More stories

Premium

Massarius betreedt Engelse markt

Massarius, leveranciers van digitale reclametechnologie, breidt uit naar Engeland. Het bedrijf uit Amsterdam krijgt hierbij hulp van gerenommeerde concerns, omdat het de steun van het Oranje Handelsmissiefonds heeft gewonnen.

Marketing

Zes tips voor het meten en verbeteren van social media resultaten 

Meten van je social media resultaten is belangrijk om het werkelijke succes in kaart brengen. Zo nodig, kun je op tijd bijsturen om zo een optimaal resultaat te behalen. 

Social
Premium

ACM ziet risico’s bij betaald ranken

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt na onderzoek vast dat er risico’s zijn verbonden aan betaald ranken voor zowel de concurrentie als de consument. Betaald ranken wil zeggen dat aanbieders extra betalen in ruil voor een hogere positie in de zoekresultaten van platforms.

Conversie

Personeelstekort? Bied omscholing aan!

Veel webshops en e-commercebedrijven hebben moeite om geschikt personeel te werven. Omscholing van zij-instromers kan een goede oplossing zijn.

Recruitment
Premium

Facebook wil Apple-gebruiker overhalen om gegevens te delen

Facebook toont de komende tijd een melding aan iPhone-gebruikers wereldwijd over hoe hun gegevens worden gebruikt voor gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising
Premium

Sunweb krijgt director Intelligence

Reisorganisatie Sunweb Group krijgt een director Intelligence, een nieuw gecreëerde directiepositie die de organisatie moeten helpen bij een strategische omslag.

Analytics

Social selling: wat is het en hoe zorgt het voor meer leads?

Klanten oriënteren zich vooral online. Een goede reden om te starten met social selling en meer nieuwe business binnen te halen 

Marketing

Influencer marketing in 2021: de 7 belangrijkste trends 

Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. De influencer marketing trends voor 2021.

Influencer marketing
Premium

‘Coolblue beste in Noord-Europa met klantcontact’

Coolblue is van 390 onderzochte bedrijven de beste in digitaal klantcontact, zo blijkt uit onderzoek. Nederland scoort sowieso goed, want er staat nog drie bedrijven in de top vijf.

Marketing
Premium

MeMo² lanceert crossmedia-analytics THX in België

De digitale reclame- en mediamarkt in België krijgt er een nieuwe onafhankelijke dataleverancier bij. Het door MeMo2 ontwikkelde crossmediale bereiksplatform […]

Analytics

Data Privacy Day: het privacydebat wordt dit jaar alleen nog maar groter

Happy Data Privacy Day! Een vooruitblik op de belangrijkste onderwerpen rondom privacy en de bescherming van persoonsgegevens die in 2021 zullen spelen.  

Privacy
Premium

Zusterbedrijf MediaMonks MightyHive opent kantoor in Nederland

Mediaconsultant MightyHive, onderdeel van S4Capital, opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het zusterbedrijf van MediaMonks staat onder leiding van Richard Smoorenburg, eerder Chief Digital Officer bij IPG Mediabrands.

Digital Agencies

De beste plekken voor een Call To Action

Wat is de beste plek om een Call To Action te positioneren? Veel A/B testen levert een aantal duidelijke indicaties op. De vier beste posities in beeld.

Web-design
Premium

Omzet OOH-markt in 2020 met 35% gedaald naar 137 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen omgezet.

Online marketing

Trends in marketing attribution

Marketing attribution heeft betrekking op de specifieke acties die een klant uitvoert om zich te informeren over een product en op het overgaan tot actie (conversies). Een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen.

Customer Engagement