Mozilla zoekt sponsors voor browser
Mozilla, de organisatie achter de browser Firefox, verkent opnieuw mogelijkheden om aan geld te komen. Voor zijn aangekochte dienst Pocket worden sponsors gezocht.
Mozilla, de organisatie achter de browser Firefox, verkent opnieuw mogelijkheden om aan geld te komen. Voor zijn aangekochte dienst Pocket worden sponsors gezocht.
Mediaconsumenten wereldwijd brengen dit jaar voor het eerst meer tijd door op internet dan voor de televisie. Het enige andere medium dat wint qua tijdsbesteding is de radio: plus vier procent.
Publishers willen meer transparantie in header bidding en overwegen over te stappen op first price auctions. Wat zijn de mogelijke gevolgen daarvan en welke factoren veroorzaken de huidige complexiteit?
De kwartaalcijfers eerder deze week mochten er weer zijn. Er valt dan ook veel te leren van Apple, zeker als het gaat om de marketing van producten en diensten. Een paar (bekende) lessen: houd het simpel, maak volop gebruik van testimonials (beoordelingen van gebruikers), creëer ervaringen in plaats van producten en focus op waarde in plaats van prijs. Deze infographic van The Website Group vertelt daar meer over.
LOI Hogeschool en ICT-consultancybedrijf Motion10 starten samen opleidingen op het gebied van Business Intelligence en Data & Analytics.
Vandaag verschijnt de dertiende editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.
Adobe gaat zijn investeringen op het gebied van kunstmatige intelligentie fors uitbreiden. Dat vertelde CTO Abhay Parasnis donderdag in Londen op de Adobe Summit, het jaarlijkse marketingcongres dat zo’n 5000 klanten uit heel Europa trekt.
Speelgoedmaker LEGO brengt een app uit voor de interactieve praatpaal Amazon Alexa. Hij leest kinderverhalen voor terwijl de kroost al luisterend met het verhaal kan meebouwen.
Mobiel mediabureau MobPro is een creatief bureau gestart, 24AM. Het bedrijf wil creatie en media beter op elkaar afstemmen. Reclame en mobiel hoeven niet per se een slecht huwelijk te hebben, denkt oprichter Hans Veldhorst. “Een goed verstandshuwelijk is zeker mogelijk.”
Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.
Zeker de helft van Facebook gebruikers die werden ondervraagd door Research Intellinger en Pollfish zijn bereid om te betalen voor een Facebook versie die geen persoonsgegevens vergaart.
Technologiebedrijf Criteo ziet de nettowinst in het eerste kwartaal met 45 procent groeien tot 21 miljoen euro. De verkopen namen toe met negen procent tot 564 miljoen.
De eigen website levert hotels evenveel directe boekingen op als vermelding in de zoekresultaten van Google of op TripAdvisor. Dit blijkt uit onderzoek van hotelchannelmanager SiteMinder.
Als gevolg van wat het bedrijf noemt ‘oneerlijke negatieve publiciteit’ rond het dataschandaal van Facebook, heeft het Londense bureau besloten om zijn activiteiten per direct te staken.
Koninklijke Verkade en het Amsterdamse bureau MWM2 starten een online onderzoek naar de merken Verkade, Sultana en Godiva. Dat gebeurt via het eigen netwerk van MWM2.