More stories

Premium

Rotterdamse metro eerste in Nederland met ‘tunnelreclame’

De Rotterdamse vervoersmaatschappij RET lanceert samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren.

Online advertising
Premium

WordPress wil Googles reclamesysteem FLoC blokkeren

De makers van ’s werelds grootste CMS, Wordpress, overwegen om FLoC actief te gaan blokkeren wanneer dat uitkomt in de nieuwe versies van Google Chrome. Dit voorkomt dat de browser, een in principe onafhankelijke tussenpartij, gebruikersgroepen kan discrimineren voor reclamedoeleinden.

Online advertising
Premium

Voormalig digitale team STER lanceert eigen start-up

Voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec lanceren het bedrijf Opt Out Advertising. Ze brengen hun kennis en ervaring voor privacyvriendelijk adverteren naar de markt, een domein dat momenteel sterk aan interesse wint.

Online advertising
Premium

Nieuw bureau Reachers voor Amazon marketing

Seeders en Made by Mouses richten samen Reachers op, een volgend bureau dat bedrijven wil helpen om internationaal succesvol te worden op Amazon.

Marketing
Premium

Infographic: 10 YouTube video’s die elk bedrijf zou moeten maken

TikTok mag dan even in de schijnwerpers staan, qua bereik kun je YouTube moeilijk negeren. YouTube heeft 2 miljard maandelijkse gebruikers. Headway Capital stelde deze infographic samen met tips over video’s die elk bedrijf eigenlijk zou moeten maken.

Video
Premium

Amazon groeit op de Amerikaanse advertentiemarkt

Het aandeel van Amazon in de Amerikaanse markt voor digitale advertenties steeg van 7,8 procent in 2019 naar 10,3 procent in 2020, volgens een nieuw rapport van eMarketer.

Online advertising
Premium

Egotribe lanceert banner label Bruce Banner Studio

Creatief digitaal bureau Egotribe lanceert een nieuw label: Bruce Banner Studio, gespecialiseerd in de creatie van display advertising.

Online advertising

Hogere conversie met gamification

Gamification wordt allang niet meer alleen in de game-industrie toegepast. Gamification zorgt namelijk voor hogere conversies en meer engagement.

Conversie
Premium

N26 stapt in verzekeringen

De Europees werkende bankapp N26 gaat ook verzekeringen verkopen. Het bedrijf begint in Duitsland met telefoonverzekeringen en hoopt dat komende maanden uit te breiden naar andere markten.

Financials
Premium

Digitaal adverteren groeit toch verder door in crisisjaar 2020

Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.

Online advertising
Premium

Organische groei voor reclamegroep Publicis

Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar. 

Online advertising
Premium

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies als onderdeel van de DDMA Email Summit is vandaag geopend. Early-bird tickets voor de Email Summit zijn ook vanaf vandaag te koop.

E-mailmarketing
Premium

Zoekmachine Ecosia houdt Nederlandse reclamecampagne

De milieuvriendelijke, internationale zoekmachine Ecosia houdt zijn eerste internationale reclamecampagne. Sinds kort draait deze in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK.

Marketing
Premium

Bruiswatermerk SodaStream investeert in influencer marketing

Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.

Influencer marketing
Premium

Datalek bij telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge

Het toch al omstreden telemarketingbedrijf Global Marketing Bridge zou NAW gegevens van 25.000 huishoudens hebben gelekt. Daarnaast zijn ook de e-mailadressen en rekeningnummers van duizenden personen in te zien. Het lek komt vanavond aan de orde in het tv programma Radar, dat het bedrijf al eerder op de korrel nam.

Security