More stories

ACM trekt 0900-nummers in na misbruik

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft 22 0900-nummers ingetrokken van in totaal negen verschillende bedrijven. Een aantal van deze betaalde informatienummers werd gebruikt voor het aanbieden van dure doorschakeldiensten met een tarief per minuut. Ook moesten bellers een tarief betalen terwijl er helemaal geen dienst werd geleverd.

Marketing

Spotler koopt CommuniGator uit Engeland

E-mail- en marketingautomationspecialist Spotler heeft branchegenoot CommuniGator uit Engeland overgenomen voor 14,4 miljoen euro.

Marketing automation

Uitdaging voor reisbranche zit in data-analyse

Sommige reizigers bezoeken wel 38 websites voordat zij daadwerkelijk een ticket boeken. Om deze potentiële klanten voor zich te winnen, moet de reisbranche zich aanpassen aan nieuwe digitale-marketingstrategieën. Hoe helpt kunstmatige intelligentie hierbij?

Travel

Intuïtie of informatie: hoe maak je de beste marketingbeslissing?

Jarenlang hebben marketeers op basis van onderbuikgevoel beslissingen moeten nemen. Maar nu er steeds meer (digitale) informatie beschikbaar is, en data inmiddels alles is waar we nog over lijken te spreken, dringt de vraag op: wat is eigenlijk een betere basis voor marketingbeslissingen? Informatie of intuïtie?

Analytics

‘Meer reclame-inkomsten uit mobiel dan vast internet’

In 2018 wordt er voor het eerst meer reclame-inkomsten gegenereerd uit mobiele dataverbindingen dan via vaste internetverbinding. Dat voorspelt accountants- én adviesbureau PwC in zijn Global Entertainment & Media Outlook 2018 – 2022.

Online marketing

Unilever treedt op tegen nepperij in influencermarketing

Unilever koopt geen volgers op sociale media en wil geen zaken doen met partijen die volgers kopen op sociale media. Marketingbaas Keith Weed kondigt dat vandaag aan en begint met Dove-zeep en Hellmann-mayonaise.

Social

Nederland 18 keer op shortlists Cannnes Lions

Het jaarlijkse internationale prijzencircus Cannes Lions is begonnen. In de Franse badplaats vielen achttien nominaties toe aan Nederlandse bureaus, waaronder veel digitaal werk.

Campagnes

Infographic: Wat adverteerders moeten weten over vaders

Zondag is Vaderdag, en dus doen online adverteerders weer erg hun best om ‘vaderlijke producten’ aan de man te brengen. Voor jongere vaders geldt: digitaal en mobiel zijn essentiële kanalen. Tachtig procent gebruikt YouTube voor oriëntatie. Mobiel is het medium om meer over het vaderschap te weten te komen. Een infographic over vaders, hun zelfbeeld en digitale media.

Marketing

Philipse Business School en OBI4wan samen in webcare opleidingen

Philipse Business School en OBI4wan bundelen de krachten. Samen zullen deze organisaties de opleiding van webcare medewerkers ter hand nemen.

Customer Service

Interactieve e-mails in opkomst, maar gepaard met uitdagingen

We staan aan de vooravond van de interactieve e-mail. Vroeg of niet, een klein clubje riep het afgelopen jaar zelfs al uit tot het jaar van. Maar behalve enthousiasme worden er twaalf maanden later ook uitdagingen gezien.

E-mailmarketing

Service design zorgt voor een betere customer experience

In de praktijk blijken consumenten weinig van ‘de klant centraal stellen’ te merken. Voor een deel komt dat doordat organisaties druk bezig zijn om interne uitdagingen het hoofd te bieden. Van die mooi bedachte customer experience blijft in de praktijk weinig over. Service Design geeft bedrijven een duidelijk framework én maakt van het ‘denken vanuit de klant’ een tweede natuur.

Service Design
Premium

Fitzroy aan de slag voor Nu.nl

Na een bureauoriëntatie is Fitzroy aan de slag gegaan voor NU.nl. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan.

Digital Agencies

Dept zet influencers in voor Signify (Philips Lighting)

Dept gaat samenwerken met influencers voor Signify, het voormalige Philips Lighting. Vijfentwintig zogenoemde brand ambassadors uit Nederland en België gaan content creëren om hun volgers te inspireren op het gebied van licht.

Influencer marketing

Omzet Adobe blijft maar stijgen

Adobe heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2,2 miljard dollar omzet gedraaid, 24 procent meer dan een jaar geleden. Over een jaar gemeten zit het bedrijf ruim boven de 8 miljard.

Web-design

Winnaars IAB Programmatic Awards bekend

IAB Nederland heeft voor de tweede keer de Programmatic Awards uitgereikt, een prijzenfestival waarbij campagnes met programmatic advertising en de mensen erachter in het spotlicht worden gezet.

Programmatic