Nieuwe naam en directie voor ConversionMob
Digitaal marketingintelligencebureau ConversionMob verandert zijn naam in Gradient. Joost Jongbloed treedt toe tot het management en krijgt de positie van algemeen directeur.
Digitaal marketingintelligencebureau ConversionMob verandert zijn naam in Gradient. Joost Jongbloed treedt toe tot het management en krijgt de positie van algemeen directeur.
Martin Sorrell, de topman van reclamereus WPP, heeft naar aanleiding van een onderzoek naar ‘ongepast gedrag’ besloten op te stappen. Eerder liet hij weten dat de beschuldigingen, die tot op heden niet nader zijn toegelicht, volkomen onterecht waren.
Facebook oprichter Mark Zuckerberg moest zich deze week onder ede verantwoorden voor het Amerikaanse Congres en het Huis van Afgevaardigden, nadat informatie van vermoedelijk maximaal 87 miljoen gebruikers was buitgemaakt door een bedrijf gelieerd aan de presidentscampagne van Donald Trump. Ondanks deze grootste privacycrisis uit de geschiedenis van het bedrijf, zijn marketeers niet van plan om Facebook aan de kant te zetten. Vooral voor kleine bedrijven biedt het platform belangrijke voordelen. Leer meer over Facebook Insights.
Het dataschandaal rond Cambridge Analytica heeft geen noemenswaardige invloed gehad op het advertentie-aanbod bij Facebook in het eerste kwartaal van 2018. Dat stelt in elk geval mediaplanner 4C.
Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?
Geluidsspecialist Sonos heeft in Berlijn een Concept Store geopend aan de Oranienburger Straße 83 in het stadsdeel Mitte. Vorig jaar zijn er al Sonos-winkels gevestigd in New York en Londen.
Uitgeverij Sanoma sluit zich aan bij het reclameplatform Buy-media.nl, dat nu ongeveer alle grootste algemene mediabedrijven vertegenwoordigt met één kopersloket voor adverteerders.
Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.
DimCoppen en Media Outlaws gaan nog nauwer samenwerken. De digitale bureau hopen vanuit kantoren in Venlo en Eindhoven klanten in Brabant nog beter te bedienen.
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft meer, veel meer, meer mensen nodig om zijn werk onder de nieuwe privacywet goed te kunnen doen. Dat stelt D66-kamerlid Kees Verhoeven. Ook Duitsland meldt een tekort.
Google maakt de techniek achter AMP beschikbaar voor e-mail. Het betekent dat er straks veel meer interactieve elementen zijn op te nemen in de e-mailmarketing. En het postvak-in gevuld raakt met mini-websites. Wat kunnen marketeers ermee?
De Nederlandse online advertentiemarkt is vorig jaar met 9 procent gegroeid naar een omzet van 1,8 miljard euro. Dat is meer dan alle andere traditionele mediumtypen samen. Een opmerkelijk rol was weggelegd voor Digital Out of Home advertising (DOOH), dat met 116 procent groeide.
Facebook overweegt een rechtszaak tegen Cambridge Analytica en de onderzoeker Aleksandr Kogan die dat bedrijf via een app aan gebruikersgegevens hielp. Dat zei Facebook-CEO Mark Zuckerberg vandaag tijdens een hoorzitting in het Huis van Afgevaardigden.
In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.