Omzet OOH-markt in 2020 met 35% gedaald naar 137 miljoen
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen omgezet.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen omgezet.
Marketing attribution heeft betrekking op de specifieke acties die een klant uitvoert om zich te informeren over een product en op het overgaan tot actie (conversies). Een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen.
Het wetsvoorstel voor de nieuwe Telecommunicatiewet is vandaag aangenomen door de Tweede Kamer. Dit betekent dat telemarketing straks alleen nog is toegestaan wanneer consumenten daarvoor vooraf toestemming hebben gegeven. Wel is telemarketing toegestaan als er al sprake is van een klantrelatie.
Een terugblik op op het afgelopen jaar en een blik vooruit op de social advertising trends van 2021.
Spotify gaat zijn podcastadvertenties optimaliseren. Daarbij krijgen adverteerders ook inzicht in de impact van hun advertenties.
De Tweede Kamer stemt vandaag over de invoering van opt-in telemarketing. Personen mogen voortaan alleen gebeld worden voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden als ze daar expliciet toestemming voor hebben gegeven of als er al een klantrelatie is.
Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.
Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.
De mediatak van dentsu Nederland heeft een nieuw managementteam aangesteld dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding over bureaus iProspect, Carat, dentsu X, Vizeum, Posterscope en dentsu data labs.
Overzicht is belangrijk in je Google Ads structuur. De voor-en nadelen van drie veelvoorkomende structuren: Broad, IBAG en SKAG.
In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.
WhatsApp is met 12,4 miljoen gebruikers nog altijd de populairste socialemedia-app in Nederland, gevolgd door Facebook en YouTube. Naast TikTok zijn de grootste stijgers Tumblr (24 procent groei), Pinterest (10 procent) en LinkedIn (6 procent), zo blijkt uit een telling van onderzoeksbureau Newcom onder ruim 7000 Nederlanders van 15 jaar en ouder.
Deel van een social media strategie is een grondige concurrentieanalyse om te begrijpen hoe je merk is gepositioneerd ten opzichte van de belangrijkste rivalen. Je leert op deze manier veel over productiemethoden, ontwerp en ontwikkeling en hun aanpak van sociale media. In deze infographic leer je hoe je zo’n analyse moet toepassen.
Beslissers praten liever niet met salesmensen en die trend zet door. Vier tips om je salesfunnel in te richten op online sales.
In vijf jaar tijd zijn de bestedingen aan tv-reclame door Nederlandse en Belgische e-commerce bedrijven met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.