More stories

Verstokte autoliefhebber krijg je moeilijk in een deelauto

Sommige mensen hechten zozeer aan het bezit van een auto dat het zelfs onderdeel wordt van hun identiteit. Dit zogenoende ‘psychologisch eigenaarschap’ zorgt ervoor dat zulke mensen minder openstaan voor het idee van autodelen. Dat blijkt uit onderzoek van Joshua Paundra van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).

Marketing

Finalisten Dutch Marketing Awards 2018 bekend

e finalisten voor de Dutch Marketing Awards van NIMA, Adfo Groep en PIM zijn bekend. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury kandidaten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year.

Online marketing

Innogy zet first, second en third party data slim in met DMP

Bedrijven investeren in toenemende mate in second en third party data. De aanvullingen op de eigen data komen bijvoorbeeld samen in een DMP en zorgen voor relevantere communicatie en producten. Bij het digitaliserende Essent en energiedirect.nl leidt dat al tot concrete eerste resultaten. Maar, benadrukt Kuldip Singh, de Digital Director bij moederbedrijf innogy: “Het is eigen data eerst.”

Analytics

Gemeente Delft test nieuwe website in stadskantoor

De Gemeente Delft heeft zijn nieuwe website op een ongebruikelijke manier getest. Namelijk in de centrale hal van het stadskantoor. Met die test wilde de gemeente weten of de interactie, woordgebruik en de structuur van de vernieuwde website werkt.

Web-design

Supermarktsoap Albert Heijn in het voorjaar bij YouTube

De eigen supermarktsoap die Albert Heijn aan het voorbereiden is voor YouTube, zal ergens in het voorjaar te zien zijn. Dat zegt woordvoerder Erik Lückers op vragen van Emerce.

Video

Weer dramatische cijfers Snap, maar eindelijk groei

Snap, het bedrijf achter Snapchat, maakte in het vierde kwartaal weer 349 miljoen dollar verlies op een omzet die nog amper 285 miljoen dollar bedroeg. De EBITDA kwam uit op 158 miljoen.

Social

‘Consument zoekt reclamevrije omgevingen op’

De (online) advertentiemarkt zal 20 tot 30 procent inleveren in de komende vijf jaar. Dat voorspelde Publicis Groupe’s Rishad Tobaccowala een dezer dagen op een congres in New York. “We krijgen steeds minder reclame.”

Online advertising
Premium

Nieuwe site Natuurmonumenten moet activeren

Onlangs is de nieuwe versie van Natuurmonumenten.nl opgeleverd. Het doel van de vernieuwde site is leden en niet-leden te mobiliseren.

Digital Agencies

Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?

E-mailmarketing

Cookiescanner helpt uitgevers voorbereiden op AVG

De Nederlandse start-up Faktor brengt vandaag een cookiescanner uit waarmee uitgevers, webwinkels en adverteerders exact kunnen zien welke partijen cookies zetten en, dus, met wie ze onder de AVG getekende contracten moeten hebben.

AVG

Een Customer Data Platform voor het verbeteren van je één-op-één marketing

Om je één-op-één marketing naar een hoger niveau te tillen moet je de juiste balans vinden tussen het verzamelen van klantdata en wat er met deze data door marketing gedaan wordt. Deze whitepaper helpt je op weg met het optimaliseren van je één-op-één marketingstrategie. Een Customer Data Platform (CDP) kan je hierbij veel werk uit handen nemen.

Customer Experience

Pepsi met Google in WebVR

Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Virtual reality

Data driven marketing begint klein, en niet bij de klant

E-commerce (marketing) managers zitten vaak met de handen in het haar wanneer data driven marketingcampagnes moeten worden geschreven. De overload aan beschikbare data maakt het niet makkelijker om de juiste informatie hiervoor te gebruiken. En dan laten we voor het gemak organisaties buiten ogenschouw die qua volwassenheid nog niet zo ver zijn dat data centraal wordt verzameld en opgeslagen. Weten waarom je data nodig hebt, geeft richting aan je eerste stappen.

Analytics

Bundeskartellamt begint brancheonderzoek online reclame

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt houdt een marktconsultatie als onderdeel van een branchebreed onderzoek naar marktomstandigheden bij online reclame. Daarmee reageert het op klachten over de stevige marktposities van Facebook en Google.

Marketing

‘Marketing-investeringen reisbedrijven dit jaar gericht op mobiel en social media’

Travel marketeers gaan dit jaar vooral investeren in mobiele en social media-technologie. Dit blijkt uit onderzoek van Econsultancy en Adobe.

Travel