Welke commerciële kansen biedt de metaverse?
Omdat de metaverse nog in de kinderschoenen staat is het juist nu interessant om er als merk mee aan de slag te gaan.
Omdat de metaverse nog in de kinderschoenen staat is het juist nu interessant om er als merk mee aan de slag te gaan.
Al twee jaar gunnen jongeren meer kijktijd aan TikTok dan aan YouTube. Het gat tussen de twee wordt alleen maar groter. Onderzoek laat zien dat kinderen en tieners niet enkel voor vermaak maar ook voor vrij gewone zoekopdrachten niet meer naar Google maar naar Insta of TikTok gaan.
Influencer marketing bureau Content Icons is vanaf vandaag onderdeel van Ace. Met de toetreding van Content Icons versterkt Ace naar eigen zeggen haar positie in het jongerendomein.
Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.
Media- en reclamebedrijf Dentsu stelt zijn verwachtingen voor de komende maanden naar beneden bij als gevolg van de geopolitieke onrust. […]
Branchevereniging DDMA heeft de afgelopen drie maanden 18 nieuwe leden verwelkomd, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.
In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.
Bij goede videomarketing maak je keuzes over je doelgroep, je distributiestrategie en welke videoformats je inzet, om zo het meeste uit je video’s te halen.
Branche-organisatie DDMA organiseert 13 oktober 2022 in B. Amsterdam een nieuw congres: de Digital Analytics Summit. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale sprekers je op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie, privacy, organisatie en cultuur.
The HERD doet niet aan fuseren of overnames, maar brengt gespecialiseerde ondernemingen bijeen in een digital & creative agency collective.
Online advertenties helpen marktaandeel te verwerven in je online verkoop. Maar je kunt zulke advertenties ook inzetten om je offline verkoop te stimuleren.
Europese toezichthouders maken veel impact. Maar komt er een algeheel verbod op Google Analytics of niet? En wat is de bredere betekenis van de besluiten?
Reclames voor online kansspelen worden verder beperkt. Zo mogen aanbieders van risicovolle online kansspelen per 1 januari 2023 geen ongerichte reclame meer maken voor hun gokaanbod. Dit geldt ook voor sponsoring.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen.
Muziekvideonetwerk Vevo besteedt de advertentieverkoop in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje uit aan WebAds uit Amsterdam.