More stories

Zo maak je big data daadwerkelijk ‘big’

Je bent actief in een organisatie waar veel creativiteit aan campagnes wordt verwacht. Daarnaast ben je ook actief aan het werk met data. En je hebt inmiddels de beschikking over een aardige hoeveelheid data. Puristen zullen – terecht – zeggen dat een grote dataset niet gelijk staat aan big data. Deze vier stappen helpen om data slimmer in te zetten, ook zonder budget.

Strategy
Premium

Prappers Media stapt in voice: ‘Apparaten zijn er, tijd voor de apps’

Prappers Media, als bureau actief in appmarketing, start een apart label voor voice-oplossingen, Voice Search Digital. De slimme thuisapparaten en bijbehorende digitale assistenten die bijvoorbeeld Google en Amazon leveren, zijn slechts apparaten, zegt Managing Director Joey Scheufler. “De services moeten nu allemaal nog worden bedacht.”

Digital Agencies

HolidayPirates: groeien zonder Google

In 2017 heeft de reisbranche naar schatting 14 miljard dollar bijgedragen aan de omzet van Google. Voor dit jaar wordt een stijging van 20 procent verwacht. De meeste reisorganisaties accepteren de dominantie van Google als een gegeven. HolidayPirates Group vormt een uitzondering op deze regel.

Marketing
Premium

Technologietak MWM2 verder als Crowdtech

De technologietak van marktonderzoeksbureau MWM2 gaat voortaan verder onder de naam Crowdtech. Crowdtech is de naam van het internationale label […]

Digital Agencies

Facebook ruimt weer apps op

Facebook stopt wederom met apps die niet zijn aangeslagen. Hello, Moves en tbh gaan de komende weken al verdwijnen omdat ze nauwelijks werden gebruikt.

Facebook

Facebook past beleid aan na onderzoek AP

Facebook heeft haar gegevensbeleid aangepast na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Privacy

In de B2B levert marketing automation eindelijk goede leads op

27 procent van de B2B-organisaties gebruikmaakt van marketing automation, een groei van zes procent. Dat zijn geen grote aantallen. Waarom komt marketing automation in de B2B zo moeizaam van de grond? De positieve trend: marketing automation levert meer op dan alleen ‘kale’ data. In 2018 levert marketing automation eindelijk gekwalificeerde leads op.

Marketing automation
Premium

Halfjaaromzet Snakeware: 2 miljoen euro

Digitaal bureau Snakeware boekt over de eerste zes maanden van 2018 een omzet van twee miljoen euro, een toename van veertig procent.

Digital Agencies

Dept ontwikkelt nieuwe website voor Butlin’s

Butlin’s, dat sinds 1936 gezinsvakanties aan de Britse kust verzorgt, gaat samen met Dept een nieuwe website ontwikkelen. Het doel is om vakantie-inspiratie te bundelen met een gemakkelijk boekingsproces.

Web-design

‘Chat vult gat dat apps achterlaten’

Chat vult het gat dat apps achterlaten. Dat stelt Wim La Haye van Bluebird Day op E-Commerce Live!. Chat heeft als groot voordeel dat het via verschillende kanalen kan lopen en precies aansluit op de plekken waar een klant toch al aanwezig is. De belangrijke vraag die hem de komende tijd bezighoudt is wat chatbots – die steeds vaker worden ingezet om de gesprekken te automatiseren – doen voor de customer lifetime value.

Customer Engagement
Premium

Eurail: content overtuigt de reiziger om te boeken

Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]

Customer Engagement
Premium

Jurgen Retra weg bij digitaal bureau RLVNT

Jurgen Retra heeft digitaal bureau RLVNT verlaten. Zijn vertrek is het gevolg van een zakelijk verschil van inzicht omtrent het door de onderneming te voeren beleid.

Digital Agencies
Premium

RAI zet kunstmatige intelligentie in voor aanbevelingen

Beurs- en congresorganisatie RAI Amsterdam gaat kunstmatige intelligentie inzetten om bezoekers van de site op bepaalde evenementen en exposanten te wijzen.

Artificial Intelligence

Is Google AdWords effectiever dan adverteren op Facebook en Instagram?

Voor veel organisaties is Google AdWords inmiddels een vertrouwde en vanzelfsprekende manier van adverteren. Facebook en vooral Instagram zijn in dat opzicht nog relatieve nieuwkomers, maar hebben een enorm bereik. Kun je die nog links laten liggen? Een vergelijking.

Online advertising

Zo zet je een customer journey op met relationele data

Anders dan je op basis van sommige recente berichten misschien zou verwachten, zijn relationele databases prima in staat grote hoeveelheden data op te slaan en te benaderen. Mijn bewering is dan ook dat relationele databases nog steeds een plek hebben in de nieuwe wereld. Hoeveel organisaties in Nederland (en in de meeste andere landen), hebben dusdanig veel data dat zij een relationele oplossing zijn ontgroeid? Die groep is klein. Of liever gezegd: de groep organisaties die vandaag de dag nog veel baat heeft bij relationele databases is zeer groot. Fun fact:  BWIN, een van de grootste online wedkantoren, draait (razendsnel) op een SQL oplossing. Dagelijks hebben zij ruim een miljoen transacties, slechts een schijntje van wat zij aankunnen. Ze kunnen moeiteloos opschalen tot 250.000 transacties per seconde (…).

Customer Engagement