More stories

B2B sales: digital first wordt de norm

Beslissers praten liever niet met salesmensen en die trend zet door. Vier tips om je salesfunnel in te richten op online sales.   

Contentmarketing
Premium

Bestedingen tv-reclame door e-commercebedrijven met 50 procent gestegen

In vijf jaar tijd zijn de bestedingen aan tv-reclame door Nederlandse en Belgische e-commerce bedrijven met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising
Premium

Kwart verkopers bol.com adverteert daar ook

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar verdubbeld tot een kwart. Hoe groot het gemiddelde budget van de 10.858 adverteerders in december was, is niet bekend.

Marketplaces
Premium

Duitse topambtenaar: cookiebanners moeten toegankelijker

Een topambtenaar van het Duitse federale Ministerie van Justitie wil dat gebruikers in de toekomst makkelijker cookies kunnen weigeren.

Analytics
Premium

MediaMonks wordt uitgebreid met STAUD STUDIOS

MediaMonks wordt uitgebreid met STAUD STUDIOS uit Stuttgart, in 1983 opgericht door autofotograaf René Staud en tegenwoordig geleid door zijn zoons Pascal and Patrick Staud.

Digital Agencies

Klem in data-analyse: zo boek je wél business resultaten

Grote hoeveelheden data analyseren, iedereen doet het inmiddels. Maar dan…? Hoe zorg je ervoor dat data omgezet wordt in acties en meetbare resultaten?

Data
Premium

‘Nederland tweede van Europa in aantal gemelde datalekken sinds invoering AVG’

Nederland staat met 66.527 incidenten op de tweede plek met het hoogst aantal gemelde datalekken in Europa sinds de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in mei 2018. Alleen Duitsland deed meer officiële meldingen van datalekken (77.747). Dit becijferde internationaal advocatenkantoor DLA Piper in het jaarlijkse rapport over geldboetes en datalekken.

Security
Premium

ACM dwingt webshop te stoppen met inzet van neplikes en nepvolgers

Webwinkel Bicep Papa moet van toezichthouder ACM onmiddellijk stoppen met het gebruik van neplikes en nepvolgers bij de promotie van zijn producten via sociale media als Instagram.

Social

Waarom telefonie belangrijk blijft als klantcontactkanaal: 5 redenen 

Voor klantcontact is telefonie is ook anno 2021 nog alive and kicking.  Betrouwbaarheid, gemak en direct contact spelen bij klanten een grote rol. 

Customer Service

Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in

Marketing automation in de praktijk brengen gaat veel verder dan alleen nieuwe tooling implementeren. Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in. 

Marketing automation
Premium

Maiko Valentijn nieuwe CEO van GroupM

Maiko Valentijn wordt de nieuwe Chief Executive Officer van GroupM. In die rol overziet hij de activiteiten van GroupM, Mindshare, Wavemaker, MediaCom en Greenhouse. In totaal werken 900 mensen voor de groep vanuit Amsterdam, Eindhoven en Sittard.

Marketing
Premium

Adcombi opent kantoor in Duitsland

Adcombi brengt zijn technologie voor lokaal adverteren naar Duitsland. Directeur Gerrit Reinders ziet dat merken en retailers de coronatijd gebruiken om zich te bezinnen op hun overgangsstrategie voor digitale transformatie.

Marketing

Vijf manieren om je contentstrategie te boosten in een omnichannel-wereld 

Het is een uitdagende tijd voor contentmarketing. Met de volgende vijf inzichten kun je je contentstrategie naar een hoger niveau tillen.

Achtergrond
Premium

Cannes Lions keert terug als fysiek event in juni 2021

De jurering en uitreiking van de reclamevakprijzen Cannes Lions vindt dit jaar weer zoals gebruikelijk plaats in Frankrijk, met een fysiek event aan de Middellandse Zee.

Marketing

We moeten ITP nu echt serieus gaan nemen

Nu Intelligent Tracking Prevention zo ongeveer de standaard wordt, moeten online marketeers echt voor een nieuwe benadering kiezen. Gelukkig is er nog veel mogelijk.  

Online marketing