Esther Olofsson gedigitaliseerd, verlaat fysieke wereld
Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer, is haar fysieke lichaam verloren. Haar makers van bureau RauwCC laten het model als louter digitale render verder leven.
Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer, is haar fysieke lichaam verloren. Haar makers van bureau RauwCC laten het model als louter digitale render verder leven.
In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.
Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.
Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.
De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.
Vanaf vandaag is het verboden om rolmodellen te gebruiken in gokreclames voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten of waarmee men zich wil identificeren of associëren, zoals (oud-)profvoetballers, influencers, modellen, zangers en bekende pokerspelers.
Danny Membre van mediamerk RUMAG toonde woensdag tijdens zijn keynote op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht een video waarin hij krokodillentranen huilt. Opgenomen kort nadat in maart 2020 televisieprogramma Zondag met Lubach het bedrijf met de grond gelijk maakte omdat een deel van slogans waarmee het merk nationale roem had vergaard gejat bleek.
Valtech stelt Arnoud Martens aan als nieuwe managing director in Nederland. Als oudgediende was hij ooit al Europa-baas bij het bedrijf.
Leaseweb Global, specialist in hosting en clouddiensten, trekt Ronald Haasert aan als chief marketing officer (CMO).
Patrick Kuijsters wordt per 1 juli de nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.
Het hoofd van Google Digital Academy, Joris Merks, stapt over naar JustEatTakeway. Daar wordt hij Director of Sales Enablement & Communication.
De co-CEO van Netflix, Ted Sarandos, bevestigt dat hij werkt aan een nieuw, goedkoper abonnement. Voor een lagere maandprijs moeten kijkers wel reclame accepteren.
Op 2 december 2022 vindt een nieuwe editie plaats van de Dutch Search Awards. Dit jaar zijn er vijf nieuwe awards toegevoegd aan het rijtje. Dat maakt dat er deze editie in 25 categorieën cases kunnen worden ingezonden door merken en ontwikkelaars van tools en software.