More stories

Premium

Slaven Mandic naar Blokker spin-off CASA

Slaven Mandic verlaat Mediahuis voor een positie in het management van CASA, een winkelketen in het domein Home & Living.

Retail
Premium

Beterboeken verandert naam in Moonback

De Nederlandse hotelboekingssite Beterboeken verandert zijn naam in Moonback en hoopt hotels tot aanmelden te verleiden met schappelijke commissiepercentages. De dienst gaat binnenkort live.

Travel

Website traffic: hoe trek je nog de juiste bezoekers?

Hoe til je online marketing naar het volgende niveau? Een kennismaking met het VINC-model: Van Idee Naar Conversie. 

Contentmarketing
Premium

Auke Boersma nieuwe CEO van Adcombi

Auke Boersma is sinds kort de nieuwe CEO van Adcombi en volgt daarmee oprichter Gerrit Reinders op. Die gaat zich meer met de strategie en internationale expansie bezighouden.

Marketing

De impact van marketinginspanningen meten: een andere kijk op attributiemodellen 

Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.

Online marketing
Premium

Dentsu Nederland en België worden samen Benelux-organisatie

Reclamegroep Dentsu Internationaal voegt in de loop van 2021 de Belgische organisatie samen met de Nederlandse.

Digital Agencies
Premium

Google Search wordt strenger op productrecensies

Schrijvers en uitgevers van productrecensies moeten beter hun best gaan doen. Google gaat onderscheid maken tussen verhalen die enkel features opsommen en besprekingen die echt de diepte ingaan. Die gaan beter scoren in de zoekresultaten.

Search
Premium

Consumentenbond tegen AP: ‘Wees strenger voor kinderen’

De privacyregels onder de AVG bieden te weinig bescherming voor kinderen. De Consumentenbond wil dat dat verandert en roept de politiek daartoe op via toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens.

AVG
Premium

Max Schrems dient klacht in over illegaal volgen van Android-gebruikers

De Oostenrijkse privacyactivist Max Schrems heeft het ditmaal gemunt op Google. Vanwege het illegaal volgen van Androidgebruikers heeft Schrems een klacht over het techbedrijf bij de Franse privacytoezichthouder CNIL ingediend.

Marketing
Premium

Cannes Lions Festival gaat voor tweede jaar op rij helemaal digitaal

De Cannes Lions-organisatie heeft aangekondigd dat het Festival of Creativity 2021 in Cannes wederom een volledig digitaal evenement zal worden. Cannes Lions Live vindt plaats van 21-25 juni. 

Online marketing

Met omnichannel klantenservice van vraag naar dialoog

De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.

Customer Service
Premium

Facebook op zoek naar nieuw mediabureau

Facebook gaat op zoek naar een nieuw mediabureau. De sociale mediagigant geeft jaarlijks naar schatting 700 miljoen dollar uit aan marketing. Ongeveer de helft daarvan wordt uitgegeven in de VS.

Digital Agencies

De zeven meest gemaakte fouten bij influencer marketing

Influencer marketing is booming. Steeds meer bedrijven en organisaties ontdekken de voordelen en mogelijkheden van influencers. Wat zijn de do’s en don’ts?

Influencer marketing
Premium

Cowboygedrag bij energie- en telecombemiddelaar

Hollands Stroom, DGB, Clean Energy, T-mobile, KPN en Lebara blijken nog steeds zaken te doen met een dubieuze bemiddelaar Global Marketing Bridge (GMB), het bedrijf met als boegbeeld rapper Boef. Dat meldt het consumentenprogramma Radar.

Marketing

Synthetische media: de positieve businesscases van deepfakes

Van geinige face swaps tot bedrieglijke nepvideo’s van politici. Deepfaketechnologie ziet vooral aandacht op zich gericht door humor of angstscenario’s. Synthetische media, zoals het bredere veld genoemd wordt, maken echter ook nieuwe, positieve businessmodellen mogelijk. Zo verandert het al de manier waarop stilstaand en bewegend beeld worden geproduceerd.

Marketing