More stories

MobPro start nieuw creatief label 24AM

De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.

Creative

Google Shopping staakt ondersteuning Magento

Google Shopping staakt de ondersteuning voor de import van datafeeds uit de API’s van softwareplatformen BigCommerce, Magento of PrestaShop. Webwinkeliers moeten op zoek naar alternatieven.

Online advertising

Dit zijn de 17 marketing automationtrends in 2018

Of je nu een ZZP-er, een MKB-ondernemer of marketeer bij een groot bedrijf bent, je kunt in 2018 niet meer om marketing automation heen. Van een simpele e-mail autoresponder tot een met kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde website: marketing automation is volop in ontwikkeling. Tien marketing experts delen in dit artikel hun belangrijkste marketing automation trends voor 2018 met je.

Marketing automation

Verzekeraars omarmen eindelijk sociale media

Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars en krijgt daarmee de plek die het verdient. Dat zegt ITDS, een adviesbureau voor financiële dienstverleners, dat jaarlijks onderzoek doet naar de inzet van sociale media door verzekeraars.

Social

Werkstraffen geëist na fraude met digitale cadeaubonnen

Het Openbaar Ministerie (OM) Oost-Nederland heeft vorige week werkstraffen van 150 en 120 uur geëist tegen twee verdachten uit Den Haag. Zij worden verdacht van fraude met speciale vouchers, uitgegeven door een niet nader genoemde landelijke zelfbedieningsgroothandel. Deze vouchers, onder meer onderdeel van kerstpakketten die door de groothandel waren samengesteld, konden worden ingewisseld tegen digitale cadeaubonnen van verschillende webwinkels.

Legal

Rechtbank: ‘Facebook eerbiedigt de Belgische privacywet niet’

De Brusselse rechtbank van eerste aanleg volgt de argumentatie van de Belgische Privacycommissie en heeft Facebook vandaag verboden om zonder toestemming gegevens van gebruikers te verzamelen. Wanneer Facebook zich niet aan het vonnis houdt, volgt een dwangsom van 250.000 euro per dag.

Privacy

Nederlandse start-ups met New Dutch Wave naar SxSW

StartupDelta en StartupAmsterdam hebben twaalf start-ups geselecteerd om voor Nederland aanwezig te zijn op de the New Dutch Wave-stand tijdens de vakbeurs van SxSW.

SxSW

Heineken: DOOH verlengt onze socialmedia

Heineken doet in Nederland een campagne op digitale abri’s om zijn media-impact te vergroten. Korte succesfilmpjes uit Zuid-Korea gaan in Nederland rond de spits live op Exterions schermennetwerk.

Marketing

Commission sharing: nieuwe samenwerkingen leiden tot conversie

Consumenten willen gratis interessante content lezen. Adverteerders willen op hun beurt inzicht in wie hun producten koopt. En tegelijkertijd zoeken content publishers naar nieuwe manieren om hun bezoekers te bedienen en hierbij geld te verdienen, zodat zij journalistiek gratis aan kunnen blijven bieden. Dit alles ligt ten grondslag aan het commission sharing-concept.

Online marketing

Friends of Search 2018: Kweek een eenhoorn

Search-event Friends of Search stond in het teken van automation, AI, conversational search en chatbots. Zowel Google als Microsoft waren goed vertegenwoordigd tijdens deze editie met namen als Purna Virja en Gary Illyes. Dit zijn de belangrijkste vijf key takeaways op het gebied van search.

Search

Tiqets stelt directeur Amerika aan

Het toeristische ticketplatform annex mobiele app Tiqets stelt Ken Frohling aan om de Amerikaanse markt te ontwikkelen voor het Nederlandse bedrijf.

Travel

Google, Facebook en Twitter passen algemene voorwaarden aan onder druk Europese toezichthouders

Google, Facebook en Twitter passen hun voorwaarden aan na onderzoek van Europese toezichthouders. Uit dat onderzoek bleek dat consumenten via de kleine lettertjes vaak akkoord gaan met voorwaarden die hun rechten beperken.

Legal
Premium

Criteo groeit 28 procent tot 2,3 miljard

De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.

Online advertising

Digital marketing wordt simpelweg ‘marketing’ door versmelting van mens en machine.

One-to-moment marketing was in 2016 en 2017 een hot topic, maar post-digital marketing gaat veel verder dan dat. Twee jaar geleden werd de post-digital world aangekondigd door Forrester, met 2017 als stip op de horizon. Deze drie trends helpen je om deze belofte waar te maken. 

Strategy
Premium

Nederlandse bedrijven automatiseren 53 procent van hun SEA activiteiten

Uit onderzoek van brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland blijkt dat veel grotere Nederlandse bedrijven 53 procent van hun SEA activiteiten (adverteren in zoekmachines) vandaag de dag al automatiseren.

Marketing