More stories

Mark Zuckerberg onder vuur na onthullingen datamisbruik

Facebook CEO Mark Zuckerberg ligt onder vuur na onthullingen over het grootschalige misbruik van Facebook-data door het bedrijf Cambridge Analytica. De EU heeft maandag een onderzoek aangekondigd wegens een ‘onacceptabele schending van de privacy van onze burgers’.

Privacy

The Social Conference: ‘De mens blijft voorlopig onmisbaar’

De vraag is niet of kunstmatige intelligentie mensen kan vervangen, maar wanneer en vooral hoe. Is empathie de doorslaggevende factor? Maar zijn de meeste mensen niet minder empathisch dan de klantenservicetoppers van KLM die we nu als standaard hanteren waar die arme bot aan moet voldoen? Op The Social Conference gaat een panel uitgebreid in op deze vragen. Onder hen Daan Gönning, ex-CTO van Watermelon en tegenwoordig adviseur van de Rabobank.

Customer Service

Een chatbot als marketinginstrument, wat is de toegevoegde waarde?

Je kunt er niet meer omheen: de opkomst van chatbots en Artificial Intelligence. En dat is begrijpelijk, want met een chatbot sta jij je klanten 24 uur per dag én consistent te woord. Een chatbot ook onderdeel uitmaken van je marketingcampagnes om meer leads te generen, naamsbekendheid op te bouwen of je branding mee te versterken.

Dialogue Marketing

Emakina Group groeit tot omzet 80 miljoen euro

Het Europees werkende online bureaunetwerk Emakina Group zag de omzet in 2017 stijgen met 3,8 procent tot 80,3 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg 6 procent tot 5,7 miljoen. Voor 2018 wordt rekening gehouden met een enkelcijferige groei in de bedrijfsopbrengsten.

Online marketing

Picnic doet bedekte testen op Duitse markt

Online supermarkt voert onder de naam ‘Sprinter Supermarkt’ proeven in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. Het kan nog lang duren voordat de ervaringen worden vertaald naar grootschalige uitrol.

Duitsland

Spotify rolt self-serve reclameplatform uit

Adverteerders kunnen binnenkort op programmatic exchanges audiocommercials inkopen op Spotify. Het bedrijf is begonnen zijn Ad Studio, waar via zelfbediening ruimte wordt ingekocht, buiten de VS uit te rollen.

Programmatic

Takeaway.com bezorgde in 2017 zelf 1 miljoen orders

De eigen bezorgdienst van Takeaway.com, intern Scoober genaamd, bezorgde in 2017 bijna een miljoen orders voor aangesloten restaurants. Dat zijn doorgaans de wat luxere restaurants waar ook het gemiddelde bestelbedrag hoger ligt.

Food

Adobe stijgt op beurs na goede kwartaalresultaten

De koers van het aandeel Adobe steeg donderdag nabeurs met 4 procent na beter dan verwachte kwartaalcijfers. Het gaat om het eerste kwartaal dat eindigde op 2 maart. Daarin zette het bedrijf 2,08 miljard dollar om.

Marketing

Vier tips voor een zuiverdere A/B-testpopulatie

A/B-testen en bezoekersaantallen zijn een uitdagend probleem. De aantallen zijn vaak namelijk maar net hoog genoeg om significante verschillen te vinden. Lees daarom hoe je met een zuiverdere vergelijking meer kans hebt om winnaars te vinden.

Conversie

Blog maken: zelf doen of uitbesteden?

Je weet dat bloggen voor jouw organisatie een goed idee is, maar waar haal je de tijd vandaan? Is uitbesteden misschien een optie? Best mogelijk, maar er zitten wel wat haken en ogen aan. In deze blogpost laten we je zien waar je allemaal op moet letten als je jouw blog gaat uitbesteden.

Contentmarketing

Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]

E-mailmarketing

CMO worstelt met implementatiesnelheid digitale transformatie

Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s), oftewel de marketingbazen van Nederland, worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie. Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde Report on Marketing Innovation waarvoor Deloitte, in opdracht van brancheorganisatie IAB Nederland, vijfentwintig ‘leidende CMO’s’ heeft ondervraagd.

Online marketing

Het ontwikkelen van een efficiënt leadgeneratieproces met marketing automation

Wat is de toegevoegde waarde van marketing automation voor marketing en sales? Elke B2B-organisatie zal herkennen dat sales en marketing steeds meer in elkaar overlopen. Lijnen en verantwoordelijkheden vervagen met één gemeenschappelijk doel: meer (online) conversie. In deze whitepaper lees je hoe de inzet van marketing automation je helpt om het leadgeneratie proces te optimaliseren en kan bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.

B2B Digital

De balans tussen online gebruikerservaring en online performance

Het is voor bedrijven belangrijk om de juiste balans te vinden tussen gebruiksvriendelijkheid en website performance. Door goed user experience management ben je in staat om de online gebruikerservaring te bieden die bezoekers verwachten. Deze whitepaper kan als handleiding gebruikt worden voor het optimaliseren van de online gebruikerservaring en het verbeteren van de websiteperformance.

Marketing

TravelHunter: geautomatiseerd de goedkoopste reisaanbiedingen verzamelen

Op zich is een site met goedkope reisaanbiedingen geen vernieuwend concept. Waar Alannah Paans zich met haar startup TravelHunter onderscheidt van de andere koopjesjagers is dat ze ook de laagste prijzen voor een all-in vakantie, twee weken en een luxe verblijf weergeeft. Dat gebeurt geautomatiseerd met behulp van een zelf ontwikkelde tool.

Start-ups