More stories

Zoekwoordenonderzoek met Google Trends: 7 tips

Aan de basis van goede SEO-content ligt altijd een zoekwoordenonderzoek. We schreven er al eerder over. Een tool die veel mensen over het hoofd zien voor hun zoekwoordenonderzoek is Google Trends. SEO-expert Nick Churick van SEO-bedrijf Ahrefs deelt in dit artikel zijn 7 handigste tips om de beste zoekwoorden te vinden via Google Trends.

Search

Mozilla zoekt sponsors voor browser

Mozilla, de organisatie achter de browser Firefox, verkent opnieuw mogelijkheden om aan geld te komen. Voor zijn aangekochte dienst Pocket worden sponsors gezocht.

Online advertising

Internet grootste medium qua tijdsbesteding

Mediaconsumenten wereldwijd brengen dit jaar voor het eerst meer tijd door op internet dan voor de televisie. Het enige andere medium dat wint qua tijdsbesteding is de radio: plus vier procent.

Online advertising

De evolutie van header bidding-veilingen: kies je first of second price?

Publishers willen meer transparantie in header bidding en overwegen over te stappen op first price auctions. Wat zijn de mogelijke gevolgen daarvan en welke factoren veroorzaken de huidige complexiteit?

Programmatic

Infographic: De belangrijkste marketinglessen van Apple

De kwartaalcijfers eerder deze week mochten er weer zijn. Er valt dan ook veel te leren van Apple, zeker als het gaat om de marketing van producten en diensten. Een paar (bekende) lessen: houd het simpel, maak volop gebruik van testimonials (beoordelingen van gebruikers), creëer ervaringen in plaats van producten en focus op waarde in plaats van prijs. Deze infographic van The Website Group vertelt daar meer over.

Online marketing

LOI Hogeschool en Motion10 in Data & Analytics

LOI Hogeschool en ICT-consultancybedrijf Motion10 starten samen opleidingen op het gebied van Business Intelligence en Data & Analytics.

Analytics
Premium

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2018

Vandaag verschijnt de dertiende editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

Marketing

Kunstmatige intelligentie centraal in nieuwe koers Adobe

Adobe gaat zijn investeringen op het gebied van kunstmatige intelligentie fors uitbreiden. Dat vertelde CTO Abhay Parasnis donderdag in Londen op de Adobe Summit, het jaarlijkse marketingcongres dat zo’n 5000 klanten uit heel Europa trekt.

Adobe analytics

LEGO publiceert voice-app op Amazon Alexa

Speelgoedmaker LEGO brengt een app uit voor de interactieve praatpaal Amazon Alexa. Hij leest kinderverhalen voor terwijl de kroost al luisterend met het verhaal kan meebouwen.

Marketing
Premium

24AM’s ambitie: ‘Voorbij de clicks, merkeffecten door mobiele reclame’

Mobiel mediabureau MobPro is een creatief bureau gestart, 24AM. Het bedrijf wil creatie en media beter op elkaar afstemmen. Reclame en mobiel hoeven niet per se een slecht huwelijk te hebben, denkt oprichter Hans Veldhorst. “Een goed verstandshuwelijk is zeker mogelijk.”

Digital Agencies

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Facebook Advertising

‘Consument wil best betalen voor Facebook zonder persoonsgegevens’

Zeker de helft van Facebook gebruikers die werden ondervraagd door Research Intellinger en Pollfish zijn bereid om te betalen voor een Facebook versie die geen persoonsgegevens vergaart.

Privacy

Helft meer winst Criteo

Technologiebedrijf Criteo ziet de nettowinst in het eerste kwartaal met 45 procent groeien tot 21 miljoen euro. De verkopen namen toe met negen procent tot 564 miljoen.

Online advertising

‘Hoteliers zijn niet erg geïnteresseerd in nieuwe technologie’

De eigen website levert hotels evenveel directe boekingen op als vermelding in de zoekresultaten van Google of op TripAdvisor. Dit blijkt uit onderzoek van hotelchannelmanager SiteMinder.

Travel

Omstreden bedrijf Cambridge Analytica stopt

Als gevolg van wat het bedrijf noemt ‘oneerlijke negatieve publiciteit’ rond het dataschandaal van Facebook, heeft het Londense bureau besloten om zijn activiteiten per direct te staken.

Analytics