More stories

Digitale transformatie is geen doel

De digitale transformatie wordt vaak als doel gesteld. De reden: we missen de kansen die nieuwe technologie biedt.

Digital Transformation
Premium

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meetbaar

De direct response van een radiospot is voortaan goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe methodiek. Talpa Network claimt een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot.

Analytics

Digital Advertising: laat het idee los dat je iedere klant individueel moet volgen

In een super snelle en complexe online wereld, wijst data ons de weg. Het lijkt alsof digital advertising een kwestie is van de beste algoritmes.

Online advertising
Premium

DML!: ‘Vijfhonderd procent meer leads Carnext’

Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.

Marketing
Premium

Amazon Nederland lanceert lokaal reclameplatform

Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.

Programmatic
Premium

Campagnepanel: ‘Ik mis iets niéuws’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een opmerkelijke combinatie van audioreclame in metrostations, billboards en een QR-code.

Online marketing
Premium

Nieuwe directie voor Abovo Media/Maxlead

Abovo Media / Maxlead heeft een nieuwe directie die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep met 220 medewerkers.

Digital Agencies
Premium

Google test advertenties op tabbladen Chrome

Google experimenteert met Shopping-advertenties op nieuwe tabpagina’s in zijn browser Chrome. Dat ontdekte de site Techdows.

Online advertising

Wel of niet adverteren in tijden van crisis?

In maart van dit jaar ging Nederland in de intelligente lockdown. Al snel werd duidelijk dat de ‘intelligent lockdown’, een economische crisis in haar kielzog had.

Online advertising
Premium

DML! Hoe geloofwaardig is de virtuele influencer?

Influencers hoeven niet van vlees en bloed te zijn. Als ze menselijke karaktertrekken vertonen hebben ze een even grote aantrekkingskracht. Dat zegt onderzoekster Marije Brom van Hogeschool Rotterdam. Zij spreekt 3 november op het virtuele Digital Marketing Live!

Influencer marketing

Hoe vergroot je het geluk van je marketingteam in het coronatijdperk

Wat zijn de vaardigheden die je als marketing- of salesmanager kunt gebruiken om het effect van eenzaamheid op medewerkers te verminderen?

Strategy
Premium

Digitale buitenreclame levert ook in derde kwartaal flink in

De mediabestedingen aan out of home zijn in het derde kwartaal van dit jaar weliswaar toegenomen ten opzichte van het dramatische tweede kwartaal, de markt heeft zich nog altijd niet hersteld. In totaal werd 36 miljoen euro omgezet in het derde kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.

Online marketing

Peter Minkjan (5PM): ‘Langere video’s worden gepusht door YouTube algoritme’

Peter Minkjan is medeoprichter van 5PM – het bureau dat organisaties helpt om YouTube succesvol in te zetten. ‘5PM is twee jaar geleden opgericht. We helpen uitgevers en merken met meer succes op YouTube. 5PM heeft 4 oprichters: we kennen elkaar uit de tijd dat we bij RTL werkten. Het werk bij RTL wilden we ook voor andere klanten uitvoeren. Video’s worden niet meer geplaatst op onderbuikgevoel, maar we maken video’s gebaseerd op search-driven en data-driven informatie. Er wordt veel geld gestopt in advertenties en influencers, maar binnen de optimalisatie van video’s – zodat ze beter score – valt nog veel te winnen. Die wereld winnen wij samen met onze klanten.’

Video

Groei inzetten op hypothese, ‘goed genoeg’ data en Fake doors? | Trends in B2B marketing

Wat zijn de huidige ontwikkelingen in revenue focussed B2B marketing? In deze talk neemt Jaap ons mee langs een aantal B2B trends die kunnen helpen bij het verzamelen van meer waardevolle leads en het genereren van meer omzet. Van Pretotyping tot ungated content, hoe maak je de keuze waarop inzet? En hoe zet je deze trends en ontwikkelingen in om meer groei te realiseren?

B2B Digital

Workshop: aan de slag met inclusieve marketing

De Nederlandse bevolking is divers en multicultureel, wat het een uitdaging maakt om iedereen te bereiken.

Online marketing