Peter van der Putten (Pegasystems): ‘Beslis op klantniveau wat relevant is voor consumenten.’
Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: “Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden.”
Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: “Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden.”
Conversie optimalisatie: de heilige graal van gisteren is vandaag alweer achterhaald. Cultuur en organisatie, on-site personalisatie, psychologie, culture of experimentation, UX en mobile-first-optimalisatie. Het is maar een greep uit het aanbod van presentaties op Emerce Conversion, dat 24 juni voor de tweede keer op rij virtueel wordt gehouden.
Wat doet een goed doel dat fondsen werft via live evenementen in coronatijd? Non-profit “R U OK?” boog de fondsenwervingstrategie vorig jaar succesvol om.
Europese bedrijven hoeven Google niet langer te betalen voor een zoekpositie in Android. Het bedrijf stopt met de omstreden veiling. Ook breidt Google vanaf september het aantal vermelde zoekmachines uit.
Online mediabedrijf Divimove verandert vandaag zijn naam in ‘We Are Era’. Vijf Europese mediabedrijven laten daarmee hun naam los en gaan op in een nieuw koepelmerk. Met de nieuwe positionering wil het ook meer talenten uit de traditionele mediawereld aan zich kunnen binden.
De Franse mededingingswaakhond legt Google een boete op van 220 miljoen euro voor misbruik van zijn dominante positie op de advertentiemarkt.
Bij een goede contentstrategie is het belangrijk dat alle silo’s en stakeholders betrokken zijn en dat je rapporteert op basis van KPI’s.
Google is nog steeds de beste ‘verwijzer’ op het web en zoekmarketing is daarmee onmisbaar. Als je nog steeds niet overtuigd bent van de waarde van een SEO-strategie voor je zakelijke website, dan zouden de statistieken in de onderstaande infographic van Graphic Rhythm en Elite Content Marketeer je alsnog kunnen overtuigen. Klik hier voor een grotere versie.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.
Google legt een bom onder de reclamemarkt op Android. App-gebruikers zich later dit jaar ‘anonimiseren’. App-bouwers en adverteerders kunnen minder goed targeten en gaan lagere prijzen rekenen voor reclameruimte.
De discussie over het einde van cookies en het effect op conversie is niet zinvol want traditionele conversie optimalisatie is al een ‘race to the bottom’.
Op donderdag 4 november wordt wederom het beste werk in conversion rate optimisation (CRO) bekroond tijdens de DDMA Dutch CRO Awards. Ambitieuze CRO-specialisten kunnen vanaf vandaag een case indienen in vier categorieën: Conversie, Mobiel, Personalisatie en Acquisitie.
De fabrikant van babyvoeding Nutrilon begint een doorlopend loyaltyprogramma met Tikkie. Na iedere aankoop van een product scannen ouders het item. Na verloop van tijd kunnen ze via Tikkie geld terug ontvangen.
Een CRM met goede data hygiëne kan je salesteam goed op weg helpen. Maar wat is goede data hygiëne? De belangrijkste kenmerken en uitgangspunten op een rij.
Kantar neemt de Amsterdamse crossmedia effect tracking specialist MeMo2 over voor een niet nader bekend gemaakt bedrag.