Vinted grootste digitale tv-adverteerder in 2020
Vinted, een app om kleding te kopen en verkopen, was in 2020 het internetbedrijf dat het meeste budget uitgaf aan tv-reclame.
Vinted, een app om kleding te kopen en verkopen, was in 2020 het internetbedrijf dat het meeste budget uitgaf aan tv-reclame.
Adviesbureau Admanager maakt vandaag bekend zijn naam te veranderen in Inhousing.agency. Het bedrijf ziet toenemende vraag naar complete ondersteuning van inhouse marketing past na zijn activiteiten ook de naam erop aan.
Artificial Intelligence is al lang geen toekomstmuziek meer. Een slime inzet ervan biedt veel mogelijkheden voor nieuwe, rake online marketing.
Hotels en reissites die voor hotelboekingen vanuit Google doorverwijzen naar boekingsites hoeven daar niet meer voor te betalen.
De Europese reclame- en uitgeefbranche hangt in de gordijnen over Googles aankondiging om helemaal geen trackers meer toe te staan in zijn browser Chrome.
Lastig sales-gesprek? Drie technieken om de klant toch naar je hand te zetten.
Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.
Het tracken van internetgebruikers met cookies stopt binnenkort, maar Googles alternatief FLoC is geen verbetering. Het is enkel een andere vorm van persoonsgericht adverteren, vindt burgerrechtenorganisatie EFF.
Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.
Doop Creative Digital Heroes heeft Triggerfish uit Zwolle overgenomen. Net als Doop is Triggerfish ‘digitaal gedreven’ met de focus op een mix van branding, technologie en data. Het bureau bestaat uit 16 mensen en blijft vanuit Zwolle opereren.
Facebook zit in Nederland weer in de lift, terwijl Instagram in populariteit is gedaald, zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Soda. Reden is corona. Via Facebook kunnen Nederlanders contact te houden met vrienden en familie.
Google bevestigt nog eens dat het afstand neemt van het laten tracken en profileren via Chrome van gebruikers voor reclamedoeleinden.
Het einde van third-party cookies heeft ook impact op attributie op basis van deze cookies. Moeten we attributie afschrijven? En wat zijn de alternatieven?
Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, zegt Agency Partnership Leader Rutger Tuit hierover in het maartnummer van Emerce magazine.
Havas Media behoudt GB Foods als klant, hier vooral bekend van Grand Italia. Havas is al tien jaar verbonden aan GB Foods, een top 5 voedseladverteerder in ons land.