More stories

Het optimaliseren van je e-mailmarketingcampagne-proces

Marketing teams zijn steeds meer tijd kwijt aan het managen van e-mailmarketing campagnes en aansturen van de diverse afdelingen en leveranciers. Maar die tijd is er vaak niet. Door het e-mail marketing campagne proces te optimaliseren voorkom je dat je e-mail in de inbox en niet de spambox beland. Deze whitepaper beschrijft de drie grootste uitdagingen in e-mailmarketing en gaat in op: deliverability, database management en segmentatie.

E-mailmarketing

Oprichters Dashmote kopen influencerplatform TIM

De oprichters van Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencer marketing in Nederland.

Marketing

Kansspelautoriteit waarschuwt voor telefoontjes ‘Happy Numbers’

De Kansspelautoriteit waarschuwt voor een incassobureau dat zegt namens Happy Numbers te spreken. Tijdens de telefoongesprekken worden mensen gemaand achterstallige betalingen te doen, omdat niet aan afgesproken financiële verplichtingen zou zijn voldaan.

Legal

European Data Protection Board van start

Met de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is ook de European Data Protection Board (EDPB) actief geworden. In dit orgaan werken alle nationale privacytoezichthouders uit de Europese Unie samen bij hun toezicht op de nieuwe regelgeving.

AVG

Digitale kortingsbonnen – wat kun je ermee?

Wanneer heb je voor het laatst een bon uitgeknipt uit een folder en ingewisseld voor korting of een gratis product? Afhankelijk van je leeftijd is het antwoord waarschijnlijk nooit of heel lang geleden. Toch zijn coupons springlevend, maar dan digitaal. Wat kun je ermee?

Customer Loyalty

Werkgroep lanceert ketenoverzicht digital-marketinglandschap

De werkgroep Privacy, een initiatief van IAB Nederland, DLA Piper en BVA bond van adverteerders, publiceert een industriewijd ‘ketenoverzicht’ dat uitgevers, technologieleveranciers, adverteerders en bureaus ondersteuning en inzicht moet bieden in de vereisten van de General Data Protection Regulation (GDPR).

AVG

KPN test MijnKPN met klanten

KPN start vandaag een open testversie van de MijnKPN app en bijbehorende MijnKPN omgeving. Doel is om in samenwerking met de eindgebruikers een op maat gemaakt selfservicekanaal te creëren.

Customer Service

Hoe outbound marketing bijdraagt aan een inbound marketingstrategie

De definitie van inbound marketing wordt vaak uitgelegd door zich af te zetten ten opzichte van outbound marketing, zoals (online) advertenties. Het krijgt vaak het stempel van ‘verleden tijd’. Maar kunnen beide typen marketing niet compatibel met elkaar kunnen zijn? En daarmee elkaar kunnen versterken in het genereren van leads?

Online marketing
Premium

Dept koopt Duitse specialist in Amazon Marketing Services

Met de overname van factor-a uit Keulen, honderd man sterk, koopt bureaunetwerk Dept een grote speler op het gebied van Amazon Marketing Services. In Zwitserland verstevigt het zijn positie met de aankoop van marketingbureau Yourposition.

Digital Agencies

D66: ‘Privacywetgeving mag nog stap verder’

De privacy zekerheid mag na de invoering van de AVG nog veel verder gaan. Dat stelt D66 Kamerlid Kees Verhoeven.

AVG

Bastian Ernst: het geheim van respect based marketing

Bastian Ernst is de CEO en oprichter van Wild Audience. Het marketing bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van sales funnels. Bastian is bekend van de Relationship Funnel en zijn ‘Respect Based Marketing’-methode.

Online marketing

Nepmail Ticketmaster in omloop

Oplichters proberen via een nepmail inloggegevens van klanten van Ticketmaster te pakken te krijgen. Dat meldt Fraudehelpdesk.

E-mailmarketing

Prijs is de belangrijkste P in de marketingmix

Prijs is de belangrijkste P in de marketingmix geworden. En hoe kunnen retailers pricing data gebruiken om de ROI van marketingcampagnes verhogen?

Strategy

Aantal uitgevers met ads.txt-bestand flink gegroeid

Het aantal uitgevers dat gebruikmaakt van het ads.txt-bestand is flink toegenomen. Opmerkelijk: twee van de tien heeft nog nooit gehoord van deze relatief nieuwe manier om fraude in de keten tegen te gaan.

Programmatic

DDB & Tribal Amsterdam vernieuwt directie

Bij DDB & Tribal Amsterdam maakt de commerciële directie Ivo Roefs en Alistair Beattie vanaf 1 augustus 2018 plaats voor twee nieuwe directeuren. De wissel komt na wat Roefs ‘een geslaagde integratie’.

Creative