More stories

Premium

‘Advertentiemarkt herstelt snel in 2021’

De reclamebestedingen wereldwijd kunnen met ruim zes procent groeien in 2021 als de wereldeconomie zich begint te herstellen.

Marketing

Een bijzondere Kerst: de impact van corona op consumentengedrag

Deze Kerst zal anders zijn dan anders. Uit een onderzoek onder 1.000 Nederlanders gblijkt hoe anders: 45% van de Kerstuitgaven gaat naar online. En ook 65-plussers gaan online inkopen doen.

Coronacrisis
Premium

Infographic: de beste tijd voor sociale berichten

Wat zijn de beste tijden om berichten op sociale media te plaatsen? Dat verschilt nogal per platform. Facebook gebruikers lezen met name op het werk van hun desktop, vooral na de lunch. Bij LinkedIn kun je beter ’s ochtends publiceren, evenals op Twitter. Voor YouTube maakt het niet zoveel uit.

Social

Haal het maximale uit Pinterest: vijf tips

Pinterest verschuift langzaam van inspiratieplatform naar koopkanaal. Vijf tips om je bedrijfsaccount te optimaliseren en je bereik te vergroten. 

Social
Premium

Seeders opent vestiging in Duitsland

Het online marketing burea Seeders opent volgend jaar een vestiging in Düsseldorf. Het bureau wil Nederlandse en internationale ondernemers helpen die de Duitse markt betreden met SEO, SEA en linkbuilding diensten.

Marketing
Premium

DDMA: Stijging budget voor chatbots, online video, e-mail en mobiele apps

Ten opzichte van vorig jaar is over vrijwel alle kanalen de gepersonaliseerde marketingcommunicatie toegenomen. Dat blijkt uit het tweede deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020, waarvoor branchevereniging DDMA 135 Nederlandse organisaties heeft ondervraagd.

Conversie

SEA-marketeers 2021: improviseren met algoritmes

SEA-marketing verandert snel, vooral omdat veel taken geautomatiseerd worden. Dat neemt niet weg dat menselijke marketeers nog steeds het verschil kunnen maken. Door slim om te springen met algoritmes bijvoorbeeld.

Online marketing
Premium

Pieter Meijer versterkt directie Adeptiv

Pieter Meijer treedt toe tot de directie van Adeptive. Hij neemt de rol over van Gert Jan Delcliseur die onlangs wegging bij de organisatie.

Digital Agencies
Premium

Reclameveteranen beginnen creatief bureau Mad. Avenue

Gert van der Kaay en Daniel Kok lanceren het creatieve bureau Mad. Avenue, een vaste kern en met daaromheen getalenteerde specialisten.

Creative
Premium

Emerce Conversion: hoe Univé zijn bezoekers herkende

De markt voor autoverzekeringen is enorm competitief. Dat merkte ook Univé. Adverteerders betalen voor zoekadvertenties soms 20 tot 80 euro per klik, terwijl succes niet altijd is verzekerd. Storm Digital zorgde met de nodige aanpassingen voor een 34 procent hogere conversie, zo vertellen Daniël Meijering en Wouter Sportel op Emerce Conversion.

Conversie
Premium

Emerce Conversion: ‘Maak van CRO center of excellence’

CRO teams moeten binnen organisaties veel meer een center of excellence worden die marketing en productteams van de juiste informatie en tools voorzien. Dat zegt online rendement consultant Ton Wesseling van Online Dialoguie op Emerce Conversion.

Conversie
Premium

Bright Circle en Bluro gaan fuseren

Online marketingbureau Bright Circle en marketingcommunicatiebureau Bluro gaan per 1 januari 2021 samen verder onder de naam Yeps!

Marketing
Premium

Blauw Gras aan de slag voor de Hartstichting

Blauw Gras is voortaan verantwoordelijk voor de digitale campagnes van de Hartstichting.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe samenwerking Dille & Kamille en Adeptiv

Dille & Kamille heeft Adeptiv agency’s Searchresult en Yourzine gevraagd structureel te helpen bij het optimaliseren van de digitale kanalen en bij het versnellen van de online groei in Nederland, België en Frankrijk.

Digital Agencies

Commercial Ads op Snapchat

Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af. 

Social