulpverleners over consumentenrecht

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen.

Marketing
Premium

Vevo sluit Europees reclamepact met WebAds

Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.

Online advertising