More stories

Hoe Local SEO effectief onderdeel wordt van je digital marketingstrategie

Consumenten zoeken online steeds vaker naar plaatsen ‘in de buurt’. Uit de laatste cijfers van Google Trends blijkt zelfs dat in Nederland het aantal ‘near me’ zoekopdrachten de laatste twee jaar met 350 procent is toegenomen. In dit webinar illustreren Peter van de Graaf (partner bij Booming en SEO advanced trainer) en Clarissa Filius (Local SEO specialist) aan de hand van cases en voorbeelden, hoe je Local Search wél effectief onderdeel kunt maken van je digitale marketing mix.

B2B Digital

Limiet voor publiceren advertenties op Facebook 

Facebook heeft aangekondigd vanaf februari 2021 een limiet toe te passen op het aantal advertenties dat een pagina tegelijkertijd kan weergeven.

Online advertising
Premium

Digitale bureaus Synetic en Henry Handsome bundelen krachten

Digitaal bureau Synetic en design agency Henry Handsome bundelen hun krachten. ‘Samen vormen we een onverslaanbare combinatie die vanuit de business doelstellingen van de klant, mooie dingen ontwerpt én bouwt’.

Digital Agencies

E-Commerce en Digital Marketing Live! barsten los

Reserveer vandaag, komende dagen en weken blokken tijd in je agenda. Dan ga je 2021 in als expert digitaal marketing of e-commerce. Vandaag en morgen organiseert Emerce E-commerce Live! en Digital Marketing Live! Gratis 91 videosessies met topexperts, on demand.

Marketing

Een gestructureerde aanpak voor het ontwikkelen van een data-driven dashboard

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden voor het meten van customer engagement eindeloos. Het is over het algemeen een grotere uitdaging om inzichten en concrete acties te destilleren uit deze enorme hoeveelheid data. Toch zijn data driven dashboard een belangrijke vereiste in digital marketing. Het zorgt ervoor dat je ‘on track’ blijft en grip houdt op je digitale KPI’s. Echter, hoe ontwikkel je een dashboard die voorziet in deze behoefte?

B2B Digital

Haal meer uit je database met segmentatie en profielverrijking

Tegenwoordig draait e-mailmarketing om meer dan het verzenden van e-mails alleen. Het onderhouden en verrijken van databases behoort vandaag de dag tot het takenpakket van elke moderne E-mail Marketeer of Campaign Manager. Daarnaast beschikken veel organisatie beschikken over (rote of zelfs enorme e-maildatabases vol waardevolle inzichten, die je met wat analysewerk in kunt zetten om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Deze whitepaper beschrijft hoe je dit in drie stappen kunt doen.

B2B Digital

Vincent Hoogsteder (Objective): ‘We zijn als bedrijf op alle fronten transparant’

Data kan bedrijven helpen. Maar vaak wordt daar nog beperkt gebruik van gemaakt. Objective wil daar verandering in brengen. “Er zijn vaak maar weinig mensen binnen een bedrijf die echt blij zijn om data te gebruiken. Dat willen we veranderen. We willen zorgen dat data een grotere impact heeft binnen bedrijven. Dat is onze core missie”, aldus CEO Vincent Hoogsteder.

Analytics
Premium

‘Zet content creators in om maatschappelijke kwesties aan te kaarten’

Het inzetten van influencers en andere content creators om maatschappelijke kwesties, zoals vaccineren of Covid-19-maatregelen, aan te kaarten bij moeilijk bereikbare online doelgroepen werkt. Tot die conclusie komt Roel Lutkenhaus van de Erasmus Universiteit.

Communicatie

Het belang van feedmanagement: breng je webshop naar een hoger niveau

Met goed feedmanagement kun je het beheer van je productinformatie automatiseren. In dit artikel ga ik dieper in op hoe je dat inricht, welke tools er beschikbaar zijn en hoe je ervoor zorgt dat je een zo optimaal mogelijk ROI behaalt voor je webshop.

Customer Engagement

Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘Instagram gaat enorm veel last krijgen van TikTok’

Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel (GoSpooky) als geen ander. Sinds zijn twaalfde runt hij zijn social marketingbureau. Van der Wiel: ‘We zijn op dit moment eigenlijk drukker dan ooit. Een week na de lockdown zagen we een klein dipje door de bevroren budgetten. Wij proberen voor iedereen de beste service te leveren, of het nu goed of slecht met de klant gaat.’

Social
Premium

Omzet en winst Criteo krimpen

Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.

Online advertising

RTL: bsn’s van miljoenen Nederlanders online te zien door verlopen domeinnaam

De zorgverzekeringsgegevens en burgerservicenummers van miljoenen Nederlanders waren online in te zien. Hoe kan dit gebeuren?

Legal

Jeroen Kromme (Tailo): ‘We halen met algoritmes inzichten uit klantgesprekken’

Een goede klantenservice is belangrijk. Maar het is voor een bedrijf vaak lastig om in de gaten te houden of alle gesprekken ook echt goed verlopen. Tailo wil de menselijke evaluatie van gesprekken vervangen door zogenoemde ‘conversational analytics’. Algoritmes die data analyseren. Groot voordeel: een algoritme kan veel data verwerken, terwijl een menselijke coach maar een paar gesprekken checkt. “Dat is enorm tijdrovend en het is de vraag welke gesprekken worden teruggeluisterd. De lange gesprekken waarschijnlijk niet, de korte ook niet. Dus dat is niet representatief”, aldus Jeroen Kromme, co-founder van Tailo.

Customer Service
Premium

DML!: Datalab Pon mag vrij experimenteren

In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto’s en deelscooters. “Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig.”

Analytics

Annemiek Bakker (Centraal Beheer): ‘We focussen ons op dialogen voor voice en chatbots’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Annemiek Bakker van Centraal Beheer over voice en chatbots.

Online marketing