More stories

Premium

Herstel OOH-markt laat nog op zich wachten, wel groei digital

De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Dat blijkt uit cijfers van organisatie Outreach. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dat was voor het grootste deel nog een kwartaal zonder coronamaatregelen.

Online marketing
Premium

MessageBird neemt SparkPost over, haalt 800 miljoen dollar op

Het Nederlandse omnichannel communicatie platform MessageBird neemt het Amerikaanse SparkPost over. De deal waardeert SparkPost op 600 miljoen dollar en de transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal worden afgerond.

Customer Engagement
Premium

Real-time personalisatie domineert Adobe Summit

Personalisatie stuwt economische groei. Met die woorden opende topman Shantanu Narayen van Adobe vanochtend de jaarlijkse Adobe Summit. Adobe heeft zijn Amerikaanse en Europese Summits, die in voorgaande jaren op locatie werden gehouden, virtueel samengevoegd. Wel krijgen Europese en Amerikaanse klanten verschillende content voorgeschoteld.

Online marketing

Van papieren folder naar online content—wat zijn de uitdagingen?

Veel bedrijven stappen alsnog af van de papieren reclamefolder. Hoe maak je de overstap van print naar online? En hoe behoud je je oude folder-publiek?

Contentmarketing

Emerce100: de beste bedrijven in e-business 2021

Vandaag verschijnt de zestiende editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hier geven we weer hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing

Nieuwe categorieën Dutch Search Awards 2021

De Dutch Search Awards 2021 vinden dit jaar plaats op 9 december en biedt onderdak aan vijf nieuwe categorieën.

Search

Bernard de Vreede (Marktplaats): ‘Als cookies verdwijnen, worden directe partnerships essentieel’  

Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. 

Online marketing
Premium

Bert van Grieken naar OOHA Media

Bert van Grieken wordt per 1 mei aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media.

Marketing

Customer Journey Analytics: de volgende stap in customer journey management

Customer Journey Analytics (CJA) laat zien hoe en via welke kanalen klanten contact hebben met een bedrijf. Hoe kun je met CJA je klanten beter bedienen?

Online marketing
Premium

Marketingprijzen voor VodafoneZiggo en bol.com

VodafoneZiggo is bekroond tot Marketing Company of the Year. Boukje Taphoorn, Chief Marketing Officer van Bol.com, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year tijdens de zevende editie van de Dutch Marketing Awards.

Marketing

Waarom veel scale-ups voor het HubSpot CRM Platform kiezen

Het is de grote CRM-runner-up: HubSpot. Veel snelgroeiende bedrijven gebruiken het platform voor het inrichten van hun commerciële processen.

HubSpot

Ervaring en data: de combinatie voor content die echt gelezen wordt

Met welke content wek je nu echt de interesse van de lezers of users? Hearst zet een combinatie in van redactionele ervaring en data over de doelgroep.

Contentmarketing

Maak van een zoeker een boeker: neuromarketing in de praktijk

Je krijgt zes seconden aandacht. Wil je weten hoe je van klanten ambassadeurs kan maken? Met kennis van neuromarketing kan je je doelen sneller bereiken.

Conversie
Premium

Andere browsermakers zien niets in Googles reclamesysteem FLoC

Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.

Marketing
Premium

COVID drukt nog steeds resultaten Omnicom

Reclamegroep Omnicom (DDB, BBDO en TBWA) sluit het eerste kwartaal van 2021 af met een nettowinst van 287 miljoen dollar versus 258 miljoen een jaar geleden. De omzet steeg licht naar 3,4 miljard dollar.

Digital Agencies