More stories

Meetic start datingdienst voor 50-plussers

Meetic Group, in Nederland bekend van Lexa.nl, introduceert een nieuwe datingdienst Ourtime gericht op 50-plussers. Deze groep wordt steeds groter en 75 procent zou op zoek zijn naar een partner.

Social
Premium

IPG Mediabrands en The Next Ad in social advertising

Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.

Online advertising

Bedrijven kunnen reputatie verbeteren met ‘menselijke’ tweets

Bedrijven moeten gebruik maken van een ‘menselijke’ conversatiestijl via sociale media. Dat betoogt Corné Dijkmans die vandaag promoveert aan de VU.

Customer Service

Facebook verwijderde 538 miljoen nepaccounts in eerste kwartaal

Facebook verwijderde in het eerste kwartaal van 2018 niet minder dan 538 miljoen nepaccounts. Dat was overigens minder dan de 694 miljoen van het kwartaal ervoor.

Facebook

Fraude met mobiele advertenties zowat verdubbeld

Fraude met mobiele advertenties is zowat verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Dat stelt het bureau Adjust uit Berlijn.

Online advertising

Nieuwe dienst toont realtime inzicht NPS

Een nieuw gezamenlijk product van Clipit en marktonderzoeker Etil geeft bedrijven en bureaus real time inzicht in de ontwikkeling en hoogte van hun NPS-score.

Online marketing

Hoe de AVG en marketing automation je database automatisch opschonen

Door de invoering van de AVG en de inzet van de juiste marketing automation flows op je data, wordt het mogelijk om nog beter de juiste content via het juiste kanaal op het juiste moment in te zetten. Tenminste, als je dit op de correcte manier weet in te richten. 

AVG

Facebook zet zeker 200 apps op zwart na privacy-onderzoek

Facebook heeft de toegang tot zeker 200 apps geblokkeerd als gevolg van zijn nieuwe privacybeleid.

Facebook

Tim Armstrong (Oath) genoemd als opvolger Sorrell

Tim Armstrong en Keith Weed volgen mogelijk CEO Martin Sorrell op bij reclamereus WPP.

Creative

Showpad-oprichters investeren 600.000 euro in Gentse start-up Influo

Showpad-oprichters Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere stoppen 600.000 euro in het Gentse Influo. Het technologiebedrijf, dat zich focust op influencer marketing, wil dat kapitaal inzetten voor een snelle internationale expansie.

Influencer marketing

Conversieoptimalisatie voor B2B: dit zijn de uitdagingen

Continue digitalisering binnen organisaties zorgt ervoor dat Conversion Rate Optimization (CRO) van steeds groter belang is. Voor veel B2C of e-commerce organisaties is dat niets  nieuws: zij optimaliseren hun websites al jaren nauwgezet op basis van data. Dit komt binnen B2B ook steeds meer op gang, al staat het nog wel in de kinderschoenen. Op zich is dat niet heel gek, gezien conversie optimalisatie in B2B meer haken en ogen kent dan binnen B2C. Een andere aanpak is nodig.

Hoewel het proces voor B2C platforms goed ontwikkeld is, kun je deze moeilijk als blueprint op een B2B organisatie toepassen. Niet alleen omdat de customer journey vaak veel ingewikkelder is dan die van de gemiddelde webshop, maar ook vanwege het praktische probleem dat er veel minder traffic over B2B websites gaat. Gelukkig valt hiermee te werken.

Conversie

Domme korting is dood, leve slimme loyaliteit

Iedereen geeft korting, maar eigenlijk is dat een heel platte manier om consumenten aan je te binden. Bovendien kun je jezelf hiermee niet onderscheiden van je concurrenten, waardoor het niet langer een effectief instrument is. Hoe til je je loyaliteitsprogramma naar een hoger plan?

Customer Loyalty
Premium

TRIMM wordt onderdeel ICOM netwerk

Full service internet bureau TRIMM, met als grote klanten Philips Lighting en Grolsch, wordt onderdeel van ICOM. Dit netwerk bestaat uit onafhankelijke reclame- en marketingcommunicatiebureaus met internationale opdrachten.

Digital Agencies

Infographic: waarom krijgt mijn site geen verkeer?

Geen of weinig bezoekers voor je site? Dat kan verschillende oorzaken hebben. In ieder geval is Google vaak de schuldige. Nog altijd komt een substantieel deel van het bezoekersverkeer van Google. Tenzij je site een brakke structuur heeft, simpelweg niet wordt geïndexeerd, je te veel websites hebt voor je activiteiten of alle content van elders komt.

Search

Online advertentiemarkt breekt nieuwe records

De digitale advertentiemarkt in de VS heeft vorig jaar nieuwe records gebroken. In totaal werd 88 miljard dollar besteed, zo blijkt uit het laatste IAB Internet Advertising Revenue Report. Een jaar eerder ging het nog om 72,5 miljard.

Online advertising