MWM2 doet marktonderzoek naar merken Verkade
Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.
Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.
Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers?
Wanneer organisch bezoekersverkeer een belangrijk aandeel van al je verkeersbronnen is, is SEO vanzelfsprekend topprioriteit. Minder vanzelfsprekend lijkt het daarentegen te zijn dat factoren als User Experience en Structured Data Markups, zeer belangrijk zijn geworden voor het boeken van resultaat in zoekmachines.
Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers bij de nominaties voor The Best Social Awards 2018. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureaus met de meeste nominaties.
De NPO begint een proef waarbij het 25 NPO-producties gaat verspreiden via streamingpartijen als extra bron van inkomsten. Met Netflix, Videoland en KPN zijn inmiddels akkoorden gesloten.
Bij OOHA Media, naar eigen zeggen ‘innovatieve partner in digitale snelwegreclame’, wordt de directie versmald tot Kim van den Broek (algemeen directeur) en Erik-jan van den Berg (commercieel directeur). De oprichters trekken zich terug.
Als je een klantreis vanuit het perspectief van affiliate marketing bekijkt, gebeurt er soms iets geks met de compensatie van de affliates. Het is bij veelgebruikte last-click-attributiemodellen namelijk alleen de laatste klik die compensatie krijgt voor zijn bijdrage. En dat is niet altijd eerlijk.
Publicis One betrekt komende week een nieuw kantoor in het Adammium, aan de Joop Geesinkweg 209 in Amsterdam.
Reclamebedrijf WPP, in het nieuws omdat oprichter en topman Martin Sorrell het veld moest aantijgingen van misbruik en wangedrag, sluit een matig kwartaal af. De omzet liep 4 procent terug naar 3,6 miljard pond. Dat kwam vooral door wisselkoerseffecten.
Elk zichzelf serieus nemend online platform stimuleert bedrijven om videocontent te maken. Worden die daarmee niet té afhankelijk van deze social media? Jonatan de Boer, Managing Director van OnLane, deelde op The Social Conference zijn kijk.
Dotmailer is een Magento-partner en e-mailserviceprovider voor gerenommeerde merken. De integratie van de twee biedt kansen voor e-mailmarketing.
ABN AMRO, Zilveren Kruis, AH, KRO-NCRV en IKEA zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.
Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.
Oprichter JB Rudelle keert terug als CEO van het adtechbedrijf Criteo. De huidige CEO Eric Eichmann blijft als adviseur verbonden aan het Franse bedrijf.
Groei is niet meer het enige dat centraal staat bij Alibaba. De e-commercereus stampt programma’s uit de grond om gebruikers van de diverse platformen loyaal te houden. De meest recente toevoeging is een zeer exclusieve club. Het moet zowel voor merken als consumenten benadrukken dat er ook een plek is voor luxe bij het Chinese internetbedrijf.