More stories

Voigt Travel: merk laden en awareness creëren

Net als Coolblue besloot Voigt Travel twee jaar geleden om af te stappen van aparte bestemmingenwebsites en zichzelf als merk op de kaart te zetten. Dat levert een aantal interessante vraagstukken op, vertelt Rudo Hofman, online marketeer bij Voigt Travel.

Travel

Mark Zuckerberg kondigt maatregelen aan om privacy te beschermen (update)

Facebook CEO Mark Zuckerberg heeft voor het eerst deze week gereageerd op de ophef rond het misbruik van persoonsgegevens door het Britse Cambridge Analytica.

Facebook

Zo voorkom je een Google penalty bij de inzet van pop-ups

Wat voor effect hebben pop-ups op de indexatie in zoekmachines? Webshops hebben tal van afwegingen om pop-ups in te zetten, zoals de officiële richtlijnen van Google, de timing en de impact op de interactiestatistieken. Toch dien je niet lichtzinnig te denken over de inzet ervan; voor je het weet straft Google je af. 

Customer Engagement

WhatsApp oprichter keert zich tegen Facebook

Brian Acton, een van de oprichters van WhatsApp, sluit zich aan bij de #deletefacebook beweging. Aanleiding is waarschijnlijk de ophef rond het misbruik van persoonsgegevens.

Privacy

Hein van der Wielen nieuwe baas Digital Partnerships GroupM

GroupM stelt Hein van der Wielen als leider van zijn Digital Partnerships Team. Daarin wordt de digitale expertise van de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard gecombineerd. “De mediastromen zijn nu honderd procent transparant.”

Programmatic

Baas Cambridge Analytica geschorst

Alexander Nix, de CEO van het bedrijf dat in opspraak is gekomen na misbruik van persoonsgegevens van tientallen miljoenen Facebook gebruikers, is geschorst. Directe aanleiding zijn de onthullingen van Channel 4 News.

Facebook

Zamro’s uitdaging: ‘Werven van programmeur én technische vakman’

Voor een jong e-commercebedrijf is het een uitdaging om de eigen groei bij te benen. Afgelopen jaar nam Zamro dertig nieuwe medewerkers aan, dit jaar groeit het B2B-bedrijf waarschijnlijk met weer eenzelfde aantal. Sourcer en recruiter Adriaan van der Heijden deelt zijn aanpak en kijk op werving op Emerce Recruitment. “Werving kan over het algemeen een stuk creatiever.”

Recruitment

Facebook verliest 40 miljard beurswaarde

De beurswaarde van Facebook krijgt een flinke klap: ruim veertig miljard dollar om precies te zijn. Een schandaal over het misbruik van persoonsgegevens van tientallen miljoenen gebruikers ligt eraan ten grondslag.

Facebook

Nieuwe bestuursleden en taskforces voor IAB

Het bestuur van branchevereniging IAB Nederland is versterkt met Walter Kraus (bol.com ) en Tim Geenen (CEO Faktor). Naast de nieuwe bestuursleden zijn ook drie nieuwe taskforcevoorzitters benoemd.

Online marketing

The Social Conference: ‘Bots beter integreren in klantapplicatie’

Financials gaan vaak een langetermijnrelatie aan met de klant voor de dagelijkse geldzaken, hypotheek of spaargeld. Dat zijn veel kansen voor robotisering, toch zijn er nog weinig goede voorbeelden van bots in deze markt. Het bedrijf Yellowtail laat op The Social Conference zien wat er nodig is om een levensvatbare robot te maken voor de lange termijn. Directeur Gert Vasse legt uit.

Customer Experience

Specsavers betreedt datingmarkt met eigen app

Brillenverkoper Specsavers betreedt een wel erg bijzondere markt: het zet de eerste stappen op de Nederlandse datingmarkt met een eigen datingapp EyeDate. Daarin kies je puur op basis van iemands ogen je mogelijke ‘soulmate’.

Marketing
Premium

Zo zet je advertising campagnes voor Snapchat op

Sinds half 2017 is het mogelijk om op Snapchat te adverteren. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. Maar wat werkt het beste? 

Social

Inschrijving E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de DDMA E-mail Awards is geopend. Op donderdag 21 juni 2018 wordt het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit. Kandidaten kunnen zich inschrijven voor één van de vier categorieën: E-mail Campagne, E-mail Professional, E-mail Single Shot en Battle of the Agencies. Die twee laatstgenoemde categorieën zijn nieuw.

E-mailmarketing

Greenchoice laat klant lokale stroombronnen kiezen

Energieleverancier Greenchoice lanceert een nieuw online platform Energie Dichtbij. Daarmee kunnen klanten direct hun groene stroombron kiezen.

Customer Experience

KLM start podcast voor internationale brand awareness

KLM is begonnen met een uitgedokterde podcastreeks om vooral op de buitenlandse markt zijn merkbekendheid te vergroten. In de podcasts vertellen reizigers over gebeurtenissen die hun leven op zijn kop hebben gezet.

Travel