Nieuwe app maakt van daten game
Match Group, het bedrijf achter datingsapps als Tinder, heeft een nieuwe app gelanceerd die van daten een game maakt. Het nieuwe product komt voort uit een interne Ideathon.
Match Group, het bedrijf achter datingsapps als Tinder, heeft een nieuwe app gelanceerd die van daten een game maakt. Het nieuwe product komt voort uit een interne Ideathon.
Adverteerders geven vanaf volgend jaar meer geld uit reclame op mobiele kanalen dan op desktop. En algemeen gesproken gaat er meer reclamegeld naar digitale kanalen dan offline, zoals televisie en print.
Het is steevast mijn ‘oneliner’ tijdens een introductierondje: “ik houd van creativiteit, maar als we het resultaat niet meten, is het maar een dure hobby.” Meestal zorgt deze opmerking voor glimlachende gezichten. Een mooie ijsbreker, maar ik meen het serieus.
‘Eat Your Feed’ verandert je Insta-feed in een menukaart. Met recepten die mogelijk worden gemaakt door Knorr. Het merk van Unilever heeft in Engeland een campagne draaien dat gepersonaliseerde maaltijden maakt op basis van iemands specifieke ervaringen. Een AI-tool leest zijn feed uit en zoekt overeenkomsten met een receptendatabase. De draai naar het exotische is het gevolg van een herpositionering van het merk Knorr. De marketeers werken niet enkel meer met demografische kenmerken maar pakken het domein ‘flavour & foodiness’.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft 22 0900-nummers ingetrokken van in totaal negen verschillende bedrijven. Een aantal van deze betaalde informatienummers werd gebruikt voor het aanbieden van dure doorschakeldiensten met een tarief per minuut. Ook moesten bellers een tarief betalen terwijl er helemaal geen dienst werd geleverd.
E-mail- en marketingautomationspecialist Spotler heeft branchegenoot CommuniGator uit Engeland overgenomen voor 14,4 miljoen euro.
Sommige reizigers bezoeken wel 38 websites voordat zij daadwerkelijk een ticket boeken. Om deze potentiële klanten voor zich te winnen, moet de reisbranche zich aanpassen aan nieuwe digitale-marketingstrategieën. Hoe helpt kunstmatige intelligentie hierbij?
Jarenlang hebben marketeers op basis van onderbuikgevoel beslissingen moeten nemen. Maar nu er steeds meer (digitale) informatie beschikbaar is, en data inmiddels alles is waar we nog over lijken te spreken, dringt de vraag op: wat is eigenlijk een betere basis voor marketingbeslissingen? Informatie of intuïtie?
In 2018 wordt er voor het eerst meer reclame-inkomsten gegenereerd uit mobiele dataverbindingen dan via vaste internetverbinding. Dat voorspelt accountants- én adviesbureau PwC in zijn Global Entertainment & Media Outlook 2018 – 2022.
Unilever koopt geen volgers op sociale media en wil geen zaken doen met partijen die volgers kopen op sociale media. Marketingbaas Keith Weed kondigt dat vandaag aan en begint met Dove-zeep en Hellmann-mayonaise.
Het jaarlijkse internationale prijzencircus Cannes Lions is begonnen. In de Franse badplaats vielen achttien nominaties toe aan Nederlandse bureaus, waaronder veel digitaal werk.
Zondag is Vaderdag, en dus doen online adverteerders weer erg hun best om ‘vaderlijke producten’ aan de man te brengen. Voor jongere vaders geldt: digitaal en mobiel zijn essentiële kanalen. Tachtig procent gebruikt YouTube voor oriëntatie. Mobiel is het medium om meer over het vaderschap te weten te komen. Een infographic over vaders, hun zelfbeeld en digitale media.
Philipse Business School en OBI4wan bundelen de krachten. Samen zullen deze organisaties de opleiding van webcare medewerkers ter hand nemen.
We staan aan de vooravond van de interactieve e-mail. Vroeg of niet, een klein clubje riep het afgelopen jaar zelfs al uit tot het jaar van. Maar behalve enthousiasme worden er twaalf maanden later ook uitdagingen gezien.
In de praktijk blijken consumenten weinig van ‘de klant centraal stellen’ te merken. Voor een deel komt dat doordat organisaties druk bezig zijn om interne uitdagingen het hoofd te bieden. Van die mooi bedachte customer experience blijft in de praktijk weinig over. Service Design geeft bedrijven een duidelijk framework én maakt van het ‘denken vanuit de klant’ een tweede natuur.