More stories

Premium

Channel 4 zet AI in voor tv-reclame

De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.

Artificial Intelligence
Premium

Vijf vragen over MediaMonks

Reclameman Sir Martin Sorrell neemt voor 300 miljoen euro het Hilversumse MediaMonks over. Het full service bureau, dat in de afgelopen jaren heel wat creatieve prijzen binnensleepte, gaat naar eigen zeggen ‘gewoon op de oude voet door’.

Digital Agencies
Premium

MediaMonks voor 300 miljoen euro naar Martin Sorrell

Martin Sorrell betaalt 300 miljoen euro voor het Nederlandse MediaMonks. Beide partners hebben de overname dinsdag bevestigd.

Digital Agencies

Google Marketing Platform: meer dan alleen een rebranding?

Google kondigt haar nieuwste suite aan: het Google Marketing Platform. Nieuwe producten, nieuwe functies? Niet zozeer, de meeste nieuwigheden zijn een gevolg van de rebranding. Het is in principe een herverpakking van hun huidige on-site (Google Analytics) en media (Doubleclick en Adwords) producten. De connectie tussen beiden ontbrak en leverde daardoor de nodige rompslomp en inefficiency voor agencies en adverteerders op.

Online marketing

Cognitive Intelligent Advertising: targeten met gezichtsherkenning

Steeds meer out-of-home objecten worden gedigitaliseerd. De aloude posters worden vervangen door digitale advertenties. In combinatie met gezichtsherkenning biedt dit nieuwe kansen voor gericht adverteren.

Online advertising
Premium

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising

Google heeft Nederlandse online branche in wurggreep

Uitgevers lopen miljoenen euro’s reclameomzet mis, exchanges draaien suboptimaal en profielinformatie wordt niet gemeten. Een internationaal branche-initiatief moest de digitale sector een vliegende GDPR-start geven, maar Google traineert.

Programmatic

Infographic: SEO voor YouTube

De tweede zoekmachine na Google? YouTube, ook van Google. Goed voor maar liefst 3 miljard zoekopdrachten per week. En dus is het zaak dat je video ook echt gevonden wordt. Deze infographic van One Productions zet de SEO learnings voor YouTube op een rij.

Search
Premium

Minescape verandert naam in RecruitNow

Het digitale bureau Minescape verandert zijn naam in RecruitNow om zijn specialisme in arbeidsmarktcommunicatie beter te weerspiegelen.

Digital Agencies

Leerstoel datawetenschappen voor Nyenrode

Nyenrode Business Universiteit krijgt een leerstoel Data Science. Ruud Wetzels zal zich binnen deze leerstoel richten op toepassingen van Artificial Intelligence (AI), wiskunde en statistiek in het bedrijfsleven.

Analytics

Nieuwe Tele2-app slimmer door machine learning

Tele2 introduceert voor al haar klanten met een mobiel abonnement een zelfservice-app die ‘letterlijk en figuurlijk naar klanten luistert’. Naast de gebruikelijke navigatie kunnen klanten de MijnTele2-app namelijk in gewoon Nederlands via chat vragen stellen.

Customer Service

EU stelt deadline voor databescherming VS

Het Europees Parlement wil dat de VS beter aan de Europese voorwaarden rondom databescherming voldoen. Zo niet, dan moet het bestaande Privacy Shield-akkoord worden opgeschort.

Privacy

Gepersonaliseerd wijnadvies bij de Wijnbeurs

In deze casestudy worden een aantal handvatten aangereikt voor het toepassen van personalisatie binnen e-commerce. De Wijnbeurs is door het combineren van een e-mailmarketing systeem met een data management platform in staat om websitebezoekers gepersonaliseerd wijnadvies te geven. Dit advies wordt gegeven door de sommeliers van de Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Aad van Musscher commercieel directeur van We adapt

We adapt, dat dynamic advertising toegankelijk maakt voor adverteerders en bureaus, heeft Aad van Musscher aangetrokken als commercieel directeur. Hij wordt verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten.

Online advertising