Philips met AR-app baarddragers in Cannes
‘Hoe zou een baard mij staan en welke precies?’, is een vraag die menig man zich wel eens stelt. Philips geeft antwoord op die vraag met een speciale AR-app, die het deze week toonde in Cannes.
‘Hoe zou een baard mij staan en welke precies?’, is een vraag die menig man zich wel eens stelt. Philips geeft antwoord op die vraag met een speciale AR-app, die het deze week toonde in Cannes.
RTL Group profileerde zich afgelopen week op het Cannes Lions International Festival als een serieus alternatief voor Facebook en Google met zijn digitale videoplatform AdConnect.
De koek leek al aardig verdeeld te zijn, maar SAP denkt nog een slag te kunnen slaan op de markt voor customer relationship management (CRM). Met een nieuwe suite, met daarin diverse opgekochte bedrijven, verwacht het hoge ogen te gooien. De verkoop staat niet langer centraal. Het gaat om de klant, zijn profiel en uiteindelijk dus de loyaliteit.
AB InBev denkt dat het de eerste is die een mobiele reclamecampagne heeft gedraaid met blockchain. De bierbrouwer wil transparant werken en realiseert ook nog eens kostenbesparing tussen de tien en dertig procent.
FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar zijn de winnaars DDMA Email Awards 2018. FrieslandCampina won in de categorie beste E-mail Campagne. Corendon in de nieuwe categorie Single Shot en Kim de Klerk van NS Internationaal werd bekroond tot E-mail Professional.
Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.
Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.
D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro.
De goede doelenbranche is de grootste stijger van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018 die vandaag is verschenen. De branche scoorde het hoogst met open- en klikgedrag. Branchevereniging DDMA baseert zich voor dit onderzoek op de analyse van 4,5 miljard verstuurde e-mails en 177.000 campagnes.
Instagram is door de grens van 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers gegaan. In september 2017 stond de teller nog op 800 miljoen. Ook is vandaag een nieuwe videodienst IGTV gelanceerd.
Een Zweedse start-up is een programmatic platform gestart voor reclames in augmented en virtual reality. Bijzonder aan de advertenties die het bedrijf uitserveert is dat ze ‘native’ zijn. Ze gaan dus als het ware op in de omgeving. Daarmee zeggen de Zweden een primeur in handen te hebben. De manier waarop de virtuele wereld en advertentiemarkt samenkomen, krijgt dus beetje bij beetje vorm.
Match Group, het bedrijf achter datingsapps als Tinder, heeft een nieuwe app gelanceerd die van daten een game maakt. Het nieuwe product komt voort uit een interne Ideathon.
Adverteerders geven vanaf volgend jaar meer geld uit reclame op mobiele kanalen dan op desktop. En algemeen gesproken gaat er meer reclamegeld naar digitale kanalen dan offline, zoals televisie en print.
Het is steevast mijn ‘oneliner’ tijdens een introductierondje: “ik houd van creativiteit, maar als we het resultaat niet meten, is het maar een dure hobby.” Meestal zorgt deze opmerking voor glimlachende gezichten. Een mooie ijsbreker, maar ik meen het serieus.
‘Eat Your Feed’ verandert je Insta-feed in een menukaart. Met recepten die mogelijk worden gemaakt door Knorr. Het merk van Unilever heeft in Engeland een campagne draaien dat gepersonaliseerde maaltijden maakt op basis van iemands specifieke ervaringen. Een AI-tool leest zijn feed uit en zoekt overeenkomsten met een receptendatabase. De draai naar het exotische is het gevolg van een herpositionering van het merk Knorr. De marketeers werken niet enkel meer met demografische kenmerken maar pakken het domein ‘flavour & foodiness’.