AR krijgt kinderen in beweging
Kinderen gamen liever dan sporten. Nike startte daarom een pilot met augmented reality. Nike Train & Play moet kinderen van de bank krijgen.
Kinderen gamen liever dan sporten. Nike startte daarom een pilot met augmented reality. Nike Train & Play moet kinderen van de bank krijgen.
De nummer 1-positie in de Emerce Top 10 European Startups is dit jaar voor het Zweedse Stravito, dat grote hoeveelheden marktinformatie behapbaar maakt door op slimme wijze bronnen samen te brengen in een ‘consumer like’ interface. “Het idee voor een ‘Spotify voor kennis’ kwam van onze klanten”, aldus CEO Thor Olof Philogène.
Steeds vaker blijkt dat buyer personas een cruciaal onderdeel vormen voor succesvolle content marketing. Werken met deze gedetailleerde klantprofielen blijkt dé succesfactor voor een hoger rendement op marketing investeringen. Waarom? Met buyer personas ben je in staat om klantgerichter te werken, je marketingkosten te drukken, je marketing automation en email marketing naar een hoger te niveau tillen en daardoor meer te leads genereren. Onderzoek door Forrester geeft aan dat 86 procent van best-presterende organisaties gebruik maakt van personas voor hun go-to-market strategie. In deze whitepaper delen we de “vijf stappen naar de ontwikkeling van buyer personas”.
Het MKB Datalab Limburg is deze week geopend. Ondernemers die willen digitaliseren, zeker als ze iets willen doen met data, kunnen voor advies en ondersteuning terecht bij het lab. Het lab brengt de mogelijkheden in kaart en biedt trainingen en masterclasses aan. Het traject is gratis. Voor een eventueel vervolgtraject wordt de ondernemer doorverwezen naar relevante marktpartijen.
Digitaal bureau Blauw Gras heeft ALDI als klant binnengesleept. Het bureau is al sinds begin september verantwoordelijk voor alle social media activiteiten – onder meer creatie en productie.
Tijdens dit webinar gaan we in op hoe de webshop van Betersport is gegroeid. Het leren kennen van de klant en op basis van data de juiste persoonlijke aanbevelingen doen was een grote wens van BeterSport. En met zo’n breed assortiment wil je je klant ook graag online assisteren in de zoektocht naar het juiste product. In dit webinar leggen Martijn Bannink van Datatrics en Thomas Evers van Betersport je uit hoe ze dit hebben aangepakt.
Google Analytics gaat drastisch veranderen. Na twee decennia heeft het huidige Google Analytics zijn maximum bereikt en komt Google met een nieuwe versie. Deze versie is nu beschikbaar onder de naam Google Analytics 4 (voorheen Google Analytics App + Web). Voor gebruikers een mooie ontwikkeling die veel nieuwe toepassingen en rapporten biedt. Maar om dit mogelijk te maken verandert Google veel onder de motorkap – een ontwikkeling waar je in mee zal moeten gaan, want op termijn vervangt de nieuwe versie de huidige volledig.
Kledingketen C&A heeft de allereerste TikTok-etalage in België onthuld in zijn flagshipstore op de Antwerpse Meir.
Tijdens een feestelijke live online uitreiking van de Dutch Interactive Awards zijn zojuist de beste Nederlandse interactieve cases bekroond.
Organisaties met een digitaal product zullen het zonder een experimenteercultuur bijzonder lastig krijgen om de aandacht van de gebruiker voor zich te blijven winnen
De gamingsector biedt nieuwe kansen voor merken en hun marketinginspanningen. Dat zegt Lucy Allen, directeur engagement van het in Bath gevestigde marketingbureau Dialect, op Digital Marketing Live!
Een van de gouden standaarden binnen conversie optimalisatie is het uitvoeren van (A/B-) testen.
Het verbod van een tv-commercial door de Franse reclamewaakhond ARPP heeft fietsenmerk Van Moof enorm veel publiciteit opgeleverd. Ruim tweehonderd krantenkoppen en 400.000 YouTube impressies binnen 72 uur. VanMoof trok 700 procent meer bezoek naar haar Franse website en schat het totale bereik op 520 miljoen. “We hadden dit op eigen kracht nooit voor elkaar gekregen,” zegt Growth Marketing Manager Simon Vreeman op Digital Marketing Live!
Het Wereld Natuur Fonds zit in een digitale transformatie. Dat vertelt hoofd digitaal Paul Zevenboom op Digital Marketing Live! En die verandering is best een uitdaging, want de doelgroep is groot en divers.
“Nederlanders herkennen zich doorgaans niet in reclames,” zegt Niki Schroeder van Kantar op Digital Marketing Live!. “70 procent van mannen en vrouwen vinden dat. Representatieve reclames scoren toch beter dan spotjes waarin de flauwe man wordt neergezet.”