More stories

Premium

Campagnepanel # 181: ‘Verrassingseffect ontbreekt’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘adventcampagne’ van Google.  

Online marketing
Premium

2020: Het einde van 3rd party cookies

Het laatste jaar van het cookie als reclamemiddel staat voor de deur. Techbedrijven wijzen het dan toch eindelijk naar de uitgang. Dat besef drong in 2020 door tot de reclame- en mediawereld.

Online advertising

15 marketing automation trends in het nieuwe normaal van 2021 [Volgens 10 experts]

Persoonlijke benadering en het verrijken van data staan centraal bij marketing automation. 15 marketing automation trends die echt het verschil gaan maken.

Marketing
Premium

Beslist.nl stopt met display

Beslist.nl stopt per 1 januari met display uitingen op zijn Nederlandse en Belgische site. Men wil zich concentreren de verdere uitrol van Smart Bidding, waarbij Beslist voor elke webshop zijn gewenste ROAS (Return On Advertising Spend) wil verwezenlijken.

Online advertising
Premium

John de Mol en Facebook treffen schikking over misleidende bitcoinadvertenties

John de Mol en Facebook hebben een minnelijke regeling getroffen in hun geschil over de misleidende bitcoinadvertenties op Facebook, met de naam of beeltenis van John de Mol.

Online advertising

Marketeer aan het stuur: goed idee!

Het beeld dat de klant van je heeft is een optelling van alle impressies op alle touchpoints. En juist marketeers kunnen die impressies optimaal regisseren.  

Customer Loyalty

Een goed gesprek over online B2B-leads genereren (die ook nog wat opleveren)

Kijk mee hoe Pim van Wetten (Omron)met een bijna eindeloos assortiment, meerdere B2B-markten bedient én digitaal leads genereert.

Marketing automation
Premium

Online adverteren bij Ster enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen

Online adverteren bij Ster is vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap.

Online marketing

Een succesvol webinar organiseren in 12 stappen (Infographic)

Webinars: een must tijdens lockdowns, maar ook in ‘normale’ tijden nuttig om je boodschap over te brengen. Alle do’s en en don’ts in een handig stappenplan. 

Communicatie

Er komt veel kijken bij online sales voor B2B-bedrijven

In korte tijd is de B2B-markt overgestapt naar digitaal werken. Hoe ga je daar in je sales-werk mee om? Vijf vragen over digitale salestrajecten.

Communicatie
Premium

Innovatieve instore technologie heeft potentie

Winkeliers kunnen meer klanten trekken met innovatieve instore technologie. Dat is de belangrijkste conclusie uit het onderzoek ‘Meer bezoekers naar mijn winkel’ van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam.

Retail
Premium

Wehkamp stopt AR in app om make-up te laten testen

Wehkamp zet augmented reality in zodat zijn klanten make-up kan testen op de smartphone, als ware dat een digitale spiegel.

Augmented Reality

Advanced tv inzetten in voor betere merkprestaties

Advanced tv kan campagnes naar een hoger niveau tillen. Hoe werkt advanced tv en wat maak het zo interessant voor merken?

Online marketing

Zeven tips om je website in de top 10 van Google te krijgen

Al flink geïnvesteerd in SEO, maar zonder echt grote resultaten? Deze vier tips zijn het laatste zetje naar de top 10, top 5 en top 3 van Google.

SEO

Juul Manders (BALR./433/Wannahaves): ‘De echte de sexiness zit aan de achterkant’

Op de eerste rij bij social commerce via Instagram, een social academy en ‘Netflix voor voetbal’. Bij BALR., 433 en Wannahaves wordt op meerdere borden geschaakt en betaalt de samenhang tussen de drie bedrijven zich momenteel fors uit. “Ieder gesprek met merken levert wel iets op”, stelt CEO en medeoprichter Juul Manders. En toch is het alle zeilen bijzetten in deze roerige tijden.

Marketing