More stories

Apple maakt iMessage geschikt voor klantcontact

Apple introduceert een nieuwe functie in iMessage voor contact tussen bedrijven en hun klanten. Dat betekent dat het bedrijf zich na Facebook, WhatsApp en veel anderen opwerpt als chatapp voor klantcontact.

Customer Engagement

Divimove opent kantoor in Amsterdam

Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.

Influencer marketing

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Cryptografische pseudoniemen in testomgeving Rabobank

Rabobank en IBM werken samen aan cryptografische pseudoniemen op klantgegevens. Beide organisaties spreken over het ‘desensibiliseren’ van data ten behoeve van nieuwe innovatieve technologieën en diensten, zoals mobiele apps en betalingssystemen.

Privacy

Infographic: To Skip or Not to Skip

Influencers worden steeds belangrijker voor online marketing, zo blijkt uit een studie van MediaScience onder 14 tot 24 jarigen. Vlogs worden bijvoorbeeld niet overgeslagen, zoals online reclame, en bovenal wordt de inhoud flink gedeeld, zelfs in veertig procent van de onderzochte gevallen. Ter vergelijking: 85 procent van de preroll advertenties wordt volgens dit onderzoek niet uitgekeken.

Influencer marketing

Appfraude naar 700 tot 800 miljoen dollar

Fraude met mobiele apps bedroeg in de eerste helft van 2018 al zo’n 700 tot 800 miljoen dollar. Dat blijkt uit schattingen van AppsFlyer. Het bedrag is 30 procent hoger dan vorig jaar.

Online marketing

Facebook: Gebruikers blijven advertentieproduct

Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.

Facebook Advertising
Premium

Martin and Lewis aan de slag voor modelabel BRAEZ

Het Amsterdamse modelabel BRAEZ heeft creatief bureau Martin and Lewis aangesteld om de online en sociale kanalen te verbeteren en het merk internationaal beter te positioneren.

Digital Agencies

‘Airlines promoten hun apps onvoldoende’

Luchtvaartmaatschappijen zijn onvoldoende bezig met het promoten van hun mobiele apps. De functionaliteiten die worden geboden kunnen ook beter. Dit zegt IdeaWorksCompany die de apps van vijftien low-cost carriers heeft vergeleken.

Marketing

Voor blijvend succes moeten merken bouwen aan vertrouwen

In tijden waarin consumenten wantrouwend zijn ten aanzien van bedrijven, politiek en media, groeit de behoefte aan betrouwbare merken. Marketeers die hun customer experiencestrategie centreren rondom het groeien van vertrouwen, doen in 2018 goede zaken.

Customer Loyalty

Wat is de impact van mobiele laadtijd op onbewuste beleving?

We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?

Customer Experience

Nederlandse Kappersakademie: efficiency door tooling

De Nederlandse Kappersakademie (NKA) is een particulier opleidingsinstituut voor het kappersvak, maar heeft ook kapsalons en doet aan baanbemiddeling. Om die drie pijlers in goede banen te leiden was een nieuwe marketingstrategie hard nodig, vertelt directeur Martijn Abers.

Marketing
Premium

Adjan Kodde uit bestuur van steeds sterker DDA

Adjan Kodde treedt terug als bestuursvoorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA) en geeft het roer aan Ivo Roefs, CEO van Tribal DDB. Terugkijkend op zijn termijn constateert Kodde dat hij een veel grotere, inclusieve organisatie achter zich laat die zich ook in Den Haag wil laten horen.

Digital Agencies

Trekkingen Lotto verhuizen naar Facebook Live

De trekkingen van Lotto verhuizen in zijn geheel naar Facebook en verdwijnen van de buis. Zaterdag is de eerste trekking bij Facebook Live.

Facebook

Nespresso-campagne: visueel zeer indrukwekkend

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een bijzonder crossmediale brandingcampagne van Nespresso.

Customer Engagement