More stories

Premium

Meer Grip op Privacy in nieuw onderzoeksproject

Creating 010 gaat praktijkgericht onderzoek doen naar het ontwerp van een label dat aangeeft of en in hoeverre digitale diensten aan de privacyregels voldoen. Bedrijven en instellingen kunnen op die manier laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn, en voor consumenten ontstaat duidelijkheid.

Privacy

Data en personalisatie: hoe Catawiki data inzet van acquisitie tot retentie

Catawiki is een nieuwe fase ingegaan met een verbeterd platform en merk om beter aan te sluiten op de wensen van de doelgroep en de gebruiker door het inzetten van ad-tech oplossingen. De nieuwe merkbeleving is doorvertaald naar data-gedreven advertentiecampagnes met een aangepaste ‘look-and-feel’. Hans Voorn gaat met Marjolein Tepper van Catawiki en Tijmen Willems van Criteo op zoek naar het verhaal achter Catawiki’s rebranding strategie.

Customer Experience

Best practices voor het verzamelen van user generated content (UGC)

Je merk is zo sterk als je reputatie. Terwijl kopers vroeger vertrouwden op vrienden en familie als referentiekader voor wat ze kopen en van wie ze het kopen, zijn recensies nu de plek waar de meeste kopers hun producten ontdekken en evalueren. Nu meer klanten dan ooit online reviews gebruiken om feedback van andere klanten te krijgen om te beslissen van welke bedrijf ze kopen, is het cruciaal om een review-strategie te ontwikkelen. Het verhogen van het beoordelingsvolume is de sleutel om aankopen en inzichten te stimuleren en tegelijkertijd de SEO-voordelen te vergroten. En het verhogen van het aantal recensies is niet alleen een eenmalige taak, het is een voortdurende inspanning die zich zal terugbetalen.

Marketing
Premium

Albert Heijn stopt met Google Assistent

De digitale butler Google Assistent is niet handig genoeg voor klanten van Albert Heijn om er verder in te investeren.

Voice

Meer winkelbezoek met Local SEO

Local SEO biedt offline retailers nieuwe kansen om zich te onderscheiden en de online consument naar de winkel te trekken. Hoe werkt het?

SEO
Premium

Catawiki verhoogt profiel met nieuw design

Online veiling Catawiki trekt een nettere jas om aan naast de reguliere verzamelaar ook het wat duurdere publiek aan te spreken.

Digital Agencies

Hoe machine learning online adverteren relevanter maakt

De combinatie van machine learning en big data maakt advertising op maat mogelijk en brengt nieuwe klanten beter in kaart.

Online advertising

Het selecteren van een user generated content (UGC) provider

Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een ​​dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user-generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften.

Marketing

Hoe Univé zijn omnichannel analytics concreet maakt

Verzekeraar Univé ontwikkelt digital analytics door naar omnichannel analytics, om zo verzekerde klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal te bedienen. Remco Westerik neemt je mee in de aanpak en deelt zijn learnings en de valkuilen. De wens circuleert al jaren in de markt: een omnichannel aanpak waardoor alle bedrijfsprocessen op elkaar worden afgestemd en de klant altijd op een persoonlijke manier wordt bediend. Ongeacht het kanaal dat ze hiervoor gebruiken. De complexiteit in deze aanpak is groot.

Analytics
Premium

Vodafone helpt opvolger van sms lanceren in Nederland

Bedrijven kunnen via sms multimediale, interactieve berichten gaan sturen naar hun klanten via het netwerk van Vodafone in Nederland. Daartoe rolt de operator samen met techbedrijf CM.com de nieuwe techniek RCS (Rich Communication Services) uit.

Marketing

Black Friday: werf personeel met je marketingskills

Vergeet dat dure uitzendbureau en zet job marketing in om je personeelsbestand snel, creatief en efficiënt aan te vullen voor Black Friday.  

Recruitment

SEO Brancheonderzoek: Vakantieparken in Nederland

Vorig jaar april publiceerde MVH Media het SEO Brancheonderzoek over de vakantieparken in Nederland. Daar keken ze naar de huidige SEO-status en de organische zichtbaarheid binnen Google. Gezien de ontwikkelingen in zowel de reisbranche in combinatie met COVID-19 én de ontwikkelingen binnen Google & SEO, leek het MVH Media een uitgelezen moment om dit SEO brancheonderzoek te voorzien van een update.

Marketing

BUX start internationale tv-campagne

Beleggingsapp BUX houdt komende periode een tv-campagne in de EU-landen waar het actief is. De commercial is helemaal zelf gemaakt.

Marketing
Premium

Hoe zet je full funnel advertising in via Facebook?

Facebook is een goede keuze voor elke fase van de marketingfunnel. Maar hoe zet je advertising in? En wat zijn de best practices?

Social

In vijf stappen naar een personalisatie roadmap in Retail

Het valt niet te ontkennen dat de retailbranche één van de meest concurrerende branches is. Het is nu belangrijker dan ooit om naar je klant te luisteren. Het koopgedrag is tijdens COVID-19 drastisch veranderd en bovendien zijn consumenten meer digital-savvy geworden. Meer dan 90 procent van de consumenten geeft aan een voorkeur te hebben voor een gepersonaliseerde winkelervaring, geeft 80 procent aan alles geïnteresseerd zijn in een dergelijke ervaring en is 75 procent actief gefrustreerd als personalisatie ontbreekt. Kortom, het valt niet te ontkennen dat personalisatie in retail een kritische succesfactor voor succes en winstgevendheid is.

Customer Experience