More stories

MWM2 doet marktonderzoek naar merken Verkade

Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.

Marketing

Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 

Influencer marketing

De veranderende rol van de SEO-specialist en het belang van Syntax

Wanneer organisch bezoekersverkeer een belangrijk aandeel van al je verkeersbronnen is, is SEO vanzelfsprekend topprioriteit. Minder vanzelfsprekend lijkt het daarentegen te zijn dat factoren als User Experience en Structured Data Markups, zeer belangrijk zijn geworden voor het boeken van resultaat in zoekmachines. 

Search

HEMA en Albert Heijn kanshebbers Best Social Awards

Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers bij de nominaties voor The Best Social Awards 2018. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureaus met de meeste nominaties.

Social

NPO tekent distributiedeals met Netflix, Videoland, KPN

De NPO begint een proef waarbij het 25 NPO-producties gaat verspreiden via streamingpartijen als extra bron van inkomsten. Met Netflix, Videoland en KPN zijn inmiddels akkoorden gesloten.

Video

Wijzigingen bij directie OOHA Media

Bij OOHA Media, naar eigen zeggen ‘innovatieve partner in digitale snelwegreclame’, wordt de directie versmald tot Kim van den Broek (algemeen directeur) en Erik-jan van den Berg (commercieel directeur). De oprichters trekken zich terug.

Online advertising

Zo compenseer je affiliates eerlijk in de klantreis

Als je een klantreis vanuit het perspectief van affiliate marketing bekijkt, gebeurt er soms iets geks met de compensatie van de affliates. Het is bij veelgebruikte last-click-attributiemodellen namelijk alleen de laatste klik die compensatie krijgt voor zijn bijdrage. En dat is niet altijd eerlijk.

Online marketing
Premium

Publicis One verhuist naar Adammium

Publicis One betrekt komende week een nieuw kantoor in het Adammium, aan de Joop Geesinkweg 209 in Amsterdam.

Digital Agencies

Minder omzet voor reclamegroep WPP

Reclamebedrijf WPP, in het nieuws omdat oprichter en topman Martin Sorrell het veld moest aantijgingen van misbruik en wangedrag, sluit een matig kwartaal af. De omzet liep 4 procent terug naar 3,6 miljard pond. Dat kwam vooral door wisselkoerseffecten.

Online advertising

OnLane: ‘Verdiepen in videoplatform voorkomt afhankelijkheid’

Elk zichzelf serieus nemend online platform stimuleert bedrijven om videocontent te maken. Worden die daarmee niet té afhankelijk van deze social media? Jonatan de Boer, Managing Director van OnLane, deelde op The Social Conference zijn kijk.

Social

Zo combineer je e-commerce met data-driven e-mailmarketing

Dotmailer is een Magento-partner en e-mailserviceprovider voor gerenommeerde merken. De integratie van de twee biedt kansen voor e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Genonimeerden DIA PRO en Company of the Year bekend

ABN AMRO, Zilveren Kruis, AH, KRO-NCRV en IKEA zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.

Marketing

Snapchat gaat adverteren met reclame die niet kan worden weggedrukt

Snapchat gaat vanaf half mei video-advertenties testen die niet kunnen worden weggedrukt. Het gaat om zeer korte filmpjes van hooguit zes seconden.

Online advertising

Oprichter Criteo weer aan het roer

Oprichter JB Rudelle keert terug als CEO van het adtechbedrijf Criteo. De huidige CEO Eric Eichmann blijft als adviseur verbonden aan het Franse bedrijf.

Marketing automation

Alibaba start exclusieve club, loyaliteit hoger op de agenda

Groei is niet meer het enige dat centraal staat bij Alibaba. De e-commercereus stampt programma’s uit de grond om gebruikers van de diverse platformen loyaal te houden. De meest recente toevoeging is een zeer exclusieve club. Het moet zowel voor merken als consumenten benadrukken dat er ook een plek is voor luxe bij het Chinese internetbedrijf.

Customer Loyalty