More stories

MKB Online Benchmark: ondernemingen laten wel heel veel SEO-kansen liggen

Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het MKB in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen. Dat blijkt uit de MKB Online Benchmark 2018 van webtexttool en e-Ziner. Met dit simpele SEO stappenplan valt voor veel MKB-ondernemers al veel te winnen.

Marketing

Website redesignen? Dit zijn de 5 learnings van HotelSpecials

2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”

Web-design

Emerce Fashion: Ready, set, Insta Stories!

Maak jij al stories? Deze mobiele, beeldvullende en visuele verhalen zijn de laatste tijd sterk in trek. Millennials verkiezen stories zelfs boven de traditionele, blijvende content van Instagram. Ook websites stappen over naar dit format en niet zomaar: Stories zijn ideaal voor behind the scenes shots en bovendien hét perfecte middel om jezelf of je merk op een menselijke manier te presenteren. Ready, set, Insta Stories! Kirsten Jassies vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Contentmarketing

Infographic: The Cool Kids

Zeker vijftig procent van de influencers maakt content voor merken en 79 procent is van plan om dat nog vaker te doen, volgens cijfers van Mavrck. Die daarnaast zegt dat influencers het niet alleen maar om het geld doen, al is dat meegenomen. Het merendeel is wel geïnteresseerd in gratis producten of diensten. AdWeek verzamelde enkele interessante weetjes, zoals dat 95 procent van de influencers vrouw zijn.

Influencer marketing

Philips met AR-app baarddragers in Cannes

‘Hoe zou een baard mij staan en welke precies?’, is een vraag die menig man zich wel eens stelt. Philips geeft antwoord op die vraag met een speciale AR-app, die het deze week toonde in Cannes.

Mobile

RTL dweept met AdConnect in Cannes

RTL Group profileerde zich afgelopen week op het Cannes Lions International Festival als een serieus alternatief voor Facebook en Google met zijn digitale videoplatform AdConnect.

Video

SAP stort zich op CRM: ‘Draait niet meer om sales, maar de klant’

De koek leek al aardig verdeeld te zijn, maar SAP denkt nog een slag te kunnen slaan op de markt voor customer relationship management (CRM). Met een nieuwe suite, met daarin diverse opgekochte bedrijven, verwacht het hoge ogen te gooien. De verkoop staat niet langer centraal. Het gaat om de klant, zijn profiel en uiteindelijk dus de loyaliteit.

Customer Loyalty

Mobiele reclamecampagne AB InBev in blockchain

AB InBev denkt dat het de eerste is die een mobiele reclamecampagne heeft gedraaid met blockchain. De bierbrouwer wil transparant werken en realiseert ook nog eens kostenbesparing tussen de tien en dertig procent.

Online advertising

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar winnaars DDMA Email Awards 2018

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar zijn de winnaars DDMA Email Awards 2018. FrieslandCampina won in de categorie beste E-mail Campagne. Corendon in de nieuwe categorie Single Shot en Kim de Klerk van NS Internationaal werd bekroond tot E-mail Professional.

E-mailmarketing

Nieuw bureau helpt bedrijven met datastrategie

Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.

Marketing

Facebook stopt autoplay videoreclames in Messenger

Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.

Facebook Advertising

D-reizen lanceert WhatsApp-game

D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro. 

Campagnes

Vaker nieuwe technieken ingezet voor e-mailcampagnes

De goede doelenbranche is de grootste stijger van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018 die vandaag is verschenen. De branche scoorde het hoogst met open- en klikgedrag. Branchevereniging DDMA baseert zich voor dit onderzoek op de analyse van 4,5 miljard verstuurde e-mails en 177.000 campagnes.

E-mailmarketing

1 miljard gebruikers voor Instagram, gaat concurrentie aan met YouTube

Instagram is door de grens van 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers gegaan. In september 2017 stond de teller nog op 800 miljoen. Ook is vandaag een nieuwe videodienst IGTV gelanceerd.

Social

Reclame in VR en AR krijgt met programmatic platform vorm

Een Zweedse start-up is een programmatic platform gestart voor reclames in augmented en virtual reality. Bijzonder aan de advertenties die het bedrijf uitserveert is dat ze ‘native’ zijn. Ze gaan dus als het ware op in de omgeving. Daarmee zeggen de Zweden een primeur in handen te hebben. De manier waarop de virtuele wereld en advertentiemarkt samenkomen, krijgt dus beetje bij beetje vorm.

Programmatic