More stories

Belgische staatssecretaris voor Privacy wil 13 jaar als leeftijdsgrens voor sociale media

Kinderen zullen wettelijk gezien vanaf hun 13 jaar een profielpagina mogen hebben op sociale media. Daarvoor pleit de Belgische staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD). Hij gaat daarvoor een wetsontwerp indienen.

Marketing

Bruna start campagne via sociale media in verband met jubileum

Boekhandel Bruna start een uitgebreide campagne via sociale kanalen met grote weggeefacties. Dit omdat de keten 150 jaar oud is.

Social
Premium

MakerStreet neemt minderheidsbelang in creatief bureau Kokoro

Creatief bureau Koroko sluit zich aan bij MakerStreet, het bedrijf van Joris van Heukelom, de voormalige baas van digital Sanoma. Doel is om het aanbod van met name digitaal flink te verbreden.

Digital Agencies

Adblocker Chrome gaat vandaag live

Google blokkeert vanaf vandaag automatisch via de populaire Chrome browser advertenties die niet voldoen aan de voorwaarden van de Coalition for Better Ads.

Online advertising

Alles-in-éénapp retailer onderweg: integratie winkelen, betalen, sparen

De verwachte alles-in-éénapps van retailers blijven uit. Pas een handjevol bedrijven combineert de belangrijkste winkelfuncties met een spaarsysteem en mobiele portemonnee in één applicatie. Na Walmart volgde Target recent het voorbeeld van Starbucks. En in eigen land zet Albert Heijn een eerste voorzichtige stap. Maar waar blijven de anderen?

Digital Wallets

JW Player integreert SpotX

Een van ’s werelds grotere online videospelers, JW Player, koppelt met de technologie van het reclamenetwerk van SpotX. Dat maakt header bidding mogelijk, een vorm van geautomatiseerde inkoop van reclameruimte.

Marketing

Hoe tackle je de ingrijpende veranderingen op Facebook?

Paniek onder marketeers? Facebook gaat ingrijpende veranderingen doorvoeren aan het algoritme van het nieuwsoverzicht. Het online sociale netwerk gaat meer nadruk leggen op berichten afkomstig van vrienden en familie op het startscherm van Facebook. Maar hoe blijven merken en media dan nog zichtbaar onder gebruikers van Facebook? Dit zijn de acties die bedrijven kunnen ondernemen om hun doelgroepen te kunnen blijven bereiken.  

Facebook

OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture gaan samen verder als OBI4wan

De bureaus OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture, actief op het gebied van mediamonitoring, webcare en chatbots, gaan samen verder als OBI4wan. Daardoor kunnen ze makkelijk schakelen, zegt CEO Alexander de Ruiter.

Analytics

Snapchat met API voor reclamebureaus, ontwikkelaars

Snapchat zet eindelijk een noodzakelijke stap om zijn verdienmodel met reclame te professionaliseren. De foto-app publiceert een API waar ontwikkelaars, adverteerders en mediabureaus app, dashboards en diensten op kunnen bouwen.

Programmatic

‘Facebook vergrijst in hoog tempo’

Facebook ziet vooral een aanwas onder 55-plussers. Jongere gebruikers haken nog sneller af dan in het verleden. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer.

Facebook

Facebook verliest Duitse privacyzaak

Het gebruik van persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden door Facebook is illegaal. Dat heeft een regionale rechtbank in Berlijn vandaag bepaald. Daarmee heeft de Duitse Consumentenbond die de zaak had aangespannen een overwinning behaald.

Privacy

Tijdschrift voor Marketing en Communicatie stoppen

Uitgeverij Adfo Groep stopt met de bladen Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Die gaan op in Adformatie. Drie van de elf banen verdwijnen.

Online marketing
Premium

Center Parcs kiest daily dialogues voor social media advertising

Bureau daily dialogues uit Rotterdam is na een aanbestedingstraject door Center Parcs gekozen om diens social advertising te verzorgen in Nederland, België en Duitsland.

Social

Parkmobile doet programmatic radioreclame op mobiel

Parkmobile zegt de eerste adverteerder in Nederland te zijn die programmatic radioreclame aanbiedt in mobiele apps.

Programmatic

LiveChat Service opent kantoor in Düsseldorf

LiveChat Service, het Nederlandse bedrijf dat livechat verzorgt voor derden, opent zijn eerste kantoor in Düsseldorf.

Marketing