More stories

Opt-in voor privacy voor de ideale customer journey

Personalisatie van content in meerdere kanalen gebeurt gelukkig steeds vaker. Ondanks dat de AVG in de basis om iets anders gaat, is de markt zich ineens veel bewuster geworden van hoe belangrijk het is om 1st en 3rd party cookies te mogen plaatsen van je websitebezoeker.

Conversie

Prappers Media lanceert voice label

Appmarketing bureau Prappers Media lanceert een nieuw label Voice Search Digital dat zich helemaal richt op voice strategieën en diensten.

Marketing
Premium

‘Marketingbanen weg door kunstmatige intelligentie’

Automatisering en kunstmatige intelligentie zullen komende jaren banen overnemen in de marketingsector, ook of juist die van specialistische online marketeers. Dat zegt de topman van Rocket Internet Oliver Samwer.

Artificial Intelligence

Haal meer conversie uit je website met Hotjar

Leer te werken met Hotjar voor meer conversies. Met deze online tool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers. Je ziet hoe ze door je site navigeren, wat ze doen en vooral ook… waar ze afhaken, zodat jij alle obstakels doelgericht kunt verwijderen.

Marketing

Emerce B2B Digital: ‘Het aankoopproces is vaak niet lineair’

Marketing automation, we lezen er al jaren over, maar wat levert het nu écht op? Niet alleen in views, maar gewoon in euro’s omzet? Jop Hessel van AFAS Software heeft er inmiddels ruime ervaring mee. Want AFAS levert een product dat je niet dagelijks aan klanten verkoopt. Hessel is een van de sprekers op Emerce B2B Digital dat komende week in Maarssen wordt gehouden.

Marketing automation
Premium

Emerce Social Travel Awards 2018: wie zijn de winnaars?

Tijdens Emerce Travel, het jaarlijkse evenement voor online reisprofessionals, zijn de Social Travel Awards uitgereikt aan de vier uitblinkers in social media op de Nederlandse markt.  

Social

Nieuwe website voor Dirk.nl

Supermarktketen Dirk heeft een nieuwe website laten ontwikkelen die voorsorteert op e-commerce, maar dat aspect nog niet activeert.

Retail

De Persgroep, Sanoma en TMG met datadienst NLProfiel

De drie uitgevers beginnen samen de datadienst NLProfiel om adverteerders van meer en betere profielgegevens te voorzien. Het project staat open voor deelname van andere partijen uit media en e-commerce.

Online advertising

Nederlands ‘keurmerk’ jokt over AVG (update)

Een bedrijf uit het Nederlandse Leek benadert Belgische ondernemingen met regelrechte leugens over de AVG-wetgeving. Dat meldt de Belgische nieuwssite Datanews.

Marketing

Customer journey optimalisatie met het see-think-do-care model

Is de klantreis van je klant inzichtelijk en weet je wat ze in iedere fase nodig hebben om over te gaan tot een aankoop? Deze whitepaper beschrijft hoe je met behulp van het see-think-do-care model van Google doelgericht aan de slag kunt. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips om de customer journey in kaart te brengen en te optimaliseren. 

B2B Digital

‘Twee van de drie websites overtreden nieuwe privacywet’

Twee van de drie websites overtreden de nieuwe privacywetgeving. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar 150 sites. Veel websites plaatsen tracking cookies vóórdat bezoekers toestemming hebben gegeven of vragen die toestemming niet op de juiste manier.

AVG

bol winnaar Best Social Awards

Bol.com eindigde vanavond de grote winnaar bij de zakelijke uitreiking van The Best Social Awards. Het bedrijf won in de categorie Beste Merk en Beste Webcare. Andere winnaars zijn onder meer Bavaria (Beste Campagne met #carnavalvrij), HEMA (Beste Inhaker met ‘zomerjurkje’) en Van Gogh Museum (Beste Innovatie).

Social
Premium

NVM kiest M2Media als mediapartner

NVM, de grootste Nederlandse vereniging voor makelaars, taxateurs en vastgoeddeskundigen, schakelt M2Media in als partner voor alle media-activiteiten. M2Media gaat vanaf zowel de strategie als de media-inkoop voor de vereniging verzorgen, zowel online als offline.

Digital Agencies
Premium

Aandacht Pervorm verschuift door nieuwe datavraagstukken

Pervorm en Candid Group hebben aangekondigd officieel te gaan samenwerken. Behalve dat het digitale marketingbedrijf en het netwerk van onder meer mediabureaus elkaars diensten aanbieden, spreken beide ook van een strategisch verband. Giuseppe Salvaggio ziet als mede-oprichter van Pervorm een nieuwe behoefte in de markt.

Digital Agencies

Neuromarketing als brainhacker – wie houdt wie voor de gek?

‘Even Apeldoorn bellen’. Iedereen kent de slogan, weet wel een paar commercials te noemen. En ze worden overwegend ook positief gewaardeerd. Ze zijn grappig, fris en spreken tot de verbeelding. Maar … van wie is die reclame eigenlijk? En wat heeft neuromarketing daarmee te maken? 

Customer Experience