More stories

Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 2,1 miljard

Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.

Online advertising
Premium

Google lanceert ‘Mijn advertentiecentrum’

Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.

Online advertising
Premium

Candid lijft Britse Creature in

Marketing- en communicatieplatform Candid neemt de in London gevestigde creative agency Creature over. Het bureau zal autonoom onder de naam Creature London gaan opereren. XXS Amsterdam, dat zich in 2019 aansloot bij Candid, zal per direct verdergaan als Creature Amsterdam.

Digital Agencies
Premium

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen genomineerd voor DDMA Email Marketing Automation Summit Awards

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design bij de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022.

Marketing

Veelvoorkomende valkuilen bij Marketing Mix Modeling

Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.

Marketing automation
Premium

Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.

Online marketing
Premium

TikTok gaat opbrengsten reclame delen met makers

TikTok wil de helft van zijn advertentie-inkomsten delen met makers in een nieuw programma genaamd TikTok Pulse.

Online advertising

De cookieloze wereld: een kans om je klantstrategie opnieuw in te richten

Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.

Data
Premium

Investeringen audioreclame groeien fors door

In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.

Online advertising
Premium

ACM certificeert prijsvergelijkers telecom

Ruim twintig jaar na verschijning van de eerste telecomvergelijker gaat toezichthouder ACM certificaten uitdelen die de kwaliteit van vergelijkers illustreren.

Marketing

De vijf onderdelen van een effectieve contentstrategie

Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en ‘engagement’ via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?

Contentmarketing

Van koffietafelboek tot adrenaline: de ultieme (klant)reis

Met beleving zorgen voor conversie, dat is de strategie van Build in Amsterdam. Bij het platform voor avonturenreizen Land of Ride is dat zeker het geval.

Digital Design
Premium

Emerce B2B Digital: innoveren in de schoonmaakbranche

De schoonmaakbranche is een vrij traditionele sector. Bij het aantreden van Kos Fourkiotis als Manager Innovatie bij CSU Cleaning Services stond hem dan ook een uitdaging te wachten. De taak: met technologische en sociaal maatschappelijke innovaties waarde voor de klant en medewerkers vergroten.

B2B Digital

Wat als marketing tot doel had de wereld beter te maken?

Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben. Wat als we als marketeers, net als in veel Aziatische culturen, meer aan het collectieve welzijn denken?

Strategy
Premium

S4 Capital beschaamd over late (goede) kwartaalcijfers

‘Onacceptabel en beschamend dat we zo laat onze jaarcijfers publiceren’, vertelt Martin Sorrell bij de publicatie vanochtend. Zijn CFO had meer tijd nodig voor de boekhouding van het oude MediaMonks.

Digital Agencies