Yahoo test besloten chatapp
Yahoo heeft stilletjes een nieuwe chatapp gelanceerd voor vrienden of gezinnen die foto’s en andere media willen uitwisselen. Het bijzondere […]
Yahoo heeft stilletjes een nieuwe chatapp gelanceerd voor vrienden of gezinnen die foto’s en andere media willen uitwisselen. Het bijzondere […]
E-maildienst Revue lanceerde onlangs een functie voor betaalde nieuwsbrieven. Anders dan gebruikelijk betaalt de ontvanger in zo’n geval een periodiek bedrag aan de maker van de e-mailberichten. De stap, waar oprichter Martijn de Kuijper vorig jaar al naar hintte, sluit naadloos aan bij de trend van contentcuratie.
NH Hotel Group heeft het loyaliteitsprogramma, dat 8,5 miljoen leden heeft, vernieuwd. Gasten sparen meer punten in het nieuwe systeem en directe boekingen op de site van NH Hotel Group worden extra beloond.
Na de explosieve groei van aandacht, volgen de kritische vragen. Dragen chatbots daadwerkelijk bij aan de ‘engagement’, de betrokkenheid van gebruikers en klanten? Zorgen ze voor minder vragen die de telefonische helpdesk krijgt voorgeschoteld? Of is een bot in staat het aantal verkopen op te krikken?
Het Cambridge Analytics dataschandaal bij Facebook en de de daaropvolgende oproep van cabaretier Arjan Lubach om het Facebook profiel op te zeggen, hebben weinig invloed gehad op het gebruik van Facebook door Nederlanders de afgelopen maanden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Mark Robbins is e-mail developer bij REBEL en specialist in interactive e-mail en e-mail accessibility. Hij heeft voor veel grote merken aan hun campagnes gewerkt en heeft zelfs verschillende inbox providers geholpen om het renderen en de toegankelijkheid van de inbox te verbeteren. Hij wordt gezien als een echte innovator in de wereld van e-mail.
Spaarders van Air Miles kunnen vanaf vandaag weer mijlen inwisselen voor vliegtickets. Air Miles gaat hiervoor een samenwerking aan met Vliegwinkel.nl. Volgens het loyaliteitsprogramma van Shell, Ahold en Praxis is korting op vliegreizen een veelgevraagde inwisselmogeljkheid.
Hammerfest, Phenomenons en Vertigo 6 zijn de finalisten van SAN New Kids on the Block, de verkiezing van de nieuwe generatie bureaus die enkele jaren terug is overgenomen door de Stichting Adverteerdersjury Nederland van de initiatiefnemers B&BA/Brand & Business Architects en het vakblad FONK.
Conversie-attributie geeft inzicht in welke kanalen ervoor zorgen dat bezoekers van je website uiteindelijk converteren en waar het inzetten van je marketingbudget dus het meeste effect zal hebben. Maar waarom zouden we conversie-attributie alleen toepassen op kanalen als er nog zoveel meer mogelijkheden zijn?
Méér data brengt meer uitdagingen met zich mee. Het wordt moeilijker, kostbaarder en tijdrovender om alle informatie nauwkeurig te verzamelen, te monitoren en te bewaren. Het biedt ook een uitgelezen kans om je data op orde te brengen.
De ontwikkeling van artificial intelligence betekent dat de manier waarop we informatie zoeken drastisch verandert. Dit heeft veel praktische gevolgen voor marketeers. Je verkoopt feitelijk producten aan algoritmen en er is veel minder ruimte voor commerciële boodschappen.
Hoe goed ken je je klant? Via het gebruik van interesse tags in marketinguitingen leer je zijn affiniteit en voorkeuren pas echt kennen. Met die data kun je bijvoorbeeld de Nike-liefhebber op het juiste moment, via het juiste kanaal, het juiste aanbod voor een nieuw paar sportschoenen doen. Het is de volgende stap in customer engagement.
Niet afgeschrikt door de plannen van Facebook om zich op de datingmarkt te begeven, breidt de Nederlandse datingapp The Inner Circle uit. Naar San Francisco, Toronto en Los Angeles en binnenkort naar grote Britse steden.
Candid Group, het onafhankelijke Nederlandse netwerk van media-, marketing- en communicatiebureaus, en digitaal marketingspecialist Pervorm gaan een strategische samenwerking aan.
SEO will never die! Zo opende oprichter van BrightonSEO Kelvin Newman zijn conferentie. Daar werd bewezen dat SEO springlevend is. Dit zijn de tien SEO-lessen van de conferentie.