More stories

600 klachten bij Autoriteit Persoonsgegevens sinds AVG

Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft sinds 25 mei, toen de AVG ging gelden, ruim 600 klachten ontvangen over schending van privacyrechten. Vierhonderd klachten zijn inmiddels geanalyseerd.

AVG

Britse ACM: Hotelboekingssites in overtreding

De Britse consumentenautoriteit CMA gaat optreden tegen wijdverbreide misstanden bij hotelboekingssites. Reizigers worden worden niet eerlijk behandeld.

Travel

Papieren folder blijft stabiel bereiksmedium

De papieren folder raakt uit de gratie. Maar iets meer dan de helft van de Nederlanders zou de papieren folder missen als ze niet meer zou verschijnen. Dat blijkt uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Online marketing

‘Meer duidelijkheid over toepassing privacywet nodig’

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Persoonsgegevens in een brief gevraagd meer duidelijkheid te geven over de toepassing van de nieuwe privacywet in de praktijk. Nu pakken sommige bedrijven de ruimte voor een eigen interpretatie van de wet.

Privacy

Onderzoek: online shoppers kopen vaker internationaal

Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.

Cross Border

Advertentieproducten Google heten voortaan gewoon Google Ads

Google neemt afscheid van de merken AdWords en DoubleClick. Om verwarring bij klanten te voorkomen wordt voortaan de naam Google Ads gehanteerd.

Online advertising
Premium

Google optimalisatie: van mobile-first naar AI-first index

De afgelopen twee jaar werd er – in aanloop naar de mobile-first index – veel nadruk gelegd op het mobielvriendelijk maken van websites. Het is de vraag of we daarmee de lading van de ‘mobile-first ontwikkeling’ wel écht goed dekken. Zo begint artificial intelligence (AI) een toenemende rol te spelen in de zoekresultaten. Maar hoe kun je je focus verschuiven van mobile-first naar een AI-index? Welke ontwikkelingen maakt Google hierin door en hoe kun je als SEO consultant op de kansen van de AI-first index inspelen?

Artificial Intelligence
Premium

Patrick Boom nieuwe CCO bij Burst

Digitaal bureau Burst creëert met de aanstelling van Patrick Boom als CCO een nieuwe directiepositie. Hij moet helpen de groei in binnen- en buitenland te versnellen. Zijn internationale ervaring, onder meer als oud-managing director van Clockwork, draagt daaraan bij.

Digital Agencies

Broodjesketen Panos digitaliseert klantenprogramma

Broodjeszaak Panos heeft zijn klantenprogramma gedigitaliseerd. De plastic kaart wordt na 23 jaar vervangen door een app.

Customer Loyalty

Artificial intelligence: het nieuwe AB-testen

Hyperpersonalisatie is voor bedrijven met een grote klantendatabase alleen mogelijk met behulp van artificial intelligence. De technologie is inmiddels dusdanig doorontwikkeld dat je je e-mailmarketing ermee kunt optimaliseren. Het is de next step na AB-testen, maar hoe pas je het toe?

E-mailmarketing
Premium

Line-up Dutch Digital Day 2018 compleet

Dutch Digital Agencies organiseert de vierde editie van Dutch Digital Day met een nationale en internationale line-up. Tijdens Dutch Digital Day aanstaande vrijdag komt de digitale industrie samen voor een injectie next-level inspiratie. In één middag kun je worden geïnspireerd door de missie naar de rode planeet, de opkomst van intelligente machines, de ex-leider van de Lating Kings, de design director voor de Hillary Clinton Campaign en ’s werelds eerste cyborg.

Digital Agencies

MKB Online Benchmark: ondernemingen laten wel heel veel SEO-kansen liggen

Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het MKB in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen. Dat blijkt uit de MKB Online Benchmark 2018 van webtexttool en e-Ziner. Met dit simpele SEO stappenplan valt voor veel MKB-ondernemers al veel te winnen.

Marketing

Website redesignen? Dit zijn de 5 learnings van HotelSpecials

2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”

Web-design

Emerce Fashion: Ready, set, Insta Stories!

Maak jij al stories? Deze mobiele, beeldvullende en visuele verhalen zijn de laatste tijd sterk in trek. Millennials verkiezen stories zelfs boven de traditionele, blijvende content van Instagram. Ook websites stappen over naar dit format en niet zomaar: Stories zijn ideaal voor behind the scenes shots en bovendien hét perfecte middel om jezelf of je merk op een menselijke manier te presenteren. Ready, set, Insta Stories! Kirsten Jassies vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Contentmarketing

Infographic: The Cool Kids

Zeker vijftig procent van de influencers maakt content voor merken en 79 procent is van plan om dat nog vaker te doen, volgens cijfers van Mavrck. Die daarnaast zegt dat influencers het niet alleen maar om het geld doen, al is dat meegenomen. Het merendeel is wel geïnteresseerd in gratis producten of diensten. AdWeek verzamelde enkele interessante weetjes, zoals dat 95 procent van de influencers vrouw zijn.

Influencer marketing