More stories

Premium

Born05 Group verandert naam in Ace

Born05 Group gaat vanaf vandaag verder onder de naam Ace. Onder de paraplu van die naam bouwt directeur Rogier IJzermans aan een collectief digitaal georiënteerde bureaus.

Digital Agencies
Premium

Campagnepanel: ‘Het juiste platform’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een inherent virale campagne op TikTok over de Rubik’s Kubus.

Social

Het toekomstbestendig inrichten van je promotieproces binnen retail

Consumenten houden van acties en kortingen. De promotiedruk voor retailers is daardoor gestegen naar ongekende hoogte. Hoe ga je daar als detailhandelaar mee om? Hoe blijf je de concurrentie voor in deze dynamische markt, zodat je blijvend kunt groeien? Deze whitepaper is voor iedereen in retail die geïnteresseerd is in het promotieproces. Je leest erin hoe je tot een voorspelbaar actieresultaat kunt komen. Wanneer je aan promoties doet, is het van belang dat je inzicht hebt in de effectiviteit ervan. Zo weet je achteraf of het saldo van een actie positief of negatief is. Wat de liftfactor ervan is en of je erin bent geslaagd om (blijvend) kopers aan te trekken.

Campagnes
Premium

Groep van 165 klaagt over Google bij Europese Commissie

Een grote groep bedrijven in instanties uit Europa en de VS wil dat de Europese commissaris voor Mededinging veel strenger optreedt tegen Google. Het blijft concurrenten benadelen ondanks miljardenboetes.

Legal
Premium

Meer Grip op Privacy in nieuw onderzoeksproject

Creating 010 gaat praktijkgericht onderzoek doen naar het ontwerp van een label dat aangeeft of en in hoeverre digitale diensten aan de privacyregels voldoen. Bedrijven en instellingen kunnen op die manier laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn, en voor consumenten ontstaat duidelijkheid.

Privacy

Data en personalisatie: hoe Catawiki data inzet van acquisitie tot retentie

Catawiki is een nieuwe fase ingegaan met een verbeterd platform en merk om beter aan te sluiten op de wensen van de doelgroep en de gebruiker door het inzetten van ad-tech oplossingen. De nieuwe merkbeleving is doorvertaald naar data-gedreven advertentiecampagnes met een aangepaste ‘look-and-feel’. Hans Voorn gaat met Marjolein Tepper van Catawiki en Tijmen Willems van Criteo op zoek naar het verhaal achter Catawiki’s rebranding strategie.

Customer Experience

Best practices voor het verzamelen van user generated content (UGC)

Je merk is zo sterk als je reputatie. Terwijl kopers vroeger vertrouwden op vrienden en familie als referentiekader voor wat ze kopen en van wie ze het kopen, zijn recensies nu de plek waar de meeste kopers hun producten ontdekken en evalueren. Nu meer klanten dan ooit online reviews gebruiken om feedback van andere klanten te krijgen om te beslissen van welke bedrijf ze kopen, is het cruciaal om een review-strategie te ontwikkelen. Het verhogen van het beoordelingsvolume is de sleutel om aankopen en inzichten te stimuleren en tegelijkertijd de SEO-voordelen te vergroten. En het verhogen van het aantal recensies is niet alleen een eenmalige taak, het is een voortdurende inspanning die zich zal terugbetalen.

Marketing
Premium

Albert Heijn stopt met Google Assistent

De digitale butler Google Assistent is niet handig genoeg voor klanten van Albert Heijn om er verder in te investeren.

Voice

Meer winkelbezoek met Local SEO

Local SEO biedt offline retailers nieuwe kansen om zich te onderscheiden en de online consument naar de winkel te trekken. Hoe werkt het?

SEO
Premium

Catawiki verhoogt profiel met nieuw design

Online veiling Catawiki trekt een nettere jas om aan naast de reguliere verzamelaar ook het wat duurdere publiek aan te spreken.

Digital Agencies

Hoe machine learning online adverteren relevanter maakt

De combinatie van machine learning en big data maakt advertising op maat mogelijk en brengt nieuwe klanten beter in kaart.

Online advertising

Het selecteren van een user generated content (UGC) provider

Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een ​​dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user-generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften.

Marketing

Hoe Univé zijn omnichannel analytics concreet maakt

Verzekeraar Univé ontwikkelt digital analytics door naar omnichannel analytics, om zo verzekerde klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal te bedienen. Remco Westerik neemt je mee in de aanpak en deelt zijn learnings en de valkuilen. De wens circuleert al jaren in de markt: een omnichannel aanpak waardoor alle bedrijfsprocessen op elkaar worden afgestemd en de klant altijd op een persoonlijke manier wordt bediend. Ongeacht het kanaal dat ze hiervoor gebruiken. De complexiteit in deze aanpak is groot.

Analytics
Premium

Vodafone helpt opvolger van sms lanceren in Nederland

Bedrijven kunnen via sms multimediale, interactieve berichten gaan sturen naar hun klanten via het netwerk van Vodafone in Nederland. Daartoe rolt de operator samen met techbedrijf CM.com de nieuwe techniek RCS (Rich Communication Services) uit.

Marketing

Black Friday: werf personeel met je marketingskills

Vergeet dat dure uitzendbureau en zet job marketing in om je personeelsbestand snel, creatief en efficiënt aan te vullen voor Black Friday.  

Recruitment